Αυτό τονίζει μια από τις δυο κλαδικές μελέτες που εκπονήθηκαν για την προώθηση και ανάδειξη των προϊόντων και υπηρεσιών στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα των κλάδων της εστίασης και των ποτών. Οι μελέτες εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της πράξης «Δράσεις προώθησης και ενίσχυσης του brand name των επιλέξιμων προϊόντων ή / και υπηρεσιών της Ελλάδος και της Κύπρου στην διασυνοριακή περιοχή (Go Brand) - 2.4.1.».
Βασικός στόχος και επιδίωξη του έργου αποτελεί η προώθηση και ανάδειξη του brand name των προϊόντων και των υπηρεσιών στις Κυκλάδες και στο πλαίσιο του έργου, δημιουργήθηκαν 2 clusters. Του cluster Aegean Cuisine και του cluster Κυκλαδικού Οίνου, τα οποία συμμετείχαν στη διεθνή έκθεση τροφίμων TUTTO FOOD, που έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 9 Μαΐου στο Μιλάνο της Ιταλίας, όπου εκπρόσωποι των δικαιούχων της Πράξης με το ακρωνύμιο Go Brand και επιχειρήσεων από τους 10 συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) προέβαλαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που παράγονται στην Κύπρο, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες και τη Χίο.
Επιπλέον, εκπονήθηκαν οι δύο κλαδικές μελέτες, μία για την Aegean Cuisine και μία για τα τοπικά ποτά, οι οποίες βρίσκονται ήδη αναρτημένες στο portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων: https://www.e-kyklades.gr/
Σύμφωνα με τη μελέτη για τα ποτά, οι Κυκλάδες αποτελούν σύμπλεγμα νησιών με μεγάλη παράδοση σε ποτά (οίνος, ζύθος, σούμα). Με στόχο την ανάδειξη της πλούσιας οινογαστρονομίας του Αιγαίου και της προβολής των τοπικά παραγόμενων προϊόντων αναπτύχθηκε η πρωτοβουλία Τοπικά Ποτά Κυκλάδων.
Συνολικά οι επιχειρήσεις (οινοποιεία, οινοπαραγωγοί – ζυθοποιίες – παραγωγοί σούμας) που ασχολούνται με τα εξεταζόμενα προϊόντα, ανέρχονται σε περισσότερες από 70 (σε περισσότερα από 20 κυκλαδίτικα νησιά), με την πλειοψηφία να τοποθετείται στα νησιά της Σαντορίνης, της Τήνου και της Πάρου.
Το εν λόγω μέγεθος δείχνει σημάδια σταθεροποίησης τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται και στην ανοδική πορεία του τουρισμού ειδικά στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Οι πωλήσεις (σε αξία) οίνου, ζύθου και σούμας στις Κυκλάδες εκτιμώνται σε 4 εκατ. ευρώ, 2,8 εκατ. ευρώ και 48,7 χιλ. ευρώ αντίστοιχα. Ειδικά για τη σούμα εκτιμάται ότι κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η κατανάλωσή της περιορίζεται σε κάποια κυκλαδονήσια και άλλα νησιά του Βόρειου Αιγαίου (πχ. Ρόδος, Χίος).
Η άμεση συνάρτηση των εσόδων των εξεταζόμενων επιχειρήσεων με την τουριστική κίνηση αναδεικνύει τις θετικές προοπτικές της αγοράς στο άμεσο μέλλον, ενώ παράλληλα αποτελεί τον κύριο άξονα στρατηγικής με σκοπό την ανάπτυξη και την προβολή της στο εξωτερικό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr