Στόχος είναι να έχει 50 χιλιάδες επισκέψεις το έτος, κύρια, από μαθητές, ώστε να καταστούν κοινωνοί ενός προϊόντος με παράδοση στην περιοχή, όπου είναι και η μεγαλύτερη ζώνη γάλακτος στη χώρα.
Όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, σε δημοσιογραφική εκδήλωση με αφορμή το θεματικό μουσείο παγωτού στο εργοστάσιο της βιομηχανίας, στις Σέρρες, ο εορτασμός των 70 χρόνων της Κρι Κρι σηματοδοτείται από τη δημιουργία του πρώτου Θεματικού Πάρκου για το παγωτό.
Το «Εργοστάσιο Παγωτού», ένα φιλόξενο και βιωματικό πάρκο και μουσείο παγωτού, αποτελεί έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο 2.000 τ.μ., τμήμα ενός καθαρά σύγχρονου βιομηχανικού χώρου, όπου οι επισκέπτες θα ξεναγούνται σε έξι διαφορετικές αίθουσες, ταξιδεύοντας στον χρόνο, ανακαλύπτοντας τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία αλλά και την εξέλιξή του, ενώ στο τέλος, θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση, στο εργαστήρι παγωτού. Στόχος της Κρι Κρι, με τη δημιουργία του Θεματικού Πάρκου, είναι να επιστρέψει στην κοινωνία την εμπιστοσύνη που της έχει δείξει έμπρακτα στη διάρκεια των 70 χρόνων λειτουργίας της, να αγκαλιάσει αλλά και να στηρίξει ακόμα περισσότερο την τοπική κοινωνία.
«Η Κρι Κρι φέτος συμπληρώνει 70 χρόνια λειτουργίας στη χώρα μας, στήριξης της Ελληνικής παραγωγής και διαρκούς ανάπτυξης με όραμα, συνέπεια και φροντίδα για τους ανθρώπους μας. Γιορτάζουμε αυτή τη σημαντική επέτειο με τη δημιουργία του Εργοστασίου Παγωτού, ενός σύγχρονου θεματικού πάρκου στην πόλη των Σερρών, το οποίο αποτελεί το δώρο μας στην ελληνική κοινωνία που μας δείχνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της όλα αυτά τα χρόνια. Σκοπός μας είναι χιλιάδες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα να επισκέπτονται το Θεματικό Πάρκο κάθε χρόνο, γνωρίζοντας έτσι τον κόσμο του, ενώ όραμά μας είναι η διάδοση της ιστορίας του ελληνικού παγωτού στις επόμενες γενιές. Σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι και σε αυτήν την επιτυχημένη πορεία της Κρι Κρι, συνοδοιπόροι μου ήταν όλοι οι εργαζόμενοι, οι πελάτες αλλά και οι συνεργάτες μας, τους οποίους ευχαριστώ από καρδιάς για τη σπουδαία συμβολή τους. Γιατί τα 70 Χρόνια είναι μόνο η αρχή!» τόνισε ο κ. Τσινάβος.
Το Εργοστάσιο Παγωτού πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του για το κοινό στις 12 Μαρτίου 2024 και θα προσφέρει συναρπαστικές στιγμές και εκπλήξεις, μέσα από μία μοναδική εμπειρία ξενάγησης με βιωματικό τρόπο, σε οικογένειες, νέους και σχολεία τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα.
Οι επενδύσεις
Το άνοιγμα αυτό είναι μέρος ενός μεγάλου επενδυτικού πλάνου, ύψους, 30 εκατ. ευρώ για τη διετία 2022-2024, με στόχο την επέκταση της παραγωγικής της δυναμικότητας τόσο στο γιαούρτι όσο και στην κατηγορία του παγωτού. Από το 2013, μετά την καταστροφική φωτιά, η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, πέρυσι, με βάση πληροφορίες, πέτυχε τζίρο άνω των 217 εκατ. ευρώ, και φέτος, εκτιμάται ότι θα έχει ανάπτυξη άνω του 10% στις πωλήσεις, με τα δείγματα του πρώτου διμήνου να είναι άκρως θετικά.
Πιο συγκεκριμένα, η γαλακτοβιομηχανία που παράγει ένα στα δύο γιαούρτια στην εγχώρια αγορά και είναι νούμερο δύο στην αγορά παγωτού, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, στο πρώτο δίμηνο εμφανίζει αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου στο 15% και αξίας στο 11%, καθώς έχει προχωρήσει σε μειώσεις τιμών είτε απευθείας είτε μέσω προσφορών και προωθητικών ενεργειών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με παρουσία σε 42 χώρες και το 50% του τζίρου της να προέρχεται από τις εξαγωγές, η Κρι Κρι στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή της μέσω της ενίσχυσης της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές.
Το γιαούρτι
Σήμερα αποτελεί τον Νο1 παραγωγό γιαουρτιού στην Ελλάδα, ενώ για μία ακόμα χρονιά το brand της βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε πωλήσεις παγωτού στην ελληνική αγορά. Πρωτοπορεί στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης με επενδύσεις στις Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στηρίζει την τοπική παραγωγή γάλακτος μέσα από τη συνεργασία της με κτηνοτρόφους από την κοιλάδα των Σερρών και ενισχύει τις εξαγωγές της με αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και το 2023, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση των πωλήσεών της, οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα €210 εκατ. Σημειώνεται πως το 50% του τζίρου της Κρι Κρι προέρχεται από εξαγωγές, με την εταιρεία να έχει παρουσία σε 42 χώρες και 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια.
Επιπρόσθετα, την τελευταία δεκαετία, η Κρι Κρι έχει επενδύσει το ποσό των €100 εκατ. σε πάγιο εξοπλισμό, ενώ τη διετία 2024 – 2025 η σερραϊκή βιομηχανία γάλακτος σχεδιάζει να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους €30 εκατ., οι οποίες θα εστιάζουν στον τομέα της βιωσιμότητας. Τέλος, σήμερα απασχολεί περισσότερους από 600 εργαζόμενους, ενώ μόνο το 2023, προχώρησε σε 100 νέες προσλήψεις.
Απόδοση μετοχής 376% σε μια δεκαετία
Αναφερόμενος στην πορεία της εταιρείας, σημείωσε ότι όταν το 2003 μπήκε στο Χρηματιστήριο, ο κύκλος εργασιών της ήταν 11,7 εκατ. ευρώ και σήμερα ξεπερνά τα 217 εκατ. ευρώ, με μέση ετήσια ανάπτυξη 16,5%. Η αποτίμησή της είναι περίπου στα 350 εκατ. ευρώ και η απόδοση της μετοχής τα δέκα τελευταία χρόνια είναι 376%. Η απόδοση στον τελευταίο χρόνο ήταν 54,5% και στην τριετία 46,5%. Και η διοίκησή της δε σκέφτεται την αποχώρηση, θεωρώντας την παραμονή της στο Χρηματιστήριο value for money. Όπως είπε ο κ. Τσινάβος, δε θα είχε ποτέ η εταιρεία αυτήν την αποτίμηση αν δεν ήταν εισηγμένη, ενώ απαριθμώντας τους λόγους για τους οποίους επιλέγει να παραμένει τόνισε:
«Η εταιρεία αποτιμάται καθημερινά, συμβάλλει στην εταιρική διακυβέρνηση και στην πιο ασφαλή λειτουργία για την επόμενη γενιά, την οποία προετοιμάζεις και είσαι έτοιμος να κάνεις μεγαλύτερες επενδύσεις, γιατί έχεις ανθρώπους που σε πιστεύουν. Το Χρηματιστήριο εξάλλου βοηθά στην αναγνωρισιμότητα της εταιρείας, στην πειθαρχία και την εταιρική διακυβέρνηση, στην ανάπτυξή της και ανά πάσα στιγμή μπορείς να αντλήσεις κεφάλαια για να προχωρήσεις σε μια εξαγορά ή οτιδήποτε άλλο ή ακόμη και να βγούμε, η εταιρεία πουλιέται σήμερα 350 εκατ. ευρώ. Δε θα είχε ποτέ τέτοια αξία αν δεν ήταν στο Χρηματιστήριο».
Εξαγωγές με το frozen yogurt
Με όχημα το frozen yogurt, ένα προϊόν που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του παγωτού, η Κρι Κρι ετοιμάζεται να μπει σε νέες αγορές.
«Ως η μοναδική εισηγμένη ευρωπαϊκή εταιρεία που παράγει και παγωτό και γιαούρτι προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τη μεγάλη επιτυχία του ελληνικού γιαουρτιού ξεκινώντας το Greek frozen yogurt. Ξεκίνησε πριν τρία χρόνια στην αγορά της Ιταλίας, είναι δυνατή κατηγορία και σε επώνυμο προϊόν Κρι Κρι και σε private label και από πέρυσι εξάγουμε σε Κορέα και Γερμανία», τόνισε ο κ. Τσινάβος. Με επαναλανσάρισμα σε νέα συσκευασία με περισσότερα ελληνικά χαρακτηριστικά, προχωρά σε νέες αγορές με νέα συμβόλαια στη Νορβηγία και φέτος μπαίνει μετά την άδεια από τον FDA στις ΗΠΑ σε μια τεράστια αγορά που αποτελεί και μεγάλη ευκαιρία για την Κρι Κρι. Παράλληλα ξεκινούν εξαγωγές σε Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.
Οι αγορές στόχος είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, μια χώρα που εισφέρει το 35% του τζίρου στην Κρι Κρι από τις πωλήσεις γιαουρτιού. Παράλληλα, υπάρχει ενδιαφέρον για Ιαπωνία και Σαουδική Αραβία.
Όπως είπε ο επικεφαλής της εισηγμένης, η μεγάλη πρόκληση πέρα από την ανάπτυξη του γιαουρτιού είναι το frozen yogurt, όταν το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού είναι 60 δισεκ. ευρώ και τα 20 δισεκ. ευρώ καταναλώνονται στην Ευρώπη.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr