Ουσιαστικά «φωτογράφισε» συνέχιση του κύκλου εξαγορών και ανακατατάξεων στον κλάδο, καθώς μάλιστα έρχονται νέα δεδομένα στις συσκευασίες αλλά και στην ανακύκλωση με τα συστήματα εγγυοδοσίας, που παραπέμπουν σε αυξημένα «κόστη». Πάντως, ο ίδιος τόνισε πως, από την πλευρά της Βίκος, οι ανατιμήσεις δεν έγιναν στον βαθμό που θα έπρεπε να γίνουν, ειδικά εφόσον μιλάμε για τον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού που είναι «ευαίσθητο ως προς τη σχέση τιμής - ζήτησης» προϊόν, ενώ υπάρχει και ο ανταγωνισμός της βρύσης.
Ούσα μία οικογενειακή επιχείρηση, όμως, κρατά την τίμια ισορροπία με σεβασμό προς τον καταναλωτή και κρίνει όχι μόνο με αριθμούς, όπως οι πολυεθνικές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο CMO της Βίκος ανακοίνωσε πως η εταιρεία δε θα προβεί σε ανατιμήσεις το 2023, με έναν αστερίσκο βέβαια σε περίπτωση που γίνει κάτι συνταρακτικό με κάποια νέα αναταραχή στην αγορά. Η συγκεκριμένη απόφαση έχει τη σημασία της, καθώς έρχεται σε περίοδο που συνεχίζουν να αυξάνονται τα κόστη σε όλα τα επίπεδα. Οι τελευταίες ανατιμήσεις των πολυεθνικών είναι έως και ληστρικές, της τάξεως του 12-13%, την ώρα που εμείς δεν κάνουμε, είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι οι ανατιμήσεις της Βίκος για το 2022 ήταν της τάξεως του 8%.
Στοχευμένες κινήσεις και έμφαση στο «άρωμα» Ελλάδας
Με συνολικά 18 γραμμές παραγωγής, εκ των οποίων οι 10 για καπάκια, η παραγωγική δυνατότητα της Βίκος φτάνει στα 2 δισ. καπάκια, ενσωματώνοντας νέες τεχνικές στη διαδικασία παραγωγής. Με αφορμή την παρουσίαση της νέας της καμπάνιας για το μη αποσπώμενο καπάκι που διαθέτουν πλέον όλα της τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά, η εταιρεία ανακοίνωσε πως η σχετική επένδυση έφτασε τα 6 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη νέα γραμμή παραγωγής στην Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων, καθώς και την αναβάθμιση δύο υφιστάμενων γραμμών στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων, που κόστισε περίπου 1 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές επενδύσεις για την περίοδο 2021-2023 υπολογίζονται στα 28 εκατ. ευρώ.
Το λανσάρισμα για το νέο καπάκι αφορά σε επόμενη φάση και το νερό, με τη διαδικασία προώθησης να έχει προγραμματιστεί για το 2024. Όπως είπε ο κ. Σεπετάς, κάθε μία εταιρεία στην Ευρώπη έχει πάρει τη σειρά της για να σταματήσει την παραγωγή της και να εισέλθει σε αυτή τη διαδικασία, με βάση τον προγραμματισμό που θα έχει προηγηθεί για το στοκ της. Τα μη αποσπώμενα καπάκια είναι επίσης υποχρεωτικά από το επόμενο έτος, σύμφωνα με οδηγία της Κομισιόν με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας ανακύκλωσης.
Πέρα από το νέο περιβαλλοντικό μήνυμα με το μη αποσπώμενο καπάκι, η Βίκος θέλει να επικοινωνήσει περαιτέρω την ελληνικότητά της. Σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, πρέπει να δώσουμε το στίγμα και να εκπαιδεύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα στη λογική του ότι ένας ξένος έρχεται στη χώρα για να δοκιμάσει ένα ελληνικό προϊόν και όχι ένα brand πολυεθνικής. Πρόσθεσε ότι η Βίκος εξάγει στην Ολλανδία, το Ισραήλ, αλλά και οπουδήποτε έρθει κάποιο request, καλύπτοντας ανάγκες άλλων εταιρειών κυρίως για γαλακτοκομικά προϊόντα και χυμούς. Πρόκειται για το 30% του capacity της εταιρείας, καθώς το υπόλοιπο 70% της δυναμικότητας αφορά ίδιες ανάγκες της επιχείρησης.
Ο CMO της Βίκος προανήγγειλε, παράλληλα, νέα λανσαρίσματα εντός του 2023 -όταν περάσει και το καλοκαίρι με την ομαλοποίηση της παραγωγής- με νέους κωδικούς και καινοτόμα προϊόντα σε συνεργασία με ειδικούς στον χώρο των cocktails. «Κλειδί είναι να πετύχεις τη διανομή για να έχεις μεγαλύτερη διασπορά», συμπλήρωσε και τόνισε πως η εταιρεία έχει τοποθετηθεί με επιτυχία σε πάρα πολλές περιοχές, από την Κρήτη και τη Χίο έως την Ορεστιάδα και τα Γιάννενα, όπου οι καταναλωτές «αγκάλιασαν» τους δύο νέους κωδικούς σε μπουκάλι και κουτί. Επιπλέον, η Βίκος έχει φέρει τουλάχιστον άλλους 40 κωδικούς στις αποθήκες της, όπως είπε ο κ. Σεπετάς.
Το success story του Pink Grapefruit
Σε βασικό «όπλο» εξελίσσεται το Βίκος Pink Grapefruit, καθώς καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία του, έναν μόλις χρόνο μετά το λανσάρισμά του τον Μάρτιο του 2022. Ειδικότερα, το εν λόγω προϊόν κατάφερε να καταγράψει διψήφιο μερίδιο μόλις τον τρίτο μήνα από το λανσάρισμά του, ενώ από τον Ιανουάριο του 2023 έχει περάσει στη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,6% στο σύνολο της αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. «Ορθά στοχεύσαμε στο Pink Grapefruit, καθώς έχει μεγάλη αποδοχή από το κοινό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σεπετάς.
Το Βίκος Pink Grapefruit έχει περάσει στη δεύτερη θέση και στα supermarkets με μερίδιο 18,7%, ενώ στη μικρή λιανική (convenience stores & kiosks) είναι σταθερά στη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,3%, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία για τον περασμένο Ιανουάριο. Σημειώνεται ότι για τους 10 μήνες του 2022, δηλαδή από την έναρξη της κυκλοφορίας του, το παραπάνω προϊόν κατέγραψε μερίδιο 13,4% σε όλη την αγορά (total market), ενώ στα supermarkets κατέγραψε εξίσου εντυπωσιακή παρουσία, κερδίζοντας μερίδιο 12,3%.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr