Όπως ανέφερε σε συνέντευξη τύπου χτες η διοίκηση της εταιρίας αλλά και της μητρικής, από τον Οκτώβριο του 2017, που με την εξαγορά της ΔΟΜΟΚΟΣ Α.Ε. η ΟΠΤΙΜΑ ενέταξε το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» στο χαρτοφυλάκιό της, πιστή στο όραμά της για την ανάπτυξη μεγάλων brands, επένδυσε συστηματικά στην ανάπτυξη του εμβληματικού αυτού ΠΟΠ τυριού, με στόχο τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγωγής του, αλλά και την ανανέωση της εικόνας του.
Επενδύσεις κι αγορές
Η επένδυση της OΠΤΙΜΑ στο εργοστάσιο της ΔΟΜΟΚΟΣ έφτασε το 2018, τα 2.5εκ, ποσό μεγαλύτερο της συνολικής επένδυσης που έγινε στο εργοστάσιο τα τελευταία 15 χρόνια. Με στόχο τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και της διαδικασίας ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων, η διαδικασία παραγωγής έχει αυτοματοποιηθεί πλήρως, ώστε να εξασφαλίζεται η σταθερότητα της δομής, της υφής και της γεύσης του τυριού, ενώ ταυτόχρονα διατηρείται η παραδοσιακή συνταγή, που απαιτεί το στράγγισμα του τυριού με «τσαντίλα». Η βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγωγής επιτρέπει στο προϊόν να φτάνει σταθερά φρέσκο στον τελικό καταναλωτή. Επιπλέον, θα γίνει εφικτή η σταθερότητα του προϊόντος – που υπόψιν δεν περιέχει συντηρητικά - για μεγαλύτερη διάρκεια χρόνου, γεγονός που θα ενισχύσει σημαντικά την εξαγωγιμότητά του. Προς το παρόν, εξάγεται μόνο στην Αγγλία, μέσω της «αδελφής» εταιρείας της ΟΠΤΙΜΑ, Epiros UK.
Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο να αξιοποιηθεί η συνεργασία και με τον ιταλικό όμιλο Granarolo, για την διάθεση του τυριού κατίκι Δομοκού σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές ενώ όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της ΟΠΤΙΜΑ, Γιώργος Καραμπέτσος «επιδίωξη είναι και είσοδος στις ΗΠΑ».
Στην εσωτερική αγορά, στόχος είναι η διεύρυνση του μεριδίου που κατέχει το Κατίκι Δομοκού, το οποίο σήμερα διαμορφώνεται στο 15,5% στο σύνολο της κατηγορίας των αλειφόμενων τυριών και περί το 60% στα ελληνικά αλειφόμενα τυριά.
« Η διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά που εμφανίζει το κατίκι Δομοκού υπολογίζεται στο 17% γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης» σημείωσε ο κ. Καραμπέτσος προσθέτοντας ότι « συνολικά η διείσδυση των αλειφόμενων τυριών εκτιμάται στο 60% άρα συνολικά η κατηγορία έχει προοπτικές».
Σημειώνεται ότι, χάρη στην επένδυση, αυξήθηκε η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου, γεγονός που επιτρέπει, την παραγωγή μεγαλύτερου όγκου προϊόντος, ώστε να καλύπτεται η αύξηση της ζήτησης, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τέλος, οι νέες συσκευαστικές μηχανές επιτρέπουν τη χρήση νέων συσκευασιών που θα συμβάλλουν στην ανανέωση της εικόνας του προϊόντος.
Νέα εικόνα
Ειδικά ως προς την εικόνα, το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» κυκλοφορεί τώρα σε νέο κύπελλο που κλείνει με αλουμινόφυλλο, ενώ η ετικέτα του τονίζει την εντοπιότητα, την παράδοση και την αυθεντικότητα του brand, υπενθυμίζοντας στον καταναλωτή πως πρόκειται για φρέσκο τυρί με πιστοποίηση Π.Ο.Π. Την ίδια στιγμή, ανανεώνει την στρατηγική επικοινωνίας του τυριού, με στόχο να εκπαιδευτεί ο καταναλωτής στη διευρυμένη χρήση του, όχι απλά ως αλειφόμενο, αλλά ως ένα πολυχρηστικό, νόστιμο και θρεπτικό φρέσκο τυρί με χαμηλά λιπαρά, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δεκάδες τρόπους στο καθημερινό τραπέζι.
Η ΟΠΤΙΜΑ, μέσω της επενδυτικής της στρατηγικής σε σχέση με το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές» και το εργοστάσιο ΔΟΜΟΚΟΣ, κατάφερε μέσα σε 12 μήνες να πετύχει την επιστροφή της ΔΟΜΟΚΟΣ Α.Ε. σε κερδοφορία (2018 EBITDA 450.000€,έναντι -160.000€ το 2017). Παράλληλα, υποστηρίζει τους τοπικούς παραγωγούς, αλλά και το σύνολο της τοπικής οικονομίας, της οποίας, ανέκαθεν, το Π.Ο.Π. Κατίκι Δομοκού υπήρξε βασικός πυλώνας.
Σε ο,τι αφορά στο τζίρο το 2018 η Δομοκός Α.Ε εμφάνισε έσοδα περί τα 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ ενίσχυσε κατά 10% τον όγκο πωλήσεων και διεύρυνε τη παρουσία της στα σημεία πώλησης κατά 30%.
Οι κινήσεις της ΟΠΤΙΜΑ
Σημειώνεται ότι το Σεπτέμβριο του 2017 έγινε η εξαγορά από την ΟΠΤΙΜΑ του πλειοψηφικού ποσοστού της Δομοκός Α.Ε. που κατείχε η Π.Γ. Νίκας στην εταιρεία έναντι συνολικού τιμήματος 5,4 εκατ. ευρώ.
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά στην πορεία της μητρικής ΟΠΤΙΜΑ το 2018 έκλεισε με σταθερή εικόνα τζίρο στα 134 εκατ. ευρώ, ενίσχυση όγκου και μεριδίου το οποίο στη συνολική κατηγορία των τυριών διαμορφώθηκε στο 14,5% από 13,8%.
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον χώρο των τυροκομικών προϊόντων. Στο portfolio της περιλαμβάνονται κορυφαία brands, όπως HΠΕΙΡΟΣ, Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι Αποστόλου, Λογάδι και Λεβέτι. Σημείο αναφοράς στη φιλοσοφία και τη δραστηριότητα της ΟΠΤΙΜΑ είναι η ποιότητα, η οποία διασφαλίζεται μέσω αυστηρότατων διαδικασιών και εφαρμογής των πιο εξελιγμένων διεθνών προτύπων
Το κατίκι Δομοκού «Ορεινές Πλαγιές»
Φρέσκο Π.Ο.Π τυρί από το Δομοκό Φθιώτιδας, από 100% αγνό αιγοπρόβειο γάλα από πιστοποιημένες φάρμες της περιοχής. Έχει πλούσια γεύση με χαμηλά λιπαρά (13%) και μπορεί να καταναλωθεί σκέτο –πάνω στο ψωμί ή τη φρυγανιά, ή στη σαλάτα- αλλά και ως συστατικό πολυάριθμων, παραδοσιακών και μοντέρνων, αλμυρών και γλυκών, συνταγών. Κυκλοφορεί σε κύπελλο 200 γρ., χύμα στον πάγκο των super markets, αλλά και σε συσκευασίες κατάλληλες για την επαγγελματική αγορά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr