Ειδικότερα, όπως επισημαίνει στο Reporter, η Marketing Director της Megas Yeeros, κα Αγγελική Βυρίνη, η εταιρεία ξεκίνησε, κατά την έναρξη των μέτρων περιορισμού, τη συνεργασία της με το δίκτυο convenience stores, Kiosky’s One Stop All, ενώ παράλληλα, εξετάζεται η άμεση ενίσχυση του καναλιού retail.
Επίσης, η κα Βυρίνη γνωστοποίησε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες, προκειμένου να εξασφαλίσει factoring για να επιδοτήσει τις αγορές των συνεργατών – πελατών της. Το ποσό του factoring που διεκδικεί η εταιρεία ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ
Αναλυτικά η συνέντευξή της στο Reporter:
Ποια ήταν η πορεία της εταιρείας κατά το δίμηνο του lockdown;
Μειωμένος κατά περίπου 80% ήταν ο τζίρος στη horeca αγορά προψημένων κατεψυγμένων προϊόντων κρέατος, δηλαδή στα σουβλάκια. Αυτό αποδίδεται, αφενός μεν στο κλείσιμο των καταστημάτων εστίασης, κατά το δίμηνο του lockdown, αλλά και στην κάθετη πτώση του delivery από τα ψητοπωλεία, λόγω του φόβου των περισσότερων καταναλωτών να παραγγείλουν φαγητό απ’ έξω.
Tο πρώτο δίμηνο του έτους, η εταιρεία είχε ξεκινήσει, με άνοδο της τάξης του 20%, ωστόσο η πανδημία, που χτύπησε και τη χώρα μας, σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα της κυβέρνησης, άλλαξαν, όπως ήταν φυσικό, τα δεδομένα και για εμάς και το διάστημα του lockdown ο τζίρος μας υποχώρησε κατά 50%, στην εγχώρια και εξωτερική αγορά.
Ποιες είναι οι προβλέψεις για την πορεία της επιχείρησης τους επόμενους μήνες;
H Megas Yeeros διαθέτει δύο ισχυρά όπλα: Τους ανθρώπους της και ρευστότητα - κεφαλαιακή επάρκεια, η οποία δε στηρίζεται σε κανένα τραπεζικό σύστημα. Με αυτές τις ισχυρές δυνάμεις θα κινηθεί άμεσα, με καινοτόμες λύσεις - προτάσεις, έτσι ώστε να ανατρέψει ανοδικά τις πωλήσεις στο σύνολο της επικράτειας.
Άλλαξαν τα πλάνα και η στρατηγική της εταιρείας λόγω της νέας πραγματικότητας; Αν ναι, σε τι ενέργειες έχετε ήδη προχωρήσει ή αναμένεται να προχωρήσετε;
Η μέχρι στιγμής ανθεκτικότητα της εταιρείας, σε σχέση με το μέσο όρο της αγοράς, αποδίδεται, στο γεγονός ότι εμείς προσπαθούμε να μετριάσουμε τις απώλειες με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, κατά την έναρξη του lockdown, ξεκινήσαμε συνεργασία με το δίκτυο convenience stores, Kiosky’s One Stop All, διαθέτοντας 8 κωδικούς προψημένων κατεψυγμένων προϊόντων της Megas Yeeros, δηλαδή χοιρινό γύρο, σουβλάκια, κεφτεδάκια και κρεατοσκευάσματα.
Μέχρι σήμερα, η Megas Yeeros είχε μία μικρή παρουσία στη λιανική, αφού η βασική της αγορά είναι η horeca, ωστόσο οι συνθήκες, ίσως, την αναγκάσουν να ενισχύσει πιο γρήγορα το κανάλι του retail, το οποίο άλλωστε ήδη βρισκόταν στον φετινό προγραμματισμό της εταιρείας. Σήμερα, κάποιοι κωδικοί μας πωλούνται στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ My Market και σε κάποια καταστήματα Bazaar, ωστόσο το προσεχές διάστημα, ίσως σκεφτούμε και άλλες κινήσεις, προκειμένου να αντισταθούμε στην κρίση, που προκάλεσε ο κορονοϊός.
Παράλληλα, από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Απρίλιου, προσφέραμε σε όλους τους συνεργάτες – πελάτες μας επιπλέον εκπτώσεις πέραν αυτών που χορηγούσαμε στα τιμολόγιά τους. Έτσι, στο πάγιο ποσοστό έκπτωσης που χορηγούσαμε, περίπου 10%-15%, προστέθηκε επιπλέον ποσοστό που κυμάνθηκε από 15% έως και 25% για κάποια είδη και κάποια προϊόντα, με στόχο να τους ενισχύσουμε σε αυτό το κρίσιμο στάδιο. Επίσης, από τις αρχές Μαΐου, η Megas Yeeros μείωσε τις τιμές χονδρικής σε όλα της τα προϊόντα σε ποσοστό έως και 20%, πιστώνοντας ταυτόχρονα τους μεγάλους της πελάτες με αρκετά μεγάλα ποσά, και δίνοντάς τους περιθώριο ενός έτους για την αποπληρωμή τους, ούτως ώστε να είναι σε θέση να αγοράζουν περιοδικά κάποιες ποσότητες προϊόντων.
Τέλος, σημειώνεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες αυτήν την περίοδο, προκειμένου να εξασφαλίσει factoring για να επιδοτήσει τις αγορές των συνεργατών – πελατών της. Το ποσό αυτό θα διοχετεύεται επί παραδείγματι σε ένα ψητοπωλείο, με δικαίωμα αγορών ενός ποσού από πλευράς του και την δυνατότητα αποπληρωμής σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το ποσό που θα λαμβάνει ο κάθε συνεργάτης μέσω του factoring, θα είναι με την εγγύηση της Megas Yeeros και χωρίς τόκο, τον οποίο θα καταβάλλουμε εμείς ως εταιρεία. Ας σημειωθεί ότι το ποσό του factoring που διεκδικεί η εταιρεία ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ και κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, ενδέχεται να αυξηθεί, ανάλογα με την πιστοληπτική αξιοπιστία που θα εμφανίσουν οι συνεργάτες της επιχείρησης.
Εκτιμάτε ότι διαμορφώνεται ένα νέο περιβάλλον γύρω από το online εμπόριο;
Σαφώς το online εμπόριο αναπτύχθηκε ανοδικά, καθώς ο καταναλωτής επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές, αισθανόμενος ασφάλεια.
Δημιουργήθηκαν ελλείψεις στις πρώτες ύλες λόγω της αδυναμίας τροφοδοσίας που προκάλεσε ο κορονοϊός;
Δεν δημιουργήθηκαν ελλείψεις στις πρώτες ύλες, καθώς η Megas Yeeros ιστορικά φροντίζει να υπάρχει πάντα επάρκεια. Η εταιρεία μας διαθέτει υψηλή ρευστότητα, συνεχίζουμε να πληρώνουμε κανονικά τους οίκους του εξωτερικού, απ’ όπου προμηθευόμαστε τις πρώτες ύλες, καθώς αυτοί, που θα φανούν ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους, κινδυνεύουν να βγουν εκτός αγοράς.
Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της τηλεργασίας;
Τα διοικητικά στελέχη έκαναν χρήση τηλεργασίας, κατά το διάστημα του lockdown. Λόγω της άρσης των μέτρων, επέστρεψαν στην εταιρεία κάτω από ισχυρά μέτρα ασφαλείας, τηρώντας τις αποστάσεις. Η ομάδα παραγωγής του εργοστασίου εργάστηκε κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, για να παραδίδει τα προϊόντα στους πελάτες.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr