«Αυτή η προσπάθεια είναι για μας πολύ σημαντική και σε ένα σημαντικό βαθμό οφείλεται και σε μας. Μπήκαμε μπροστά και μαζί και με άλλους παράγοντες της αγοράς προσπαθούμε να στηρίξουμε την ελληνική παραγωγή» ανέφερε μιλώντας χτες σε ενημέρωση δημοσιογράφων ο Άγης Πιστιόλας, διευθυντής εξαγωγών και μάρκετινγκ της εταιρίας Agrino.
Στο πλαίσιο αυτό, νέα προϊόντα που «κουμπώνουν» στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες, ανάδειξη του επώνυμου ελληνικού οσπρίου και ρυζιού και εξαγωγές είναι στο πλάνο της Agrino για το επόμενο διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό η 100% ελληνική εταιρία με περισσότερα από 65 χρόνια παράδοσης στην παραγωγή ρυζιού και πάνω από 25 χρόνια στην παραγωγή οσπρίων υλοποιεί ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα από το 2019 έως το 2022, συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ, που μάλιστα αναμένεται να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο.
Κύριος στόχος του επενδυτικού πλάνου της είναι ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού και των παραγωγικών διεργασιών, η σημαντική αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, η εισαγωγή πρόσθετων αυτοματισμών, η επένδυση στην ψηφιακή τεχνολογία με εισαγωγή νέων προηγμένων λογισμικών, η παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων που ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες καθώς και η δημιουργία υποδομών αποθήκευσης και ξήρανσης α’ υλών με σκοπό την υποστήριξη της μοναδικής για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ιχνηλασιμότητας σε επίπεδο παραγωγού.
Νέα προϊόντα
Όπως αναφέρθηκε σε συνάντηση με τα ΜΜΕ αξιοποιώντας τη γνώση και εμπειρία της στο ρύζι, η Agrino λάνσαρε στις αρχές του 2019 μια ολοκαίνουρια σειρά ρυζογκοφρετών σε 5 διαφορετικές γεύσεις, με λίγες θερμίδες, χωρίς γλουτένη, πλούσιες σε φυτικές ίνες και με όλη τη γεύση και τη διατροφική αξία των καρπών της ελληνικής γης. Ακολουθώντας το παγκόσμιο trend του healthy snacking, η Agrino, όπως αναφέρθηκε, δημιουργεί μια υγιεινή, αλλά πρωτίστως γευστική πρόταση στις ρυζογκοφρέτες, η οποία την έχει αναδείξει σε market leader της κατηγορίας, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία τους στην ελληνική αγορά.
Οι εξαγωγές
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, από το 1990 η Agrino έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα και σήμερα εξάγει σε πάνω από 30 χώρες, κυρίως Ευρωπαϊκές, στις ΗΠΑ, στην Νότιο Αφρική, και πιο πρόσφατα στην Ισλανδία, αλλά και στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Agrino, Αναστάσιος Πιστιόλας, οι εξαγωγές παρουσιάζουν μια ικανοποιητική αύξηση της τάξεως του 8% και, πλέον, αντιπροσωπεύουν το 13% του τζίρου της εταιρίας, ενώ σε επίπεδο όγκου ξεπερνούν το 20%. Θέλοντας να διευρύνει το εξαγωγικό της αποτύπωμα προσβλέπει στη διείσδυση στις μεγάλες, αναπτυγμένες χώρες της Ε.Ε. καθώς και στις ΗΠΑ, αλλά και σε νέες αγορές, στις αναπτυσσόμενες χώρες της Ανατολικής Ασίας και την Αυστραλία.
Κατά τον κ. Άγη Πιστιόλα, διευθυντή εξαγωγών και μάρκετινγκ της εταιρίας, η προσπάθεια είναι να διευρυνθεί η βάση των εξαγωγών και να ενισχυθεί η εξαγωγή επώνυμων προϊόντων, καθώς στην Ελλάδα η εταιρία διατηρεί ηγετικά μερίδια στις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται. Ειδικότερα, στην κατηγορία του ρυζιού η εταιρία κατέχει την πρώτη θέση με ποσοστό 32%, την δεύτερη θέση στην κατηγορία των οσπρίων με ποσοστό 25% ενώ στην κατηγορία της ρυζογκοφρέτας διατηρεί επίσης ηγετικό μερίδιο με ποσοστό 10%. Ωστόσο το μεγάλο θέμα σύμφωνα με τον κ. Άγη Πιστιόλα είναι η διαμόρφωση για όλα τα ελληνικά επώνυμα προϊόντα μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής ώστε να ανακτήσουν το «χαμένο» έδαφος σε επίπεδο δικτύων, αλλά και να διασφαλίσουν αγορές για τους αγρότες μας με προϊόντα υψηλής αξίας.
Η κατάσταση στο χωράφι
Εκεί πάντως, στο χωράφι, τα πράγματα είναι δύσκολα λόγω των πιέσεων στις τιμές που επικρατούν λόγω των αθρόων εισαγωγών από χώρες της Ασίας (ρύζι) ή οσπρίων από Καναδά κι αλλού. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί αγρότες καταφεύγουν σε Τούρκους εμπόρους, που πληρώνουν τοις μετρητοίς, αλλά χωρίς παραστατικά για να βελτιστοποιήσουν το οικονομικό τους αποτέλεσμα.
Ωστόσο, η διαδικασία της «χύμα πώλησης» ευτελίζει το προϊόν και παράλληλα με τις ελληνοποιήσεις υπονομεύει την επώνυμη ελληνική παραγωγή.
Έτσι, σήμερα, η Agrino ηγείται μια προσπάθειας κατά των ελληνοποιήσεων τονίζοντας την ανάγκη για δημιουργία ειδικών δομών που με σύγχρονα μέσα θα διασφαλίσουν την ιχνηλασιμότητα των προϊόντων. Κάτι που όμως η ίδια κάνει με δικούς της πόρους και σαφή αναγραφή της ταυτότητας παραγωγής σε κάθε συσκευασία. Σημειώνεται ότι η Agrino τρέχει προγράμματα συμβολαιακής γεωργίας, διασφάλισης ελληνικών σπόρων για τους παραγωγούς στηρίζοντας πάνω από 300 αγρότες.
Οι πωλήσεις το 2019
Παράλληλα διαθέτει 2 παραγωγικές μονάδες στο Αγρίνιο και την Σίνδο και μία μικρότερη στην Καστοριά για συλλογή κι επεξεργασία των φημισμένων Γίγαντων-Ελεφάντων Καστοριάς ΠΓΕ, καθώς και 3 κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, σε Αγρίνιο, Αθήνα και Σίνδο. Έχει εγκατεστημένες 5 γραμμές παραγωγής ρυζιού συνολικής δυναμικότητας 20 τόνων ανά ώρα, 2 μονάδες υγροθερμικής επεξεργασίας-parboiled δυναμικότητας 3,5 τόνων ανά ώρα και μια μονάδα παραγωγής ρυζιού ταχέως βρασμού, καινοτομική σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, διαθέτει μια γραμμή επεξεργασίας οσπρίων δυναμικότητας 5 τόνων ανά ώρα, ενώ η πλέον πρόσφατη είναι η πλήρης μονάδα παραγωγής ρυζογκοφρετών που εγκαταστάθηκε στο εργοστάσιο της Σίνδου, το 2019. Σε τεχνολογικές προδιαγραφές ο μηχανολογικός εξοπλισμός της εταιρίας είναι από τους πιο προηγμένους σε διεθνές επίπεδο. Ο αριθμός των εργαζομένων στις 4 εγκαταστάσεις ανήλθε στους 174 για τη χρονιά που μας πέρασε, παρουσιάζοντας μια σημαντική αύξηση, που άγγιξε το 10% σε σχέση με το 2018.
Οι Καθαρές Πωλήσεις το 2019 ανήλθαν στο ποσό των 29,3 εκατ.€, παρουσιάζοντας οργανική ανάπτυξη, χωρίς εμπόριο α’ υλών, της τάξεως του +6,3%. Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) το 2019 υπερέβη τα 2 εκ. € έναντι 1,56 εκ. € το 2018. Σε μια απαιτητική χρονιά η Agrino κατάφερε και ανέπτυξε περαιτέρω τα ήδη κυρίαρχα μερίδιά της στο ρύζι και τη ρυζογκοφρέτα, ενώ διατήρησε τη 2η θέση στην κατηγορία των οσπρίων.
Γιώργος Aλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr