Ο Key Account Director South Europe & Sales Office Manager Athens της Tetra Pak, κ. Βασίλης Τσανός, έκανε λόγο για πλήρεις λύσεις από την επεξεργασία έως τη συσκευασία των τροφίμων με πρόσβαση ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη, έχοντας παρουσία σε πάνω από 160 χώρες. «Καταγράφουμε τις τάσεις και προσαρμόζουμε την στρατηγική μας», τόνισε ο κ. Τσανός και συμπλήρωσε πως οι συσκευασίες με το σήμα Tetra Pak συμβάλλουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Στα οικονομικά στοιχεία, ο τζίρος του ομίλου ανήλθε στα 12,5 δισ. ευρώ το 2022 σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να ανέρχονται περί τα 49 εκατ. ευρώ την ίδια χρονιά. Πρόκειται για ελαφρώς αυξημένη επίδοση σε σύγκριση με το 2021, ενώ ο κ. Τσανός δήλωσε πως η Tetra Pak Hellas αναμένει νέα αύξηση του τζίρου το 2023, καθώς έχουν ενταχθεί δραστηριότητες που δεν υπήρχαν πέρυσι. Επιπλέον, τα κέρδη στην Ελλάδα ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ το 2022.
Η πιο πρόσφατη καινοτομία στο χώρο της συσκευασίας, που έχει να κάνει με τα μη αποσπώμενα καπάκια, απαιτεί ορισμένες επενδυτικές κινήσεις σε υπάρχων και νέο εξοπλισμό στην ελληνική αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πελάτες της κάνουν επενδύσεις για τον εξοπλισμό της ύψους 5-6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επενδύσεις που αφορούν υφιστάμενους πελάτες της Tetra Pak, έσπευσαν να διευκρινίσουν στελέχη της εταιρείας.
Συνολικά η Tetra Pak ενσωματώνει στο πλάνο της επενδύσεις για την ενίσχυση της διαδικασίας ανακύκλωσης και των υποδομών ανακύκλωσης των χάρτινων συσκευασιών. Το 2022 μόνο, επένδυσε 30 εκατ. ευρώ παγκοσμίως για τη βελτίωση συλλογής και ανακύκλωσης των συσκευασιών της, ενώ θα επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ στα επόμενα 5-10 χρόνια για την περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής επίδοσης του συνολικού της portfolio χάρτινων συσκευασιών.
Για το επόμενο διάστημα, η εταιρεία έχει θέσει τέσσερις στόχους που θα αποτελέσουν πυλώνες πάνω στους οποίους θα «χτίσει» την στρατηγική της. Ειδικότερα, η Tetra Pak προσβλέπει:
1) στη βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας των προϊόντων της
2) στην περαιτέρω προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης
3) στην αριστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας σε συνδυασμό με την ενοποίηση των διεργασιών
4) στην καινοτομία που αποτελεί βασικό συστατικό της
Για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος είναι αναγκαία η μετάβαση σε μία κυκλική οικονομία, η οποία θα επιτευχθεί μέσω της μείωσης της σπατάλης τροφίμων και της ενίσχυσης της ανακύκλωσης. Η Tetra Pak εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζοντας συσκευασίες που ανακυκλώνονται. Παράλληλα, χρησιμοποιεί ανανεώσιμα υλικά, όπως το χαρτί σε ποσοστό περίπου 70%, μειώνει την χρήση πλαστικού και αλουμινίου και τα πλαστικά απορρίμματα, με λύσεις, όπως τα μη αποσπώμενα καπάκια.
Σε επόμενο στάδιο, όραμα της Tetra Pak είναι η δημιουργία μίας ακόμη πιο βιώσιμης χάρτινης συσκευασίας, η οποία θα αποτελείται πλήρως από ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα υλικά, θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμη και με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Παράλληλα, επιδιώκοντας τη δημιουργία ακόμη πιο βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, η εταιρεία αναζητά συνεχώς νέους τρόπους για την παραγωγή τροφίμων σε συνεργασία με ένα ευρύ δίκτυο παραγωγών, αλλά και νέες λύσεις για τη μείωση της σπατάλης τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αξιοποίηση θρεπτικών συστατικών, όπως η πρωτεΐνη.
Τέλος, η διοίκηση της εταιρείας έκανε λόγο για «έκρηξη» του κοστολογίου σε βασικές πρώτες ύλες, σημειώνοντας ότι ήταν αναπόφευκτο να προχωρήσει σε ανατιμήσεις. «Προσβλέπουμε στο να κρατάμε τις τιμές ανταγωνιστικές μακροχρόνια», ανέφεραν τα στελέχη της Tetra Pak Hellas και τόνισαν πως στόχος είναι να διατηρούν τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα για τους παραγωγούς γιατί μετά γίνεται «αλυσίδα» και «φαύλος κύκλος» με τις αυξήσεις.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr