Να σημειωθεί ότι η κατηγορία zero sugar έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2016, ενώ αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας, με σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές που αγοράζουν Cola, να επιλέγουν Cola Zero Sugar. Επίσης ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς κόλα αναψυκτικών τα τελευταία χρόνια είναι διπλάσιος από το μέσο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων των αναψυκτικών συνολικά (8,4% με 4,6% αντίστοιχα). Για τη Βίκος, δε, η ανάπτυξη πωλήσεων αναψυκτικών τα χρόνια από το 2016 μέχρι το 2020 έφτασε το 333% σε όγκο, ενώ στην κατηγορία cola υπάρχει εκτόξευση που φτάνει το 578%.
Η συμμαχία
Αξιοποιώντας, έτσι, αφενός τη δυναμική των προϊόντων αυτών αλλά και την απογείωση των πωλήσεών της συνολικά στα αναψυκτικά τα τελευταία χρόνια η Βίκος επιχειρεί να αυξήσει περαιτέρω τα μερίδιά της προσβλέποντας στα κανάλια της μικρής λιανικής αλλά και των Super Market. Μάλιστα η εταιρία ποντάρει ειδικά στη «συμμαχία» με τα συνοικιακά καταστήματα, τα περίπτερα κτλ, καθώς όπως τονίζεται για τα μικρά μαγαζιά αυτά, την πάλαι «ΕΒΓΑ της γειτονιάς», το οικονομικό ενδιαφέρον για το πλασάρισμα των προϊόντων Βίκος είναι μεγαλύτερο λόγω του συνολικού πλάνου marketing που προωθεί η βιομηχανία της Ηπείρου.
Ουσιαστικά, όπως αναφέρεται, με όχημα την ανταγωνιστική τιμή, τη γεύση όπου υπήρξε ερευνητική δουλειά δύο χρόνων, αλλά και τη βάση του φυσικού μεταλλικού νερού που χρησιμοποιεί η εταιρία στα made in Greece αναψυκτικά της στοχεύει να αποσπάσει μερίδια από το leader της αγοράς, την Coca Cola, που κατέχει τα 4/5 των πωλήσεων στην εν λόγω κατηγορία.
«Όταν ένας στους τρεις επιλέγει cola zero υπάρχει μια σημαντική αγορά για εμάς. Θέλουμε να προσφέρουμε στον καταναλωτή την επιλογή μιας ελληνικής πρότασης» ανέφερε ο διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της εταιρείας Κωνσταντίνος Σεπετάς, στο πλαίσιο χθεσινής διαδικτυακής παρουσίασης του νέου προϊόντος. Παράλληλα σημείωσε ότι το νέο προϊόν είναι μια «ελληνική premium πρόταση coca zero sugar».
Όπως τόνισε, επίσης, στην ίδια διαδικτυακή συνέντευξη η Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος, Αντιπρόεδρος & Γενική Διευθύντρια της «ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΜΦΙΑΛΩΣΕΩΝ Α.Ε» Ελένη Θεοχάρη η φιλοδοξία είναι το νέο προϊόν να σταθεί ισάξια δίπλα στο leader της αγοράς. «Στο DNA μας είναι η συνεχής βελτίωση. Πάντα υπάρχει η αναφορά στους leader της αγοράς. Όμως, δε μας φοβίζει η σύγκριση. Δικαίως νοιώθουμε εμπιστοσύνη έχοντας τα αυτιά μας ανοικτά με ειλικρινές ενδιαφέρον σε παρατηρήσεις» τόνισε χαρακτηριστικά.
Η πορεία
Να σημειωθεί ότι το 2014 η εταιρεία μπήκε δυναμικά στην ελληνική αγορά αναψυκτικών με τη σειρά Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά «Βίκος», κι από τότε έως σήμερα η εταιρία έχει υλοποιήσει σημαντικά επενδυτικά προγράμματα που έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην ηγετική θέση της Βίκος στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών.
Πιο συγκεκριμένα προχώρησε σε επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, ύψους €10,87 εκ., αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 108.000 φιάλες/ώρα, σε επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού και επιτραπέζιου νερού στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων, ύψους €6,59 εκ. αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 200.000 φιάλες/ώρα, σε επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προπλάσματος πλαστικών φιαλών ΡΕΤ και πωμάτων ΡΕ στη Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, ύψους €3 εκ, με συνολική δυναμικότητα 442.269 preform (καπάκια) /ώρα. Συνολικά το επενδυτικό πρόγραμμα των τελευταίων τριών ετών το επενδυτικό πρόγραμμα έφτασε τα 25 εκατομμύρια ευρώ.
Μερίδιο αγοράς
Σε σχέση με τα μερίδια αγοράς η Βίκος το 2020 έφτασε στο 5%, ενώ στην κατηγορία cola το μερίδιο αγοράς της διαμορφώθηκε στο 4,2%. Όπως σημείωσε ο κ. Σεπετάς «η πορεία των πωλήσεών μας στα αναψυκτικά διατηρεί φέτος διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Πέρυσι το ποσοστό άγγιξε το 30%, ωστόσο με την πανδημία η ταχύτητα επιβραδύνθηκε, κράτησε όμως διψήφια δυναμική. Πλέον οι ρυθμοί έχουν επανέλθει».
Να σημειωθεί ότι παρά την πανδημία η ισχυρή παρουσία της Βίκος στην κατηγορία αναψυκτικών στη μικρή λιανική αλλά και το οργανωμένο λιανεμπόριο ισοστάθμισαν τις απώλειες που είχε το φυσικό μεταλλικό νερό λόγω του lockdown σε εστιατόρια και της πτώσης του τουρισμού. Μάλιστα η περσινή χρήση να αναμένεται να κλείσει οριακά πτωτικά.
Τα πλαστικά
Παράλληλα η εταιρία που διαθέτει ίσως τη μεγαλύτερη μονάδας παραγωγής προπλάσματος πλαστικών φιαλών ΡΕΤ και πωμάτων ΡΕ στην Ελλάδα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον τομέα της ανακύκλωσης αλλά και των νέων συσκευασιών.
Η διοίκηση της εταιρίας μάλιστα είναι έτοιμη να ακολουθήσει τα νέα δεδομένα με τα ρεύματα ανακύκλωσης, το σύστημα εγγυοδοσίας για τις πλαστικές συσκευασίες νερού κτλ αλλά και τα ποσοστά χρήσης ανακτημένων υλικών. Μάλιστα υπογραμμίζει την ανάγκη σωστής ενημέρωσης του κοινού για τα θέματα ανακύκλωσης και ανάκτησης υλικών, που θα πρέπει όπως τονίζεται να γίνεται ουσιαστικά και τεκμηριωμένα μακριά από επικοινωνιακούς εντυπωσιασμούς. Όπως τόνισε τόσο η κ. Θεοχάρη αλλά και ο κ. Σεπετάς «το πρόβλημα είναι ότι δεν επιμερίζεται και δε διοχετεύεται σωστά η πληροφορία, “τσουβαλιαζονται” πολλά υλικά» ανέφεραν σημειώνοντας ότι το PET είναι το πιο φιλικό υλικό για το περιβάλλον. «Υπάρχει ένας μύθος π.χ. για τη χάρτινη συσκευασία που είναι μέρος μιας πολυστρωματικής συσκευασίας. Ο συνδυασμός αυτή της συσκευασίας δεν είναι ανακυκλώσιμος ή για να ανακυκλωθεί πρέπει να πάει στο εξωτερικό. Σκεφτείτε λοιπόν το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα» ανέφερε ο κ. Σεπετάς που όπως και η κ. Θεοχάρη σημείωσε ότι η εταιρία θα βάλει οριζόντια σε όλους τους κωδικούς της το ανακυκλωμένο PET (RPET) όταν θα ξεκινήσει η εφαρμογή της νομοθεσίας και δε θα επιλέξει επικοινωνιακά τρέξει να βάλει σε λιγοστούς κωδικούς χαμηλής κινητικότητας το RPET.
Παράλληλα υπογράμμισε ότι ο καταναλωτής θα πρέπει να ξέρει τα οικονομικά δεδομένα πίσω από τη διαδικασία ανακύκλωσης, ποσό κοστίζει το κάθε τι που χρησιμοποιεί. Μάλιστα τόνισε ότι το υλικό αυτό από την ανακύκλωση είναι κατά 35% ακριβότερο ενώ μάλιστα η τιμή του διαμορφώνεται στη βάση της προσφοράς και ζήτησης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr