Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία ρίχνει στην αγορά νέα προϊόντα, συνεχίζει συνέργιες για ανάπτυξη προϊόντων που ταιριάζουν στο προφίλ μιας ζυθοποιίας, όπως το εμφιαλωμένο νερό, μη αλκοολούχα κτλ, εντείνει την προσπάθεια για πύκνωση των σημείων διανομής για επιτόπια κατανάλωση, χτίζει συνεργασίες με μεγάλους ομίλους εστίασης και σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ. Ήδη, μάλιστα, ποντάρει στη διείσδυση στο κοινό των δύο νέων προϊόντων (εζα Alcohol Free και Odyssey Dark) που κυκλοφόρησαν πέρυσι.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε μιλώντας σε συνέντευξη Tύπου ο Αθ. Συριανός Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ), το επενδυτικό πλάνο θα αναπτυχθεί τα επόμενα 5 χρόνια με επενδύσεις που αφορούν γραμμή εμφιάλωσης, αυτοματοποιήσεις, έργα για την προστασία του περιβάλλοντος, ανάπτυξη πωλήσεων και εξαγωγών, αλλά και ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης, για το επάγγελμα του ζυθοποιού / βυνοποιού.
Τα απαιτούμενα κεφάλαια, όπως αναφέρθηκε, θα καλυφθούν μέσω Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου από τους βασικούς μετόχους (Αθ. Συριανός και Damma Holdings του Δημήτρη Δασκαλόπουλου). Σημειώνεται ότι το 2018 η εταιρεία ολοκλήρωσε το προηγούμενο πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα
ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα η ΕΖΑ έχει βάλει πλώρη για τόνωση των εξαγωγών που σήμερα αντιπροσωπεύουν το 9,8% του συνολικού όγκου πωλήσεων. Η εταιρεία εξάγει σήμερα σε 36 χώρες και στις 5 ηπείρους, εστιάζοντας ωστόσο στην περαιτέρω ανάπτυξη στις γειτονικές χώρες, στη Μ. Ανατολή και στις χώρες του αραβικού κόσμου. Στο πλαίσιο αυτό αναζητεί συνεργασίες με προμηθευτές για να διαμορφωθεί ένα πιο ανταγωνιστικό μίγμα στα προϊόντα που σκοπεύει να προωθήσει στις ξένες αγορές (πιο ελαφρές συσκευασίες, κτλ).
Συνολικά πάντως για το 2018, όπως ανέφερε η διοίκηση της ΕΖΑ το 2018 ήταν μία πολύ καλή χρονιά, καθώς καταγράφηκε αύξηση τζίρου κατά 20%, φθάνοντας τα 36 εκατ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα, τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 3,8 εκατ. ευρώ (+245%) και τα κέρδη προ φόρων σε 730 χιλ. ευρώ. Το συνολικό μερίδιο αγοράς της εταιρείας άγγιξε το 10%.
Τα παραπάνω μεγέθη επιτεύχθηκαν σε μία χρονιά κατά την οποία οι συνολικές πωλήσεις μπύρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο μειώθηκαν κατά 2,5% σε όγκο. Αντιθέτως, στη συγκεκριμένη αγορά οι πωλήσεις της ΕΖΑ αυξήθηκαν κατά 39%. Όσον αφορά τη φετινή χρονιά, ο κ. Συριανός ανέφερε ότι το πρώτο τρίμηνο ξεκίνησε πολύ καλά, εκτιμώντας ότι και το 2019 θα κλείσει ανοδικά για την εταιρεία, ενώ σε σχέση με την αγορά σημείωσε ότι η κατανάλωση θα φτάσει και πάλι τα 4 εκατ. εκατόλιτρα.
Τέλος, σημαντικό για την ανάπτυξη επαγγελματικών ευκαιριών θεωρεί η εταιρία το πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης για το επάγγελμα του ζυθοποιού / βυνοποιού, που θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της ΕΖΑ, με την υποστήριξη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Η φοίτηση θα είναι τριετής, τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο 2019, ενώ οι εκπαιδευόμενοι κατά την διάρκεια της φοίτησης θα αμείβονται.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr