Πιο συγκεκριμένα, το οργανωμένο λιανεμπόριο έχασε το 27% της κατανάλωσης στο γάλα με τις απώλειες στις πωλήσεις να ανέρχονται στα 85 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, χωρίς να υπάρχουν επαρκή στοιχεία φαίνεται να παραμένουν ισχυρά τα εναλλακτικά κανάλια πώλησης γάλακτος, δηλαδή η μικρή λιανική και οι αυτόματοι πωλητές, έστω κι αν διαφαίνεται από τα στοιχεία των γαλακτοβιομηχανιών ότι συνολικά η κατανάλωση πιέζεται.
Αναλυτικά, το 67% των πωλήσεων γάλακτος γίνεται μέσα από τα σούπερ μάρκετ, με την αξία να ανέρχεται στα 232 εκατ. ευρώ επί συνόλου 345,2 εκατ. ευρώ:
- Η μικρή λιανική έχει το 13% της αγοράς με 45,5 εκατ. ευρώ.
- Η Lidl σύμφωνα με εκτιμήσεις και μεθόδους μέτρησης της IRI έχει το 8% ή 28 εκατ. ευρώ.
- Οι αυτόματοι πωλητές, σύμφωνα με την IRI, έχουν το 7% της αγοράς με πωλήσεις 23,4 εκατ. ευρώ.
- Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι στο 2,3% της αγοράς με πωλήσεις στα 7,8 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, σχεδόν 2 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για την αγορά γάλακτος από τους αυτόματους πωλητές, με το 17% του δείγματος να δηλώνει πως σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr