Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης ζυθοποιίας της χώρας, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους οι μπύρες με ελληνική ετικέτα γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία σημειώνοντας ότι και τα ελληνικά σήματα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας όπως η Άλφα, η Μάμος, που επανήλθε στην αγορά το 2018 ή η Νύμφη που κυκλοφορεί από πέρυσι στη Β. Ελλάδα αντιπροσωπεύουν ένα αντίστοιχο ποσοστό (σχεδόν το μισό) σε σχέση με τις συνολικές πωλήσεις της εταιρίας.
Μάλιστα στα ελληνικά σήματα πατάει και η εξαγωγική πολιτική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που ήδη προωθεί την ΑΛΦΑ στις ΗΠΑ. Όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, η Αθηναϊκή δίνει έμφαση στην εγχώρια παραγόμενη αξία καθώς το κριθάρι, η βύνη, οι συσκευασίες κτλ που χρησιμοποιεί είναι ελληνικά, σημειώνοντας ότι το τι είναι ελληνικό και τι όχι είναι θέμα μια μεγάλης συζήτησης για τον κλάδο κι όχι μόνο.
Παράλληλα βέβαια η εταιρία προωθεί στο εξωτερικό σειρά προϊόντων έχοντας και την αμέριστη στήριξη, της μητρικής εταιρίας, της Ολλανδικής Heineken, που όπως τονίστηκε μέσα στην κρίση με ένα επενδυτικό πρόγραμμα – μαμούθ και σειρά δράσεων κόντρα στο κλίμα, έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία. «Για τη μητρική η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι κάτι με ιδιαίτερο συμβολισμό» αναφέρουν στελέχη της εταιρίας τεκμηριώνοντας τις αποφάσεις αυτές των «πέτρινων χρόνων» για ενίσχυση της ελληνικής θυγατρικής, της στήριξης των εργαζομένων και της ενίσχυσης της παρουσίας της ΑΖ στην αγορά.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατάφερε το 2018 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) οι καθαρές πωλήσεις της να ενισχυθούν κατά 4,5% -σ.σ. σε όγκο η ανάπτυξη ήταν 1,8%- αγγίζοντας τα 206,826 εκατ. ευρώ από 197,963 εκατ. ευρώ. Για το 2019 μάλιστα υπάρχει αισιοδοξία για καλή πορεία μετά από ένα προβληματικό λόγω καιρού πρώτο εξάμηνο.
Ο κ. Δανιηλίδης δεσμεύθηκε ότι θα δώσει στοιχεία για το 2019 μετά τις 12 Φεβρουαρίου, οπότε και ανακοινώνονται τα οικονομικά μεγέθη της μητρικής Heineken.
Συνολικά ο όμιλος διατηρεί μερίδιο κοντά στο 50% στην εσωτερική αγορά μπύρας (με βάση τα στοιχεία πωλήσεων στη «ζεστή αγορά», δηλαδή το οργανωμένο λιανεμπόριο) και εξάγει το 10% περίπου της παραγωγής του. Μάλιστα όπως ανέφερε ο ίδιος, ο λόγος εξαγωγών προς εισαγωγές στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι 8 προς 1.
Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο κ. Δανιηλίδης είπε πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την τριετία 2019 – 2021 έχει σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα 46 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως, όπως γνωστοποίησε, «ανάλογα με τις ανάγκες και τις εξελίξεις στην ευρύτερη αγορά, ενδέχεται να αναθεωρηθεί προς τα πάνω».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr