Ειδικότερα, όπως επισημαίνει στο Reporter ο κ. Οικονόμου, η παραγωγή εξελίσσεται με ικανοποιητικό ρυθμό στο παρθένο ελαιόλαδο. «Πρόκειται για μία θετική χρονιά, καλύτερη από την περυσινή τόσο σε σχέση με την ποσότητα όσο και με την ποιότητα» προσθέτει.
Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ τονίζει ότι παρά τα προβλήματα που προέκυψαν λόγω απρόβλεπτων καιρικών φαινομένων σε διάφορες περιοχές της χώρας και την εκδήλωση ασθενειών, όπως η δακοπροσβολή, η παραγωγή κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως αγροτικοί παραγωγοί της Κρήτης εξέφρασαν πρόσφατα την ανησυχία τους, κάνοντας λόγο για «χωρίς προηγούμενο» καταστροφή λόγω δάκου, γλοιοσπορίου και άλλων ασθενειών. Οι ίδιοι διατυπώνουν αιτήματα για αποζημιώσεις, καθώς, όπως υπογραμμίζουν οι επιπτώσεις θα είναι μεγάλες.
Σχολιάζοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα, ο κ. Οικονόμου αναφέρει πως όσοι πρόλαβαν να μαζέψουν τη σοδειά, δε θα έχουν πρόβλημα. Ωστόσο, συμπληρώνει πως θα υπάρξει αρνητική επίδραση στην παραγωγή, καθώς πλήττεται σε σημαντικό βαθμό το παρθένο ελαιόλαδο.
Η πρόβλεψη της Κομισιόν και η περσινή χρονιά
Οι πρώτες εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάνουν λόγο για αύξηση της φετινής ελληνικής παραγωγής κατά 60% συγκριτικά με το 2018 και περίπου 11% πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων ετών (300.000 τόνους).
Το ελαιόλαδο υπέστη ισχυρό πλήγμα κατά το προηγούμενο έτος. Οι έντονες βροχοπτώσεις και η «κόπωση» των δέντρων συνέβαλαν στην υποβάθμιση της παραγωγής, ενώ η ελλιπής προετοιμασία για την αντιμετώπιση του δάκου, επηρέασε αρνητικά και την ποιότητα.
Πόσο βοήθησε η εξαίρεση από τους αμερικανικούς δασμούς
Η εξαίρεση του ελαιολάδου από τους δασμούς που επέβαλε η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ σε ευρωπαϊκά προϊόντα χαρακτηρίζεται ως μία «θετική εξέλιξη» από τον κ. Οικονόμου, ο οποίος, ωστόσο, τονίζει ότι εκτός της Ισπανίας, τα περισσότερα ευρωπαϊκά ελαιόλαδα εξαιρέθηκαν, γεγονός που δεν προσφέρει συγκριτικό πλεονέκτημα στη χώρα μας.
Η αμερικανική αγορά, σημειώνει, είναι πολύ δύσκολη και είναι απαραίτητη η στήριξη της Πολιτείας στους παραγωγούς και τις επιχειρήσεις. «Τα τελευταία χρόνια» επισημαίνει «δεν υπήρχε σημαντική προβολή του ελληνικού ελαιολάδου, καθώς οι μεμονωμένες προσπάθειες από τις εταιρείες, οι οποίες "χτυπήθηκαν" από την κρίση, δεν μπορούσαν να προσφέρουν το μέγιστο αποτέλεσμα».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr