Σύμφωνα με μια από τι πλέον πρωτοπόρες μπράντες του κλάδου, τη Nespresso, με σειρά καινοτομιών, στο ενεργητικό της, σε σχέση με την εικόνα της χρονιάς που φεύγει, με καταγράφονται σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, οι οποίες προέκυψαν από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες που ζούμε.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρία και την εικόνα που έχει η ίδια για την αγορά της, η κατανάλωση καφέ στο σπίτι έχει αυξηθεί και σε μεγάλο βαθμό έχει αντισταθμίσει τις μειωμένες πωλήσεις στους χώρους των γραφείων, αλλά της Out of Home αγοράς και της λιανικής. «Σίγουρα είναι νωρίς να χαρακτηρίσουμε αυτές τις συμπεριφορές ως νέες καταναλωτικές τάσεις, αλλά κάποιες από αυτές ήρθαν για να μείνουν» αναφέρεται από τη διοίκηση της Nespresso που σημειώνει ότι καταγράφεται μεγάλη αύξηση της ζήτησης από το site και το app της Nespresso, αλλά και το τηλεφωνικό κέντρο.
«Η υψηλότερη ζήτηση για ηλεκτρονικές αγορές παραμένει σε ένα βαθμό και αρχίζει να παγιώνεται ως αγοραστική συνήθεια. Σε αυτό συμβάλλει ιδιαίτερα το πολύ φιλικό και εύχρηστο e-commerce κανάλι μας που μετατρέπει την απλή διαδικασία αγοράς σε μια θετική εμπειρία για τα μέλη μας.
«Επιπλέον, για να μπορούν οι καταναλωτές μας να απολαμβάνουν τον καφέ τους χωρίς να ξεμένουν στιγμή και να εξοικονομούν χρόνο, δημιουργήσαμε μία νέα υπηρεσία την Boutique Pick Up, όπου μπορούν να προ-παραγγείλουν τον αγαπημένο τους καφέ και άμεσα να τον παραλάβουν από κάποια Nespresso Boutique της επιλογής τους» σημειώνεται σχετικά.
Να σημειωθεί ότι το 2019 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 26,26 εκατ. ευρώ, έναντι 24,59 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σημαντικά, από τα 420.502 ευρώ το 2018 στα 741.255 ευρώ το 2019.
Επίσης οι πωλήσεις της Nespresso Ελλάς κατά το α’ τετράμηνο 2020 παρουσίασαν αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019, ενώ η εταιρεία εκτιμά ότι οι πωλήσεις για τη χρήση του 2020 θα είναι ανοδικές.
Έμφαση στην κυκλική οικονομία
Μέχρι τα μέσα του 2021 όλες οι κάψουλες Nespresso θα είναι από ανακυκλωμένο αλουμίνιο, ενώ μέχρι το 2022 κάθε φλυτζάνι καφέ Nespresso να έχει αποκτήσει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση της Nestle, που προωθεί ένα εκτεταμένο πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης και ενίσχυσης της κυκλικής οικονομίας. Ήδη, μάλιστα με ανακυκλωμένο αλουμίνιο ο κωδικός Master Origin Colombia, κυκλοφορεί σε κάψουλα από 80% ανακυκλωμένο αλουμίνιο.
Στην Ελλάδα η Nespresso έχει αναπτύξει την πρωτοποριακή υπηρεσία «Ανακύκλωση στο σπίτι», όπου οι πελάτες παραδίδουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλές στον μεταφορέα με την κατ’ οίκον παραλαβή της παραγγελίας τους. Παράλληλα, και έχοντας ως βάση τις Αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, εδώ και λίγους μήνες λειτουργεί η πρώτη «Green Nespresso Boutique» στη Νέα Σμύρνη.
Σημειώνεται ότι ήδη από το 2014 η εταιρία έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα ανακύκλωσης, όπου οι καταναλωτές παραδίδουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλες σε ειδικά σημεία στις Nespresso boutiques. «Το πρόγραμμα αυτό το πήγαμε ένα βήμα παραπέρα όταν θέσαμε σε λειτουργία την «Ανακύκλωση στο σπίτι». Με την υπηρεσία αυτή προσφέρουμε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραδίδουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλες στον μεταφορέα όταν παραλαμβάνουν την κατ’ οίκον παραγγελία τους. Με τον τρόπο αυτό κάθε νοικοκυριό συνεισφέρει στην ανακύκλωση χωρίς να επιβαρύνεται οικονομικά, αφού το κόστος διαχείρισης των καψουλών το αναλαμβάνει αποκλειστικά η Nespresso.» «Πρόσφατα, μάλιστα, λανσάραμε τον πρώτο πιστοποιημένο βιολογικό καφέ, τον Master Origin Peru Organic» αναφέρει η εταιρία.
Όπως τονίζεται για τη «Nespresso εδώ και χρόνια ο όρος βιώσιμη ανάπτυξη έχει μετουσιωθεί στη φιλοσοφία της εταιρείας και αποτελεί πυρήνα της κουλτούρας της τόσο για τη σημερινή όσο και για τις επόμενες γενιές. Ήδη από το 2017 έχει πετύχει μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες» αναφέρει τονίζοντας ότι «με πάνω από δέκα χρόνια δουλειάς η Nespresso έχει μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και έχει αντισταθμίσει τις υπόλοιπες μέσα από την αγροδασοκομία.»
«Αυτή τη δέσμευση η Nespresso την πετυχαίνει μέσα από μια σειρά στοχευμένων δράσεων, όπως η μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η δενδροφύτευση μέσα και γύρω από τις φάρμες καφέ, οι επενδύσεις σε έργα στήριξης για τη διατήρηση και η αποκατάσταση των δασών. Μέσα από αυτές τις δράσεις η Nespresso στοχεύει να πετύχει ουδετερότητα του αποτυπώματος άνθρακα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και στον κύκλο ζωής των προϊόντων της» σημειώνει η διοίκηση.
Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η πρωτοβουλία της Nespresso για την ανακύκλωση των καψουλών και επαναχρησιμοποίηση του αλουμινίου τους ως πρώτη ύλη για την παραγωγή νέων προϊόντων, ενώ τα υπολείμματα του καφέ αποκτούν δεύτερη ζωή, αφού λειτουργούν ως φυσικό λίπασμα.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr