Συγκεκριμένα, χθες, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της Pepsico για μεταφορά της παραγωγής κάποιων κωδικών από τη Ρουμανία στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στην Αγριά του Βόλου, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανακοίνωσε την εκκίνηση της παραγωγής του brand Carlsberg στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο του 2023.
Όπως αναφέρθηκε, η μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στη Σίνδο θα αναλάβει την παραγωγή του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml. και των 500 ml., καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg). “Το ομώνυμο brand μπύρας διαθέτει πολυετή και πλούσια ιστορία, έχοντας αγαπηθεί από εκατομμύρια καταναλωτές ανά τον κόσμο, ενώ συνεχίζει να κερδίζει νέους θαυμαστές μέσω της εκλεπτυσμένης και πληθωρικής του γεύσης.”
Με βάση πληροφορίες ο όγκος παραγωγής για τη μπύρα Carlsberg θα είναι 100.000 εκατολιτρα την ώρα που η δυναμικότητα του εργοστασίου της Σίνδου φτάνει τα 2,1 εκατομμύρια εκατόλιτρα. Η συνολική παραγωγή του ομίλου Carlsberg σε μπύρα ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια εκατόλιτρα.
“Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη Σίνδο, σηματοδοτεί και μία μεγαλύτερη ενεργοποίηση του brand στην ελληνική αγορά, καθώς το προϊόν θα κυκλοφορήσει εκ νέου και σε κουτί στη χώρα μας. Παράλληλα, η μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του ομίλου, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές της Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Πρόκειται για μια εξαιρετικής σημασίας εξέλιξη για τον κλάδο της ζυθοποιίας, που συνεπάγεται και την αναβάθμιση της παραγωγικής μονάδας της Σίνδου, η οποία πλέον εξελίσσεται σε ένα παραγωγικό και εξαγωγικό κόμβο, με μεγάλες προοπτικές και κατ’ επέκταση νέο πλάνο επενδύσεων ως προς τη διαχείριση περισσότερων πρώτων υλών και υλικών παραγωγής” αναφέρθηκε σχετικά από την εταιρεία.
Ουσιαστικά, “πίσω από τις γραμμές” η Δανέζικη ζυθοποιία, που έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας “φωτογραφίζει” τις στοχεύσεις.
Αφενός, εισάγει για παραγωγή στην Ελλάδα το πλέον trendy κωδικό, το κουτάκι αλουμινίου, που έχει μια ισχυρή “κουλτούρα” ανακύκλωσης, αν και βέβαια πολύ ανεβασμένο κόστος, κι αφετέρου ποντάρει στην εγχώρια αγορά, όπου έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, ειδικά στον εν λόγω κωδικό, λόγω και της γεωγραφικής διασποράς των σημείων πώλησης, αλλά και των νέων δεδομένων ανακύκλωσης με το σύστημα εγγυοδοσίας. Βέβαια, ο εν λόγω κωδικός δεν αφορά την εστίαση, ειδικά αυτήν της υψηλής στάθμης, όπου κυρίως πηγαίνουν κωδικοί γυάλινων μπουκαλιών, επιστρεφόμενων και μη.
Σε κάθε περίπτωση η αύξηση των πρώτων υλών και της ενέργειας οδηγεί σε ανακατατάξεις στα δίκτυα εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στις οικονομίες κλίμακας, όπου αυτό είναι εφικτό, ειδικά στις πολυεθνικές, π.χ. μεταφορές και πηγές πρώτων υλών. Απλά να σημειωθεί ότι η Ελληνική αγορά εφόσον αναπτυχθεί στον εν λόγω κωδικό για την Ολυμπιακή μπορεί να εξασφαλίσει εξοικονομήσεις στη βάση του “zero mile economy” - “οικονομία μηδενικών αποστάσεων”, αλλά και μέσα από την εγγύτητα με ανταγωνιστική παραγωγή των ελασμάτων αλουμινίου που χρησιμοποιούνται στους εν λόγω κωδικούς. Η χώρα άλλωστε είναι ιδιαίτερα πρωτοπόρος στον κλάδο αλουμινίου με σημαντική θέση στη διεθνή αγορά.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας πέρυσι υπήρξε αύξηση 13% του κόστους πωλήσεων ανά λίτρο μπύρας και ανάλογη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους κατά 190 μονάδες βάσης στο 45,6%, σε μια προσπάθεια να κρατήσει μερίδια. Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει το 24% της αγοράς.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr