Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Deutsche Welle, η εφημερίδα Stuttgarter Neues Tagblatt έγραφε χαρακτηριστικά στις 29 Σεπτεμβρίου του 1919 «ότι έχει έρθει ο καιρός για μιαν έκθεση, στην οποία οι έμποροι να ενημερώνονται για την προσφορά στον τομέα της διατροφής». Τα επόμενα χρόνια έκθεση «μετανάστευε» σε πολλές άλλες γερμανικές πόλεις σε ετήσια βάση. Το 1920 έγινε στο Μόναχο, το 1921 στο Αννόβερο, το 1922 στο Βερολίνο και το 1924 στην Κολωνία. Η ανταπόκριση με πάνω από 160 εκθέτες και 40.000 επισκέπτες φαίνεται ότι ήταν καθοριστική για την απόφαση να βρει η έκθεση μόνιμη στέγη στην Κολωνία, στη σκιά του φημισμένου Καθεδρικού Ναού.
Σύμφωνα με τη DW, η πορεία της ήταν σταθερά ανοδική. Στην πρώτη, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο έκθεση, που έγινε το 1951, καθιερώνεται η διοργάνωσή της ανά δύο χρόνια. Για πρώτη φορά συμμετέχουν 1.200 εκθέτες από 34 χώρες με 250.000 επισκέπτες αναγάγοντας την ANUGA σε μια από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις στους τομείς τροφίμων και ποτών με τα παράγωγά τους. Τα 1955, ακόμη και ο τότε καγκελάριος Κόνραντ Αντενάουερ, γέννημα θρέμμα της Κολωνίας, έδειξε εντυπωσιασμένος.
Με 100 χρόνια εμπειρίας, η. Το υψηλό επίπεδο διεθνοποίησης της έκθεσης, προσελκύει πάνω από 165.000 επαγγελματίες επισκέπτες από 198 χώρες μέσα στους οποίους περιλαμβάνονται αγοραστές από κορυφαίες εταιρείες τροφίμων.
Ελληνική συμμετοχή
Η παρουσία Ελλήνων εκθετών χάνεται στην ιστορία της έκθεσης των τελευταίων δεκαετιών. Μαρτυρίες δεν υπάρχουν, αλλά τότε η ελληνική συμμετοχή γίνονταν υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, όπως θυμούνται υπεύθυνοι που εργάζονταν τότε, υπήρχαν όμως και ορισμένοι «μοναχικοί καβαλάρηδες».
Γνώση για την πρώτη ελληνική συμμετοχή έχουμε από το 1971. Πρόκειται για την εταιρεία Regina από τη Θεσσαλονίκη με αντικείμενο το μέλι, τον βασιλικό πολτό και μαρμελάδες, που φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο ιδιοκτήτης της Χρήστος Κουραντίδης, θυμάται ότι ο πατέρας του αναζήτησε βοήθεια στη ελληνική πρεσβεία της Βόννης, η οποία του βρήκε ένα μικρό χώρο για περίπτερο και μια μεταφράστια. Τα επόμενα χρόνια, η Ελλάδα επέδειξε αντοχή και επιμονή στην παρουσία της στην ANUGA, τελευταία υπό την Enterprise Greece, κάτι για το οποίο ανταμείφθηκε, όπως επιβεβαιώνουν διαχρονικά πολλοί συμμετέχοντες. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον αυξανόμενο κάθε χρόνο αριθμό εκθετών.
Στην κρίσιμη δεκαετία, που συνέπεσε με το απόγειο της κρίσης, οι συμμετοχές αυξήθηκαν προοδευτικά κατά 20%. Το 2015 για πρώτη φορά η Ελλάδα ήταν τιμώμενη χώρα. Επρόκειτο για κίνηση στήριξης από την πλευρά της Γερμανίας σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα. Σε εκείνη την έκθεση αίσθηση προκάλεσε ο σχετικά μεγάλος αριθμός νεοφυών επιχειρήσεων που «τόλμησαν» να συμμετέχουν στην έκθεση παρά τα capital controls και τη διπλή εκλογική αναμέτρηση του 2015.
Οι νέοι επιχειρηματίες αντελήφθησαν ότι για να επιβιώσουν θα πρέπει να περάσουν στην αντεπίθεση, να επιλέξουν την εξωστρέφεια για να επιβιώσουν. Η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο μεγαθηρίων στον κλάδο τροφίμων και στάθηκε με αξιοπρέπεια.
Το προφίλ
Μέσα σε 10 αίθουσες συνολικής έκτασης 280.000 τ.μ. 7.400 εταιρείες από 107 χώρες, παρουσιάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, δημιουργώντας την πιο αξιόπιστη αγορά στον παγκόσμιο κόσμο τροφίμων για πελάτες τόσο από την Γερμανία όσο και από το εξωτερικό.
Στο πλαίσιο της έκθεσης προβάλλεται το σύνολο των προϊοντικών κατηγοριών της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών καθώς και τεχνολογικά προϊόντα για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, όπως και προϊόντα συναφή με τις υπηρεσίες εστίασης.
Ειδικότερα η έκθεση εκτείνεται σε 10 διακριτούς τομείς/αίθουσες: Fine Food, Frozen Food (κατεψυγμένα προϊόντα)
- Fine Food (Γενικά Τρόφιμα)
- Frozen Food( κατεψυγμένα προϊόντα ,παγωτά)
- Meat (είδη κρέατος – κρεατοσκευάσματα)
- Chilled & Fresh food (προϊόντα συντήρησης-νωπά)
- Dairy (γαλακτοκομικά)
- Bread & Bakery (αρτοσκευάσματα, είδη ζαχαροπλαστικής
- Hot beverages (ζεστά ροφήματα)
- Drinks (ποτά)
- Organic (βιολογικά προϊόντα)
- Culinary concepts( εξοπλισμός & τεχνολογία στον τομέα της εστίασης )
Για την Ελληνική Συμμετοχή έχει προβλεφθεί χώρος στους παρακάτω τομείς /αίθουσες :
- Γενικά Τρόφιμα ( National Pavilions)
- Γαλακτοκομικών προϊόντων (Dairy products)
- Προϊόντων αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής (Bread & Bakery)
- Ποτών (αλκοολούχων και μη) Drinks
- Προϊόντων ψύξης κρέατα, ψάρια, έτοιμα φαγητά κλπ (Frozen food)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr