Στόχος, βέβαια, ενόψει και τoυ πλάνου αποεπένδυσης, που έχει ο βασικός μέτοχος Diorama και ο αποκλειστικός διαχειριστής, η DECA Investments, συμφερόντων Δημήτρη Δασκαλόπουλου, είναι να διασφαλίσει μερίδια σε τελικά σημεία κατανάλωσης, ώστε να βελτιώσει την κερδοφορία της. “Σχεδιάσαμε μια στρατηγική που φέρνει αποτελέσματα” δήλωσε την περασμένη Πέμπτη σε συνάντηση με τα ΜΜΕ ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, αναφερόμενος στο νέο επιχειρηματικό σχέδιο που έχουν θέσει σε εφαρμογή από το 2023 οι μέτοχοι της εταιρείας, ώστε η ΕΖΑ να επιστρέψει σε τροχιά ανάκαμψης.
Να σημειωθεί ότι όλη αγορά μπύρας “δεινοπάθησε” λόγω του εγκλεισμού και της παύσης λειτουργίας της εστίασης από την πανδημία, χάνοντας το 30% των πωλήσεών της σε σχέση με το 2019. Μόλις φέτος “τρέχοντας” ο κλάδος, με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, αναμένεται να καλύψει το “χαμένο έδαφος” σε σχέση με το 2019. Επίσης, όπως και όλη η οικονομία, αντιμετώπισε μεγάλη πίεση λόγω της ενεργειακής κρίσης αλλά και της “σπάνης” πρώτων υλών και συσκευασιών που εκτίναξαν κόστος παραγωγής και τα περιθώρια κέρδους.
Πάντως, πέρυσι οι μέτοχοι, που πήραν τον έλεγχο πριν τέσσερα χρίνια της εταιρείας, συνομολόγησαν, νέο business plan με διαφορετική στόχευση και προτεραιότητες, που δίνει έμφαση στις ταμειακές ροές, στην μείωση του καθαρού δανεισμού και στην κερδοφορία. Έτσι, εντός του 2023 προχώρησαν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου σε μετρητά 3,5 εκατ. ευρώ και παρείχαν την γραπτή τους διαβεβαίωση (Letter of Support) αναφορικά με την χρηματοοικονομική τους υποστήριξη στην εταιρεία και για την τρέχουσα χρήση.
Η οικονομική πορεία από το 2023
Όπως, μάλιστα, ανακοινώθηκε πρόσφατα, το 2023, η εταιρεία παρουσίασε βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 31,5 εκατ. ευρώ, έναντι 30,5 εκατ. ευρώ το 2022 και τα μεικτά κέρδη να διαμορφώνονται σε 11,2 εκατ. ευρώ (έναντι 8,5 εκατ. ευρώ το 2022), με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να φτάνει στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση. Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 23,5 εκατ. ευρώ, από 26,8 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Βελτιωμένα κατά 6% ήταν και τα ίδια κεφάλαια, καθώς ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ, μετά και από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 3,5 εκατ. ευρώ.
Επαναλανσάρισμα
“Αποφασίσαμε να επαναλανσάρουμε όλες τις μάρκες μας. Προχωρήσαμε σε rebranding μέσα από διαγωνιστική διαδικασία. Η επένδυση στα brands είναι επένδυση στο μέλλον”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ασπιώτης, που εδώ κι ένα χρόνο”έχει αναλάβει τα “ηνία” της εταιρείας, έχοντας διαγράψει μια ιδιαίτερα σημαντική πορεία στον κλάδο ποτών και τροφίμων, με παρουσία σε Ρουμανία και Κύπρο στον Όμιλο Φωτιάδη, τα τελευταία 7 χρόνια, αλλά και προν στην Pepsico. Ο κ. Ασπιώτης, μάλιστα, έδωσε το σήμα για την πορεία της εταιρείας, λέγοντας ότι η ΕΖΑ βρίσκεται ήδη σε τροχιά εξυγίανσης από το 2023 με τη διοίκηση να εκφράζει αισιοδοξία για ένα καλύτερο 2024. Στόχος, όπως αναφέρθηκε, είναι περίπου 4 εκατ. ευρώ EBITDA, μια διαφορά περίπου 6 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το λειτουργικό αποτέλεσμα του 2022. “Ήδη τα μηνύματα για την πορεία του πρώτου εξαμήνου της φετινής χρονιάς είναι ενθαρρυντικά”, σημείωσε ο κ. Ασπιώτης. Βέβαια, όπως αναφέρθηκε, οι κρίσιμοι μήνες είναι Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος. Το ενδιαφέρον είναι, μάλιστα, ότι ο καύσωνας, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, δεν ευνοεί τις καταναλώσεις μια και οι καταναλωτές λόγω ζέστης περιορίζουν τις ποσοτητες αλκοολουχων.
Επενδύσεις
Όπως τόνισαν τα στελέχη της εταιρείας στο πλαίσιο συνάντησης με τα ΜΜΕ, η ΕΖΑ επεκτείνεται στη μεγάλη αγορά της εστίασης με τη μπύρα Pils Hellas, σε φιάλη και βαρέλι ενώ χτίζει μερίδια στην κατηγορία alcohol free, η οποία έχει ένα μερίδιο περίπου 3% στο σύνολο της αγοράς μπύρας αλλά τρέχει με υψηλότερο (διψήφιο) ρυθμό ανάπτυξης. Η διοίκηση της ΕΖΑ προβλέπει μεγέθυνση της συγκεκριμένης κατηγορίας τα επόμενα χρόνια καθώς ευνοείται από τον τουρισμό και κερδίζει μερίδια από άλλες κατηγορίες όπως π.χ. τα αναψυκτικά ενώ ενισχύεται σταθερά η καταναλωτική τάση προς τα μη αλκοολούχα ποτά, ειδικά όσο αυξάνονται οι θερμοκρασίες.
Συνεργασίες
Επίσης, μέσω νέων συνεργασιών στη διανομή η ΕΖΑ σχεδιάζει να χτίσει δίκτυο νέων πελατών έχοντας αναπτύξει στρατηγικές συνεργασίες όπως π.χ. με τη Vivartia σε σημεία πώλησης των αλυσίδων εστίασης και στα πλοία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr