Στο φόντο του μετασχηματισμού των καταναλωτικών συνηθειών ο ηγέτης της αγοράς μπύρας στην Ελλάδα με τη συνδρομή τεχνογνωσίας της μητρικής στην Ολλανδία HEINEKEN προσπαθεί να «διαβάσει» την επόμενη μέρα και για την ελληνική αγορά, όπου οι τάσεις των millennials και της generation X διαφοροποιούνται σημαντικά από το χτες, ενώ μπαίνει και η παράμετρος της δημογραφικής συρρίκνωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη HORECA 2019 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά η μπύρα HEINEKEN με 0,0% αλκοόλ που παράγεται με αφαίρεση της αλκοόλης μετά τη ζυθοποίηση. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις η αγορά Low/ No Alcohol σχεδόν 7πλασιάστηκε από το 2012 και πλέον αντιστοιχεί στο 2,3% περίπου της συνολικής αγοράς μπίρας. Παράλληλα το 2018 η συνολική κατανάλωση μπίρας εκτιμάται ότι ανέβηκε λίγο πάνω από 2% σε σύγκριση με το 2017.
Σε σχέση με τις εξαγωγές, στα τέλη Ιανουαρίου το πρώτο container μπίρας ΑΛΦΑ (περίπου 120 εκατόλιτρα) έφυγε από το λιμάνι του Πειραιά με κατεύθυνση τις ΗΠΑ και τη Νέα Υόρκη όπου με την αξιοποίηση του δικτύου συνεργατών θα διανεμηθεί σε εστιατόρια ελληνικού ενδιαφέροντος και γαστρονομίας.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας το πρώτο container (περίπου 120 εκατόλιτρα) για τις ΗΠΑ έφυγε στις 18/1 από το λιμάνι του Πειραιά και βρίσκεται ήδη στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρεται η παραγωγή της ΑΛΦΑ για τις ΗΠΑ γίνεται στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη Θεσσαλονίκη, με 100% ελληνικό κριθάρι και ελληνικές πρώτες ύλες. Το πλάνο είναι να τοποθετηθεί σε καταστήματα μαζικής εστίασης με ελληνικό στοιχείο σε 18 πόλεις των ΗΠΑ στις διάφορες Πολιτείες, μεταξύ των οποίων η Νέα Υόρκη, η Φλόριντα, η Μασαχουσέτη, το Κεντάκι κ.α. Παράλληλα, όταν υπάρξουν τα πρώτα σαφή δείγματα από την αγορά θα συζητηθεί πλέον και ένα πιο εκτεταμένο πλάνο εξαγωγών στη χώρα.
Πάντως ήδη η ΑΛΦΑ εξάγεται σε Κύπρο, Σουηδία, Βρετανία και Ιταλία, ενώ προβλέπεται να προωθηθεί σε αγορές όπως η Γερμανία. Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές της Αθηναϊκής σε 19 χώρες αφορούν σήμερα το 13% του συνολικού όγκου παραγωγής της εταιρείας, ποσοστό το οποίο αποτελεί το 70% των συνολικών εξαγωγών μπίρας της εγχώριας αγοράς.
Άλλος ένας στόχος για την εταιρία είναι η ανάπτυξης της αγοράς μηλίτη. Μάλιστα με βάση ελληνικές πρώτες ύλες προβλέπεται η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο της Πάτρας εντός Μαρτίου, με τα πρώτα προϊόντα να φτάνουν στο ράφι σε διάστημα έξι μηνών. Η συνολική επένδυση για την παραγωγή μηλίτη έφτασε τα 2,2 εκατ. ευρώ, ενώ ότι στην Πάτρα θα παράγονται και τα δύο σήματα μηλίτη του ομίλου Heineken που σήμερα εισάγονται στην Ελλάδα. Τόσο ο «Μηλοκλέφτης» που τοποθέτησε η εταιρία το 2017 στην ελληνική αγορά, όσο και το διεθνές σήμα «Strongbow» θα φεύγουν από την Πάτρα ενώ θα στηριχθούν με μια νέα στρατηγική προώθησης. Μάλιστα στο πλάνο είναι ο μηλίτης από την Πάτρα να εξαχθεί και σε άλλες χώρες.
Μια άλλη ομάδα προϊόντων που συμβάλλει στις εξαγωγές είναι τα φυσικά μεταλλικά νερά ΙΟΛΗ. Οι εξαγωγές είναι χαμηλά όμως αναπτύσσονται σταδιακά. Κάθε χρόνο εξάγονται 3.500-4.000 εκατόλιτρα νερό Ιόλη στον Καναδά ενώ ανοικτή είναι και η επέκτασή με αξιοποίηση του δικτύου της εταιρίας.
Προσθετικά στην προσπάθεια της εταιρίας για ανοίγματα στο εξωτερικό είναι η αξιοποίηση της συμβολαιακής γεωργίας για τη διάθεση στο εξωτερικό ποσοτήτων βύνης. Έτσι διατέθηκαν ήδη 11 χιλ. τόνων ελληνικής βύνης στην Αυστρία και το Ισραήλ, ενώ σειρά παίρνει και η αγορά της Σλοβενίας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr