Ο κ. Δημητρίου εστίασε στην οικονομική πορεία του πτηνοτροφικού συνεταιρισμού, στον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας και στο επενδυτικό πλάνο για την επόμενη πενταετία.
«Με 500 παραγωγούς-μέλη και 100 συνεργαζόμενους παραγωγούς, πάνω από 600.000 τ.μ. πτηνοτροφεία, ετήσια παραγωγή 350.000 όρνιθες αναπαραγωγής και 50 εκατ. κοτόπουλα κρεατοπαραγωγής, ο συνεταιρισμός μας είναι ο μεγαλύτερος στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Συγκαταλέγεται δε στην πρώτη πεντάδα των βιομηχανιών τροφίμων της χώρας, με περισσότερα από 8.000 σημεία πώλησης πανελλαδικά και πάνω από 300 κωδικούς προϊόντων», τόνισε.
Όσον αφορά την οικονομική πορεία για το 2024, ο κ. Δημητρίου ανέφερε τα εξής:
- Αύξηση στους νεοσσούς κατά 6,7%
- Αύξηση παραγωγής ζωοτροφών κατά 7%
- Αύξηση παραγωγής προϊόντων κρέατος κοτόπουλου κατά 8,8%
- Ανάπτυξη παραγωγής και πωλήσεων γύρου κατά 48%
- Αύξηση παραγωγής έτοιμων ψημένων προϊόντων κατά 31%
- Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 3,5%
- Βελτίωση κερδοφορίας μέσω στρατηγικής ανάπτυξης
- Αύξηση εξαγωγών κατά 20%.
Επενδυτικό πλάνο 2025-2030
Για το επενδυτικό πλάνο 2025-30, συνολικού προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ, σημείωσε ότι περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 10 εκ. ευρώ στην επέκταση εκκολαπτηρίου, 7 εκ. ευρώ για την επέκταση μονάδας έτοιμων ψημένων, 3 εκ. ευρώ σε μεταφορικά μέσα, 5 εκ. ευρώ σε νέες πτηνοτροφικές μονάδες, 3 εκ. ευρώ στο net metering, και 15 εκ. ευρώ σε μονάδα βιοαερίου 2MW.
Ο κ. Σκάλκος αναφέρθηκε στην ιστορία της ελληνικής πτηνοτροφίας, τονίζοντας: «Η αυτάρκεια της χώρας μας σε κοτόπουλο ανέρχεται σήμερα στο 95%, με το 35% της παραγωγής να προέρχεται από τον συνεταιρισμό “Πίνδος” και το 31% από τη “Νιτσιάκος”. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πτηνοτρόφοι δεν έχουν λάβει ποτέ επιδότηση, γεγονός που αποτελεί έναν εξαιρετικό παράγοντα επιτυχίας».
Ο καθηγητής υπογράμμισε τη δυναμική ανάπτυξη τόσο του συνεταιριστικού όσο και του ιδιωτικού τομέα, επισημαίνοντας τη διαρκή επένδυση σε νέα εργοστάσια και καινοτόμα προϊόντα. «Είναι ένα εξαιρετικό οικοσύστημα 65 ετών», τόνισε, προσθέτοντας ότι ο κλάδος λειτουργεί έχοντας την υποστήριξη και του κράτους, καθώς τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν και προβλήματα π.χ. η νόσος πτηνών ή το κλείσιμο των εστιατορίων την περίοδο της πανδημίας.
Ο ρόλος του καταναλωτή
Ο πτηνοτρόφος Γιώργος Στροίκος τόνισε ότι η επιτυχία της πτηνοτροφίας βασίζεται στην εμπιστοσύνη του Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος στηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς, αποφεύγοντας τα εισαγόμενα προϊόντα. Οι Έλληνες πτηνοτρόφοι είναι ανταγωνιστικοί στις τιμές και προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα προϊόντων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr