«Η εταιρεία συνεχίζει να αποδεικνύει την αφοσίωσή της στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς». Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της συνέντευξης τύπου που έδωσε χτες η διοίκηση της εταιρίας. Συγκεκριμένα, το αυξημένο ποσό της επένδυσης θα διοχετευθεί σε νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες στις εγκαταστάσεις παραγωγής της (Σίνδος και Ριτσώνα), με στόχο την ανάπτυξη υποδομών για την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας της εταιρείας. Παράλληλα, μέρος των κεφαλαίων θα τοποθετηθεί σε εμπορικές επενδύσεις, καθώς και στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, για την πλήρη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών/ πελατών, μέσω νέων λανσαρισμάτων.
Ειδικά έμφαση δίνεται στην τεχνολογία DraughtMaster ™, που αποτελεί βασικό άξονα στο κομμάτι των επενδύσεων. Μάλιστα η νέα τεχνολογία είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των τοποθετήσεων DraughtMaster™ κατά 44% για το 2018 σε σύγκριση με το 2017. Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρει η εταιρία, ότι η τεχνολογία DraughtMaster™ είναι ένα πρωτοποριακό παγκόσμια πατενταρισμένο σύστημα, που έφερε νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά μπύρας, ενώ αποτελεί επίσης μια φιλική προς το περιβάλλον επιλογή για τους πελάτες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε ευθυγράμμιση με τα παγκόσμια πρότυπα αειφορίας.
Οι εξαγωγές
Σε σχέση με τις εξαγωγές, όπως ανέφερε χθες ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Dejan Beko, στόχος είναι να αναπτυχθούν με ρυθμό 20% στη διετία 2019- 2020. «Έχοντας εμπιστοσύνη στις προοπτικές και τις ευκαιρίες του ελληνικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ανακοινώσαμε σήμερα την επέκταση του 5ετούς επενδυτικού μας πλάνου, φθάνοντας τα 48 εκατ. ευρώ, με στόχο να υποστηρίξουμε περαιτέρω την παρουσία μας στην Ελλάδα. Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι πως η δέσμευσή μας για επένδυση ύψους €12 εκατομμυρίων το 2019 θα είναι καταλυτική για την επόμενη ημέρα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα, με γνώμονα τους χιλιάδες καταναλωτές που επιλέγουν τα προϊόντα μας καθημερινά. Είναι επίσης ιδιαίτερα ευχάριστο για εμάς, να βλέπουμε τη σταθερή αύξηση της δραστηριότητας των εξαγωγών μας, ταξιδεύοντας τις εγχωρίως παραγόμενες ελληνικές μπίρες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Mythos και FIX Hellas, σε περισσότερες από 40 αγορές σε όλο τον κόσμο -μέχρι τα τέλη του 2019- διεισδύοντας σε νέες αγορές» τόνισε ο Dejan Beko, που έχει οργώσει τα Βαλκάνια ως στέλεχος της μητρικής Carlsberg.
Όπως αναφέρεται, οι εξαγωγές παραμένουν ζωτικής σημασίας για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Η ανάπτυξη και η εξαγωγή των ελληνικών brands FIX Hellas και Mythos αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Οι μάρκες-ορόσημο της εταιρίας ταξιδεύουν σήμερα σε περισσότερες από 35 αγορές, από τις οποίες οι σημαντικότερες είναι οι Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Βουλγαρία, Ισραήλ και Κύπρος.
Ο στόχος της εταιρείας για τα επόμενα 2 έτη -όσον αφορά στις εξαγωγές- είναι η υπέρβαση του ορόσημου του 1 εκατ. κιβωτίων, μέσω της ενίσχυσης των υφιστάμενων αγορών και της επέκτασης σε νέες αγορές.
Σήμερα οι οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 7% του όγκου των πωλήσεων.Επιδίωξη είναι έως το 2020 οι αγορές να έχουν ανέλθει στις 40 και στην παρούσα φάση η εταιρεία εξετάζει τις προοπτικές σε Ινδία, χώρες της Βαλτικής κ.α.
Ανοδικά η αγορά
Σε συνέχεια της θετικής οικονομικής επίδοσης για το 2017, όπου επιτεύχθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών έναντι του 2016, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αναμένει μονοψήφια αύξηση στον κύκλο εργασιών για το 2018.
Επιπρόσθετα, το οικονομικό αποτύπωμα της δραστηριότητας της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά μέσω της φορολογίας, υπολογίζεται σε περισσότερα από €300 εκατ., για την περίοδο 2015-2018.
Στην εγχώρια αγορά η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει μερίδιο σε όγκο που κυμαίνεται στο 24,5%. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία το 2017 εμφάνισε έσοδα 148,4 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΕΦΚ) και προ φόρων κερδοφορία 5,8 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, ερωτηθείς σχετικά ο επικεφαλής της ζυθοποιίας ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον εξαγοράς, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία δεν εξετάζει να προχωρήσει στην παραγωγή μηλίτη, στο πλαίσιο της δυνατότητας που δίνει αλλαγής της εγχώριας νομοθεσίας. Ο κ. Beko, αναφερόμενος στην αγορά, χαρακτήρισε «σκληρό» αλλά «καλό» τον ανταγωνισμό στον κλάδο, σημειώνοντας ότι λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr