Ήδη, η εταρεία, που είναι θυγατρική του Ομίλου Carlsberg, από φέτος ξεκίνησε την παραγωγή της μπύρας Carlsberg, που αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα brand διεθνώς, στο εργοστάσιο της Σίνδου, που πλέον αναδεικνύεται σε εξαγωγικό κόμβο.
Η παραγωγή του δημοφιλούς σήματος αντιστοιχεί σε ένα 10% της συνολικής παραγωγής. Εχει παρουσία σε 13 αγορές και αρχίζουν να εξυπηρετούνται χώρες που δεν έχουν τοπική παραγωγή. Παράλληλα, η εταιρεία στοχεύει τόσο στην ενίσχυση των υφιστάμενων αγορών που ήδη δραστηριοποιείται, όσο και στην είσοδο σε νέες αγορές.
Σημειώνεται, ότι η μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο έχει αναλάβει την παραγωγή του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml. και των 500 ml., καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).Οι γυάλινες φιάλες θα συνεχίσουν να εισάγονται προς το παρόν, ωστόσο δεν αποκλείεται μελλοντικά η παραγωγή τους να μεταφερθεί στην Ελλάδα. Οι ποσότητες που θα παραχθούν υπολογίζονται σε 100.000 εκατοστόλιτρα σε ετήσια βάση.Η εκτίμηση αυτή αφορά το 2023, καθώς η ζήτηση θα καθορίσει την περαιτέρω πορεία.
Ήδη, η εταιρεία, με βάση όσα αναφέρονται από στελέχη, έχει σημαντική εξαγωγική παρουσία με το 11% των πωλήσεων τόσο σε αξία όσο και σε όγκο να προέρχεται από τις διεθνείς αγορές.
Η πορεία των εξαγωγών ακολουθεί μια σταθερά ανοδική πορεία την τελευταία πενταετία της τάξεως του +37%. Στόχος πάντως για φέτος είναι να διατηρηθεί με δεδομένη και την άνοδο του τζίρου σε ανάλογα ποσοστά.
Μεγέθη
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, δε, τρέχει με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης το 2022, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 155 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Βέβαια, ένεκα της κρίσης ενέργειας και πρώτων υλών προχώρησε στην ανατίμηση των προϊόντων της δύο φορές εντός της περσινής χρονιάς.
Οι πρώτες ανατιμήσεις έγιναν στα μέσα του έτους και η τελευταία στο τέταρτο τρίμηνο και στόχος είναι φέτος να μην γίνουν άλλες.
Ταυτόχρονα εμφάνισε αυξημένα EBIT κατά 22% το 2022, μια χρονιά με την ενεργειακή κρίση και την άνοδο των πρώτων υλών να εκτοξεύουν τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων.
Στο μεταξύ, το πρώτο τρίμηνο ξεκίνησε καλά τόσο για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία όσο και συνολικά για την αγορά. Χωρίς να έχει μπει ακόμη η καλοκαιρινή σεζόν, η κατανάλωση μπύρας κινείται ανοδικά με τους οιωνούς να δείχνουν μια πολύ καλή χρονιά με ώθηση και από τον τουρισμό και από τον καιρό, αν και εσχάτως υπάρχει αστάθεια, όπως ανέφεραν σε εκδήλωση της εταιρείας με αφορμή την παραγωγή της Carslberg στην Ελλάδα.
Στο επίκεντρο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είναι τόσο η ενίσχυση της εγχώριας κατανάλωσης όσο και η διεύρυνση του αποτυπώματος στις διεθνείς αγορές.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr