Όπως ανέφερε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Λούστας κατά την παρουσίαση των νέων κωδικών σε στελέχη του λιανεμπορίου και σε επιχειρηματίες της οργανωμένης εστίασης, τα νέα προϊόντα, δηλαδή μπέργκερ, κεφτεδάκια και γύρος, βασίζονται σε πρωτεΐνες οσπρίων όπως ρεβίθια, μπιζέλια και ρύζι, σε δημητριακά, ενώ περιέχουν πράσινη πιπεριά, πρωτεΐνες λαχανικών και μπαχαρικών. Στον γύρο, υπάρχει και παντζάρι που προσφέρει παρουσίαση ανάλογη με τον κανονικό γύρο του νέου προϊόντος. Ο κ. Λούστας διευκρίνισε ότι δεν περιέχουν σόγια, γλουτένη, ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και κορεσμένα λιπαρά.
Σύμφωνα με τον κ. Λούστα, συνολικά τα νέα plant based σκευάσματα τροφίμων γνωρίζουν την αποδοχή, ειδικά στις ΗΠΑ. «Στην επόμενη τριετία το 10% του τζίρου μας, θα προέρχεται από τα plant based προϊόντα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της εταιρείας. «Θεωρούμε ότι μέχρι το 2025, η αγορά των plant based (όπως είναι η σωστή ονομασία) θα φθάσει στα 4 με 5 δισ. δολ., και θα καταλάβει το 10% της αντίστοιχης συνολικής αγοράς», σημείωσε ο κ. Λούστας περιγράφοντας τη δυναμική της νέας αγοράς.
Ήδη, όπως είπε, όλες οι μεγάλες εταιρείες και αλυσίδες εστίασης εμπλουτίζουν το μενού τους με αυτά τα προϊόντα ενώ κινητικότητα υπάρχει και στην Ελλάδα, με μεγάλες αλυσίδες όπως η Goody’s να τα εντάσσουν στον κατάλογό τους. Έτσι, βιομηχανίες όπως η Beyond Meat και Impossible Foods ή η Nestle έχουν μπει στην εν λόγω αγορά έστω και με χαμηλές αποδόσεις αρχικά αλλά με προοπτικές όπως καταφαίνεται και από τις κεφαλαιοποιήσεις τους. Έτσι και ο Mega Yeeros φιλοδοξεί να σταθεί επάξια και να καταδείξει ότι στην Ελλάδα μπορεί να παραχθεί καινοτομία με διεθνή αναγνώριση. Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική στις ΗΠΑ αλλά και στην Ελλάδα, θα είναι αρκετά ανταγωνιστική αφού στα περισσότερα προϊόντα της κατηγορίας που κυμαίνονται στα 18 με 19 δολάρια το κιλό, θα είναι φθηνότερη κατά 50%, όπως στο burger. Μόνο ο προψημένος γύρος θα είναι ελαφρά ακριβότερος.
Για τη νέα γραμμή παραγωγής επενδύθηκαν περίπου 600.000 για μηχανήματα και εκπαίδευση, ενώ σχεδιάζεται η επέκταση των υφιστάμενων κτηριακών εγκαταστάσεων κατά 2.500 τμ., μια επένδυση που θα προσεγγίζει το 1.000.000 ευρώ.
«Δεν εγκαταλείπουμε το κρέας αλλά δίνουμε μια εναλλακτική στους καταναλωτές και να βλέπουμε στην επόμενη μέρα», προσέθεσε πάντως με νόημα, τονίζοντας ότι στόχος είναι, με τη νέα κίνηση να τονωθούν οι εξαγωγές αλλά και να προσφερθεί μια εναλλακτική στη γκάμα των προϊόντων της εταιρίας προσαρμοσμένη στις νέες καταναλωτικές τάσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι η Megas Yeeros πέτυχε πωλήσεις 42 εκατ. ευρώ, 11% υψηλότερες σε σχέση με το 2018, εκ των οποίων τα 9 εκατ. ευρώ προέρχονται από τις ΗΠΑ και τα 6 εκατ. από εξαγωγές, ενώ για τα επόμενα χρόνια στόχος της είναι ο τζίρος να ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ.
Ήδη ο προψημένος γύρος πάει πολύ καλά, ειδικά στο Βέλγιο και στην Βρετανία και νέες συνεργασίες συνάπτονται με μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού αλλά και εταιρείες catering και εστιατόρια.
Όσον αφορά στις ΗΠΑ, όπου υπάρχει σχέδιο για δημιουργία δεύτερης μονάδας παραγωγής, η διοίκηση συνεχίζει την αναζήτηση του κατάλληλου χώρου, προκειμένου να εγκαταστήσει μονάδα προψημένου γύρου. «Θα επενδύσουμε στην Αμερική μόνο αν μας δώσει την πρόσθετη αξία που χρειάζεται», αναφέρει ο κ. Λούστας.
Τέλος, ο κ. Λούστας σχολίασε την κατακόρυφη αύξηση της τιμής του χοιρινού κρέατος. Σε ένα χρόνο, όπως είπε, η τιμή του ανέβηκε κατά 40%, - σήμερα αγοράζει το χοιρινό 5 ευρώ το κιλό -, ενώ εξέφρασε την απορία του πως καταφέρνουν και επιβιώνουν τα οβελστήρια χωρίς να μετακυλήσουν το κόστος. Ίσως με τον κορωνοιό, είπε, να περιορισθεί η εξαγωγή χοιρινού κρέατος στην Κίνα και να αποκλιμακωθούν οι τιμές.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr