Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας, Ιάκωβος Ανδρεανίδης στο περιθώριο εκδήλωσης στην Εθνική Λυρική Σκηνή για την ανακοίνωση ενός φιλόδοξου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν την Lidl Hellas για τις αγορές τους κι έτσι σήμερα η αλυσίδα είναι ο τρίτος παίκτης στο οργανωμένο λιανεμπόριο με μερίδιο 15%. Μάλιστα, το 2018 η άνοδος των πωλήσεων έφτασε το 4,3%, ενώ με ανάλογους ρυθμούς συνεχίζει και το πρώτο τρίμηνο.
Τι σχεδιάζει;
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις για την ενδυνάμωση της παρουσίας της στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. Έτσι φέτος αναμένεται να ανέβει ο πήχης των επενδύσεων κατά 40 εκατομμύρια ευρώ καθώς όπως αναφέρθηκε υπάρχει δυναμική στην αγορά και σημαντικές προοπτικές. Συνολικά ο προϋπολογισμός των επενδύσεων θα φτάσει στα 120 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό φέτος η αλυσίδα θα δημιουργήσει 6 νέα καταστήματα κυρίως στη νησιωτική χώρα, αλλά κι ένα επιπλέον στα Ιωάννινα. Μάλιστα μέσα σε αυτά θα είναι και το καινούριο flag ship κατάστημα της αλυσίδας, το οποίο θα αποτελέσει πρότυπο για την μετάλλαξη και των υπόλοιπων σημείων. Ανάλογα σχέδια υπάρχουν και για το 2020, χρονιά κατά την οποία προγραμματίζεται η δημιουργία ακόμη 8 με 10 νέων καταστημάτων, με απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 300 καταστημάτων. Σήμερα, η Lidl έχει στην Ελλάδα 223 καταστήματα.
Παράλληλα, η Lidl Hellas θα ενισχύσει τα logistics center της και τη γκάμα των προϊόντων της κατά 10%, θα ολοκληρώσει το πλάνο εγκατάστασης φούρνου (bake off) σε όλα τα καταστήματα και θα προχωρήσει στην επέκταση των αποθηκευτικών χώρων και συγκεκριμένα τη δημιουργία νέων χώρων ψυγείου και κατάψυξης και την τοποθέτηση ραφιών σε 3 από τα 4 logistics centers (Αθήνα, Τρίκαλα, Σίνδος). Αναλυτικά, αναμένεται να προσθέσει 250 νέους κωδικούς προϊόντων στο χαρτοφυλάκιο της, φτάνοντας συνολικά τα 2550 προϊόντα, εκ των οποίων περισσότερο από 67% είναι ελληνικά. Σημειώνεται ότι η εταιρία έχει μεγαλώσει σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την γκάμα των επώνυμων προϊόντων που διακινεί ενώ οι θεματικές εβδομάδες ολοένα και περισσότερο εμπλουτίζονται με κωδικούς από τοπικούς παραγωγούς. Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης, «ενισχύουμε διαρκώς τις συνεργασίες μας με Έλληνες προμηθευτές και συμβάλλουμε στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσα από τα καινούργια καταστήματα που ανοίγουμε. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, σήμερα πάνω από 5.550 είναι άμεσες, 7.000 έμμεσες και 5.600 επαγόμενες στο σύνολο της εφοδιαστικής μας αλυσίδας.»
Επίσης, στο πλάνο είναι η δημιουργία ενός ακόμη κέντρου logistics στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, έκτασης περίπου 1.400 τμ. που θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί το κοινό προς τα τέλη του έτους.
Επιπλέον, ο επικεφαλής της Lidl Hellas απέκλεισε για μια ακόμη φορά το ενδεχόμενο εξαγορών, σημειώνοντας πως παραμένουν πιστοί στην οργανική ανάπτυξη, ενώ όσον αφορά με την πορεία της αγοράς στο σύνολο του έτους, υπογράμμισε πως θα εξαρτηθεί από το δεύτερο εξάμηνο και από το κλίμα που θα προκύψει μετά τις εθνικές εκλογές.
Βιώσιμη ανάπτυξη
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη η εταιρία δίνει έμφαση σε δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης και στήριξης της κυκλικής οικονομίας. «Με συνολικές επενδύσεις πάνω από 1,3 δισ. € δημιουργήσαμε και εκσυγχρονίσαμε το δίκτυο των καταστημάτων μας, ενισχύσαμε τις συνεργασίες μας με Έλληνες προμηθευτές, συμβάλλαμε στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ενδυναμώσαμε τη σχέση μας με τους καταναλωτές, ελαχιστοποιώντας παράλληλα το οικολογικό μας αποτύπωμα» τόνισε ο κ. Ανδρεανίδης χτες κατά την ομιλία του για την έναρξη του δίχρονου προγράμματος στήριξης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που δεν αποκλείεται να φέρει …. και τους μεγάλους κλασικούς της μουσικής στα αυτά όσων διαβαίνουν το κατώφλι των καταστημάτων της αλυσίδας.
Όπως αναφέρθηκε η συνολική συνεισφορά σε φορολογικά έσοδα είναι 9 φορές αυξημένη σε σχέση με το 1ο έτος λειτουργίας και ανέρχεται σε 247 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,32 % των φορολογικών εσόδων του Κράτους.
Στο μεταξύ ο Όμιλος Schwarz στον οποίο ανήκει η Lidl κατά το οικονομικό έτος 2018 να υπερέβη το όριο κύκλου εργασιών των 100 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος φτάνοντας τα 104,3 δισ. ευρώ καθαρά, που τον καθιστά τον μεγαλύτερο εμπορικό όμιλο της Ευρώπης.
Το πλαστικό και η υγιεινή διατροφή
Η μείωση του πλαστικού, η σπατάλη τροφίμων, η προώθηση μίας ισορροπημένης διατροφής με προϊόντα που έχουν βιώσιμα χαρακτηριστικά και η ανακύκλωση υλικών αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρίας και τη χρονιά που διανύουμε.
«Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας µιας χρήσης, µειώσαµε το πάχος στα πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικού και το πλαστικό περίβληµα του χαρτιού υγείας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση συνολικά πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. Με στόχο την περαιτέρω µείωση του πλαστικού κατά 20% µέχρι το 2025, καταργούµε τα πλαστικά µίας χρήσης έως το τέλος του 2019 και εξασφαλίζουµε κατά 100% τη χρήση ανακυκλώσιµων υλικών στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας µέχρι το 2025» τόνισε ο κ. Ανδρεανίδης και προσέθεσε:
«Η ανακύκλωση αποτελεί προτεραιότητά μας γι’ αυτό και λειτουργούμε κέντρα ανταποδοτικής ανακύκλωσης σε καταστήματά μας από το 2016. Στηρίζουμε ως χορηγός τα 2 πρώτα πανευρωπαϊκά «Πάρκα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης» στην Αθήνα και στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.
Ακόμη, στο πλαίσιο της προώθησης της υγιεινής διατροφής:
- τροποποιήσαμε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ώστε να μην έχουν πρόσθετα υδρογονωμένα λιπαρά
- μειώσαμε κατά 20% τη ζάχαρη και το αλάτι σε βασικές κατηγορίες των ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων μας
- μειώσαμε τα παρασιτοκτόνα στα νωπά οπωροκηπευτικά μας
- επιλέγουμε πάντα κακάο πιστοποιημένο από 100% βιώσιμες φυτείες έως το 2020.
- διευρύνουμε την γκάμα μας με περισσότερα προϊόντα πιστοποιημένα κατά MSC και ASC, όπως επίσης με βιολογικά προϊόντα και προϊόντα gluten και lactose free
- στηρίζουμε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά (CTY Greece) του Κολεγίου Ανατόλια που δημιουργήθηκε από τον Ιδρυτικό Δωρητή, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, και το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins στην Αμερική και προσφέρουμε εκτός από τις υποτροφίες, και οικονομική υποστήριξη για την οργάνωση και υλοποίηση του νέου μαθήματος που αποτελεί πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς και ονομάζεται «Νutrition and Healthy Eating For Teens». Το μάθημα αυτό θα διδαχθεί για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2019 στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Κολλέγιο Ανατόλια κι έπειτα θα ταξιδέψει στα Κέντρα CTY της Ευρώπης και της Αμερικής. Τέλος, υιοθετούμε ολιστικές πρακτικές και δράσεις με στόχο τη μείωση της σπατάλης τροφίμων στα καταστήματά μας και στις αποθήκες μας και οργανώνουμε δράσεις για την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού.»
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr