Μετά από μια πορεία χρηματοοικονομικών αναδιαρθρώσεων, ανάπτυξης νέων προϊόντων κι έμφαση σε εξαγωγικό προσανατολισμό η εταιρεία έχει μπει, εδώ και κάποια χρόνια, σε ρότα ανάπτυξης.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε με τις εγχώριες τράπεζες το 2019 πλάνο αναδιάρθρωσης κι έτσι από τα 130 εκατ.ευρώ στο τέλος του 2022 ο δανεισμός περιορίστηκε στα 110 εκατ.ευρώ, ενώ ταυτόχρονα ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2021 σε 83 εκατε.ευρώ και το 2022 στα 93 εκατ.ευρώ.
Έτσι, το 2022, με βάση όσα ανέφερε Ελευθέριο Χαΐτογλου, marketing director της εταιρείας μιλώντας την περασμένη Παρασκευή σε μια ξεχωριστή εκδήλωση στα ΜΜΕ, η εταιρεία κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ τζίρου, ξεπερνώντας, όπως αναφέρθηκε, τα 93 εκατ. ευρώ. Όπως είπε η επίδοση αυτή δεν προήλθε από ανατιμήσεις, αλλά οφείλεται κατά 80% στην ενίσχυση των όγκων και ακόμα περισσότερο σε αύξηση των εξαγωγών, τόσο στα κλασικά προϊόντα, όπως το ταχίνι, ή ο χαλβάς όσο και σε προϊόντα ειδικά για τις αγορές εξωτερικού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει δώσει έμφαση ώστε να στηρίξει τα οικονομικά της μεγέθη στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που αντιστοιχούν στο 50% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Μάλιστα πολλά από αυτά έρχονται από παραγγελίες από αλυσίδες ξένων χωρών με αποτέλεσμα οι εξαγωγές να αναπτυχθούν περαιτέρω. Έτσι, το 2022, ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της επιχείρησης, που οι πωλήσεις του εξωτερικού ξεπέρασαν τις αντίστοιχες της εσωτερικής αγοράς, φθάνοντας στο 52% του τζίρου της Αφοί Χαΐτογλου.
Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 14 εκατ.ευρώ το 2021, τάση που παραμένει διατηρήσιμη και το 2022, υποστηρίζοντας την επαναφορά της εταιρείας σε ένα υγιές επίπεδο λειτουργίας.
Εκτός από τα προϊόντα σησαμιού (χαλβάς, ταχίνι), η εταιρεία δραστηριοποιείται παράγοντας μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, όπως μαρμελάδες, πραλινάτες, λουκούμια, γκοφρέτες-πουράκια κ.α.
Πρωτοβουλία για το περιβάλλον
Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση με τα ΜΜΕ μια σημαντική περιβαλλοντική πρωτοβουλία αναλαμβάνει φέτος ο Μακεδονικός Χαλβάς, ώστε οι χώροι που θα εορταστεί η Καθαρά Δευτέρα να παραμείνουν πραγματικά καθαροί.
Όπως σημείωσε η διοίκηση της εταιρείας, πρόκειται για μία μέρα που μπορεί να κρατήσει ακόμη και χρόνια καθώς ο εορτασμός της είναι δυνατόν να επηρεάσει μακροπρόθεσμα το περιβάλλον. Ένας χαρταετός από πλαστικό χρειάζεται από 5 έως 40 χρόνια για να αποσυντεθεί, ένα τενεκεδάκι κονσέρβας χρειάζεται περίπου 100 χρόνια και οι πλαστικές σακούλες από 500 χρόνια έως… μια αιωνιότητα.
Η νέα δράση Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Μακεδονικού Χαλβά με την ονομασία «Δευτέρα Καθαρά» έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό γύρω από τις βιώσιμες πρακτικές και την ανακύκλωση. Πιο συγκεκριμένα, φέτος ο Μακεδονικός Χαλβάς, υπό την Αιγίδα των Δήμων Περιστερίου και Θεσσαλονίκης, συμβάλλει στην καθαριότητα των χώρων όπου παραδοσιακά γιορτάζεται η Καθαρά Δευτέρα, όπως είναι το Ποικίλο Όρος στην Αττική και το δάσος Σέιχ Σου στη Θεσσαλονίκη, τοποθετώντας τη μέρα εκείνη σε κεντρικά σημεία στις συγκεκριμένες περιοχές, κάδους για την ανακύκλωση γυαλιού, αλουμίνιου, πλαστικού και χαρτιού.
Ταυτόχρονα, στους επισκέπτες θα μοιράζονται τσάντες πολλαπλών χρήσεων -ώστε ο καθένας να φροντίσει για την περισυλλογή των απορριμμάτων του- καθώς και χαρταετοί από ανακυκλώσιμα υλικά. Όλα τα υλικά που θα συγκεντρωθούν στους κάδους ανακύκλωσης τη συγκεκριμένη ημέρα, θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ανακυκλωμένων χαρταετών που θα μοιραστούν την επόμενη χρονιά στο κοινό.
Η Λήδα Παπάζογλου-Βατσάκη, Marketing Manager της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, δήλωσε σχετικά: «Η Καθαρά Δευτέρα φέρνει κάθε χρόνο τον Μακεδονικό Χαλβά στο εορταστικό τραπέζι, καθιστώντας τον γευστικό πρωταγωνιστή σε μία μέρα χαράς και χαλαρότητας για όλους. Όμως, η προστασία του περιβάλλοντος δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ποτέ χαλαρά. Έτσι, αποφασίσαμε να γιορτάσουμε τη φετινή Καθαρά Δευτέρα «καθαρά», μέσα από μια περιβαλλοντική πρωτοβουλία η οποία φιλοδοξούμε να δείξει ότι μικρές, απλές πράξεις μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά για το περιβάλλον».
Μάλιστα, ο Μακεδονικός Χαλβάς προτρέπει τους καταναλωτές να επισκεφθούν τη σελίδα defterakathara.gr για να λάβουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς και οι ίδιοι με τη σειρά τους μπορούν να συμβάλλουν ώστε να γιορτάσουν την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας με «πράσινο τρόπο», καθώς και για να ενημερωθούν για το πώς μπορούν να συμμετέχουν σε σχετικό διαγωνισμό με δώρο απολαυστικά προϊόντα.
Η ιστορία
Ο Μακεδονικός Χαλβάς είναι ένα έδεσμα απόλυτα ενταγμένο στη Μεσογειακή Διατροφή και παράγεται από ταχίνι, δηλαδή 100% αλεσμένο σουσάμι, με αποτέλεσμα να διατηρεί ακέραια όλα τα ευεργετικά συστατικά του πολύτιμου αυτού σπόρου. Πλούσιος σε ασβέστιο, σίδηρο και σελήνιο, ο Μακεδονικός Χαλβάς αποτελεί πηγή μαγνησίου, ψευδαργύρου και φυτικών ινών και είναι ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα για τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού.
Από το 1924 η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, συνδυάζοντας τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής με τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό και τεχνολογία αιχμής, παράγει παραδοσιακά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας με βάση το σουσάμι, απόλυτα ενταγμένα στη Μεσογειακή Διατροφή.
Εδώ και περίπου έναν αιώνα, η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ απευθύνεται στους καταναλωτές της με τον ίδιο σεβασμό και αγάπη, αναπτύσσοντας μαζί τους μια σχέση εμπιστοσύνης που περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα της, αφού παράλληλα με τα προϊόντα σουσαμιού, παράγει και εμπορεύεται και άλλα προϊόντα διατροφής, με γνώμονα πάντα τη σταθερή ποιότητα στο τελικό αποτέλεσμα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr