Με την εν λόγω εξαγορά, η Carlsberg επιδιώκει να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της ρωσικής κοινοπραξίας Baltic Beverages Holding, ενώ η Heineken επιθυμεί να αποκτήσει της μονάδες της S&N στη Βρετανία.
Οι επιπτώσεις στην ελληνική αγορά
Εμμέσως πλην σαφώς οι δύο πολυεθνικές αγόρασαν -στην ελληνική αγορά- τον ιδιοκτήτη της Μπύρας Μύθος. Σήμα από τα πιο δυνατά της ελληνικής αγοράς, εάν σεκφτεί κανείς ότι ελέγχει το 8-10% των συνολικών λιανικών πωλήσεων της μπύρας που αποτιμώνται περί το 1 δισ. ευρώ και κάτι (Ελλάδα).
Σύμφωνα λοιπόν με καλά επιβεβαιωμένες πληροφορίες τα σενάρια περί της διαχειρίσεως του σήματος Μύθος στην ελληνική αγορά είναι δύο.
1) Αναλαμβάνει τη διαχείριση η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και αυτό σημαίνει ότι το μερίδιό της στον κλάδο της μπύρας από 85% που εκτιμάται σήμερα φθάνει το 93% (σχεδόν μονοπώλιο)
2) Αναλαμβάνει την διαχείριση η Carlsberg και αυτό σημαίνει ένας ακόμη πολυεθνικός παίκτης στην ελληνική αγορά. Για όσους δεν θυμούνται εάν επικρατήσει αυτό το σενάριο θα είναι η τρίτη προσπάθεια της πολυεθνικής να μπει στην Ελλάδα.
Η πρώτη έγινε τη δεκαετία του 80 με τον επιχειρηματία Κατσιάπη, ο οποίο πούλησε την μονάδα που είχε δημιουργήσει σε συνεργασία με την πολυεθνική στην Αταλάντη στην Lowenbrau Μονάχου (μετέπειτα Ζυθοποιία Αταλάντης) . Η δεύτερη προσπάθεια έγινε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 από την πολυεθνική αυτόνομα μέσω της θυγατρικής της στην Κύπρο για να αποχωρήσει τελικά από την ελληνική αγορά το 2002.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr