Η αναγνώριση αυτού του τρόπου επιχειρηματικής δράσης επιβεβαιώνεται και από την τελευταία έκδοση του Global RepTrak® 100, σύμφωνα με την οποία, η Barilla είναι η πρώτη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο όσον αφορά την εταιρική της φήμη.
Νέα προϊόντα που εξασφαλίζουν μεγαλύτερο εύρος επιλογών
Από τις αρχές του 2023, η Barilla έχει αναπτύξει το Μοντέλο Διατροφής και Ευεξίας του Ομίλου, έναν εσωτερικό Οδηγό διατροφής με στόχο να επηρεάσει θετικά την ευημερία των ανθρώπων, προσφέροντας νόστιμα και θρεπτικά προϊόντα που συνοδεύονται από κατάλληλες πληροφορίες για τις μερίδες και ευθυγραμμίζονται με έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Επιπλέον, το 2023 η Barilla λάνσαρε 16 γευστικά προϊόντα χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, πλούσια σε ή πηγές φυτικών ινών και με εναλλακτικά δημητριακά αντί του σιταριού (όπως η σπέλτα, η βρώμη, η σίκαλη και το φαγόπυρο), καθώς και προϊόντα με όσπρια ή αποξηραμένα φρούτα ή σε μία μόνο μερίδα.
Ήδη από το 2010, ως συνέπεια αυτής της δέσμευσης, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην αναδιαμόρφωση σχεδόν 500 προϊόντων με αποτέλεσμα τη μείωση των κορεσμένων λιπαρών, των σακχάρων και του αλατιού, ενώ παράλληλα αυξήθηκε η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.
Κάτι παραπάνω από απλά μια εταιρεία τροφίμων: μια οικογένεια
Μέσω του Global Diversity Supplier Program, η Barilla συνεχίζει να προασπίζεται την διαφορετικότητα και την συμπερίληψη, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες συνεργασίας σε επιχειρήσεις που ανήκουν σε μειονότητες, γυναίκες, LGBTQ+ και άτομα με ειδικές ανάγκες. Αυτή η πρωτοβουλία οδήγησε τον Όμιλο να αναγνωριστεί φέτος ως Silver
Top Global Champions for Supplier Diversity & Inclusion από την WeConnect International, μία παγκόσμια μη κερδοσκοπική οργάνωση που φέρνει σε επαφή εταιρικούς αγοραστές και εταιρείες/προμηθευτές που ανήκουν ιδιοκτησιακά σε γυναίκες. Επιπλέον, η εταιρεία, η οποία έχει ήδη διασφαλίσει την ισότητα των αμοιβών μεταξύ των δύο φύλων σε παγκόσμιο επίπεδο με την εξάλειψη του μισθολογικού χάσματος μεταξύ τους το 2020, εφάρμοσε πρόσφατα μία νέα πολιτική γονικής μέριμνας. Η πολιτική αυτή προσφέρει ελάχιστη άδεια με αποδοχές 12 εβδομάδων για όλους τους γονείς, με στόχο την προώθηση ενός ακόμη πιο περιεκτικού εργασιακού περιβάλλοντος και την καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής για περισσότερους από 9.000 υπαλλήλους της παγκοσμίως.
Προσοχή στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα από το χωράφι στο πιάτο
Στις 30 εγκαταστάσεις παραγωγής της παγκοσμίως, η Barilla παρήγαγε περίπου 2 εκατομμύρια τόνους τροφίμων το 2023, αυξάνοντας την αποδοτικότητα σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της. Μέσω των συνεχών επενδύσεων στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων παραγωγής και της διαρκούς δέσμευσης των πάνω από 8.500 αγροτών εταίρων της σε έργα βιώσιμης γεωργίας, η Barilla υποστηρίζει την τοπική γεωργία: το 89% του σκληρού σιταριού, του βασικού συστατικού όλων των ζυμαρικών του Ομίλου, αγοράζεται από την τοπική αγορά. Με τη Wasa, γίνεται πιλοτική εφαρμογή ορισμένων πρακτικών αναγεννητικής γεωργίας στην αλυσίδα εφοδιασμού της σίκαλης, σε συνεργασία με την Indigo και τη Svensk Kolinlagring. Στην πρωτοβουλία αυτή συμμετείχαν 14 αγρότες στη Γερμανία και τη Σουηδία, οι οποίοι κλήθηκαν να εφαρμόσουν τεχνικές αναγεννητικής γεωργίας, όπως καλλιέργειες κάλυψης, ελάχιστη επεξεργασία της γης, εναλλαγή καλλιεργειών και στοχευμένη χρήση λιπασμάτων. Μόνο το 2023 επενδύθηκαν πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ σε βελτιστοποίηση διαδικασιών, σε βελτιώσεις στα συστήματα των εγκαταστάσεων παραγωγής, σε εφαρμογή λύσεων ενεργειακής απόδοσης όπως εγκαταστάσεις αυτοπαραγωγής με τη βοήθεια των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 28% και τη μείωση της χρήσης νερού κατά 21% από το 2010, ενώ το 62% της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές όπως το νερό, ο ήλιος και ο άνεμος, ποσοστό που φτάνει στο 100% για την παραγωγή σαλτσών όπως το Pesti Barilla και προΙόντων αρτοποιίας με μάρκες όπως η Wasa, η Harrys και η Mulino Bianco. Παγκοσμίως, σχεδόν το 100% των συσκευασιών των ζυμαρικών, των σάλτσων, του πέστο, του ψωμιού, των μπισκότων και των σνακ του Ομίλου Barilla είναι σχεδιασμένα για ανακύκλωση, ενώ πάνω από το 99% του χαρτιού και του χαρτονιού προέρχεται από δάση με υπεύθυνη διαχείριση.
Υποστήριξη των τοπικών κοινοτήτων
Προώθηση της πρόσβασης σε τρόφιμα για έναν αυξανόμενο αριθμό ανθρώπων, ενίσχυση της συμπερίληψης και υποστήριξη της ανάπτυξης των εδαφών: το 2023 ο όμιλος Barilla υλοποίησε πρωτοβουλίες αλληλεγγύης στις διάφορες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται συνολικού ύψους 3,2 εκατομμυρίων ευρώ και περίπου 3.200 τόνους προϊόντων που δωρίστηκαν σε 12 μήνες. Μία σταθερή δέσμευση που από το 2010 έχει οδηγήσει την Barilla να δωρίσει πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ και σχεδόν 50 χιλιάδες τόνους προϊόντων.
Η τελευταία Έκθεση Βιωσιμότητας του Ομίλου Barilla έρχεται ως επισφράγιση της διαρκούς αποστολής του να ενσωματώνει μια βιώσιμη προσέγγιση σε κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων του, με στόχο τη δημιουργία ενός καλύτερου και πιο δίκαιου μέλλοντος για όλους.
Κύκλος Εργασιών 2023: 4.869 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΕΥΡΏ (+7%)
Το 2023 επιβεβαιώνει την ανάπτυξη των τελευταίων ετών: ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2023 ανήλθε σε 4.869 εκατ. ευρώ, ο οποίος, χωρίς την επίδραση του υπερπληθωρισμού της Τουρκίας, ανήλθε σε 4.842 εκατ. ευρώ (+7% σε σύγκριση με το 2022 χωρίς την επίδραση της περιμέτρου και της συναλλαγματικής ισοτιμίας).
230 εκατ. ευρώ (4,7% του κύκλου εργασιών) διατέθηκαν για την καινοτομία προϊόντων, τη βελτίωση της αποδοτικότητας και την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε στο 10%, αντίστοιχο με τα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς (2022).
Στο εισαγωγικό μήνυμα της Έκθεσης Βιωσιμότητας 2023 από τους Guido, Luca και Paola Barilla, σημειώνεται ότι “τώρα περισσότερο από ποτέ, όταν συζητάμε για τη γεύση, τη διατροφή, την ασφάλεια των τροφίμων, το περιβάλλον, την προσβασιμότητα, τους ανθρώπους, την επικοινωνία και το μέλλον, κάνουμε λόγο για την ποιότητα των προϊόντων μας, που είναι η πεμπτουσία της δραστηριότητάς μας, τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε και την αξία των μαρκών μας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι έχουμε μια μακρά και απαιτητική διαδρομή μπροστά μας. Η δέσμευση όμως και το πάθος όλων στην Barilla διασφαλίζουν ότι είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που μας περιμένουν για να χαράξουμε το ταξίδι μας στο μέλλον».
«Αυτή η έκθεση επισημαίνει τη συνεχή μας δέσμευση, τα επιτεύγματά μας και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε τα επόμενα χρόνια για να διασφαλίσουμε ότι όλοι θα μπορούν να εκτιμήσουν “τη χαρά του φαγητού, για μια καλύτερη ζωή” - σχολιάζει ο Gianluca Di Tondo, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Barilla, στην Έκθεση Βιωσιμότητας 2023 . «Έχουμε αναλάβει μία σειρά σημαντικών πρωτοβουλιών για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε - καθοδηγούμαστε πάντα από τις βασικές μας αξίες και την επιθυμία να επιτύχουμε υγιή ανάπτυξη, με απόλυτο σεβασμό προς τους ανθρώπους μας, τους επιχειρηματικούς μας συνεργάτες (είτε πρόκειται για πελάτες είτε για προμηθευτές), τους καταναλωτές μας και ολόκληρο τον πλανήτη».»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr