Αυτό κατέδειξε η συνέντευξη Τύπου της διοργανώτριας εταιρείας του Οινοράματος, Vinetum, τη Δευτέρα 12/02/18 στο Μουσείο της Ακρόπολης. Εκεί, σύσσωμοι οι φορείς του ελληνικού κρασιού, ΕΔΟΑΟ, ΣΕΟ και ΚΕΟΣΟΕ, αναφέρθηκαν στην έκθεση και στη σημασία της για το ελληνικό κρασί, όπως επίσης στις επιτυχίες και στους στόχους του οινικού κλάδου, μιλώντας με αυτόν τον τρόπο για ένα διπλό και ενιαίο «success story». Αυτό ακριβώς που θα αποτυπωθεί και φέτος στο Οινόραμα (10-12/03/18) όπου στο Ζάππειο Μέγαρο θα βρεθούν περισσότερα από 250 οινοποιεία.
Το Οινόραμα είναι πλέον η μεγαλύτερη έκθεση ελληνικού κρασιού στον κόσμο. Από το 1994 ήταν και παραμένει ο φυσικός χώρος φιλοξενίας και προβολής της οινικής παραγωγής της χώρας και το πιο σημαντικό ραντεβού του αμπελοοινικού κλάδου. Όπως ανέφερε ο δημιουργός και πρόεδρος της έκθεσης, Ντίνος Στεργίδης, «το Οινόραμα απετέλεσε τον ιμάντα μεταφοράς οινικής γνώσης στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, το έναυσμα για τη μορφοποίηση σε κλάδο, του ενδιάμεσου ―μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης― κρίκου της αγοράς κρασιού (αυτό που στα αγγλικά ονομάζουμε “trade”) και κατ’ επέκταση, χώρος αγοραπωλησίας. Εισήγαγε πλήθος καινοτομιών στο περιβάλλον των ελληνικών εκθέσεων και έθεσε υψηλούς οργανωτικούς στόχους στο ύψος των φιλοδοξιών του Έλληνα οινοπαραγωγού». Στημένο εξαρχής επάνω στα πρότυπα των κορυφαίων εκθέσεων κρασιού της Γαλλίας, το Οινόραμα γρήγορα έγινε αποτελεσματικό όχημα προβολής του ελληνικού κρασιού σε Έλληνες και ξένους αγοραστές και καταναλωτές.
Παράλληλη και εντυπωσιακή ήταν και η ανάπτυξη του οινικού κλάδου. «Από τη δεκαετία του ’80 με τα περίπου 100 οινοποιεία, σήμερα μετράμε πάνω από 1.000 μέρος των οποίων αναπτύχθηκαν και μέσα στην κρίση, πράγμα ελπιδοφόρο», σημείωσε ο Γιώργος Σκούρας, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ). Σήμερα, μάλιστα, ο κλάδος έχει στρέψει την προσοχή του στο αμπέλι, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας του ελληνικού κρασιού μέσω υλοποίησης στρατηγικού σχεδίου για την αειφόρο ανάπτυξη του ελληνικού αμπελώνα. «Στοχεύουμε στην αναβάθμιση της εικόνας του ελληνικού κρασιού μέσα από βιώσιμες και ανταγωνιστικές αμπελουργικές εκμεταλλεύσεις», σημείωσε ο Χρίστος Μάρκου, πρόεδρος της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελουργικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ) ο οποίος αναφέρθηκε σε συγκεκριμένο πρόγραμμα πέντε σημείων άμεσης εφαρμογής.
Η εικόνα του ελληνικού κρασιού στις αγορές του εξωτερικού σαφώς έχει αναβαθμιστεί, όπως φαίνεται και από τη σημαντική ανάπτυξη που παρουσιάζουν οι εξαγωγές, οι οποίες συνέβαλαν ώστε ο κλάδος να παραμείνει κραταιός ακόμα και εν μέσω της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Ενδεικτικά αναφέρεται πως από το 2010 που άρχισε να εφαρμόζεται το στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ του ελληνικού κρασιού, παρατηρείται αύξηση 82% σε αξία και 28% σε ποσότητα στις ΗΠΑ, 91% και 31% αντίστοιχα στον Καναδά και 105% και 14% στην Αυστραλία. «Η ποιότητα των ελληνικών εξαγωγών οίνου έχει σαφώς αναβαθμιστεί. Παλαιότερα, μεγάλο ποσοστό του κρασιού που εξάγαμε στην Αμερική ήταν σε συσκευασίες του 1,5 λίτρου, κάτι που συμβαίνει πλέον σπάνια», σημείωσε ο Στέλλιος Μπουτάρης, αντιπρόεδρος του ΣΕΟ. Στο ίδιο κλίμα και πιο σφαιρικά ο Βαγγέλης Αργύρης, πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου (ΕΔΟΑΟ), αναφέρθηκε στην ανάπτυξη που εμφανίζει το επώνυμο ελληνικό κρασί στους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας και ειδικότερα στα σημεία Horeca που πολλαπλασιάζονται διαρκώς.
Η έκθεση Οινόραμα θα λειτουργήσει για το κοινό το Σαββατοκύριακο 10 & 11 Μαρτίου, με τη Δευτέρα 12 Μαρτίου να είναι αφιερωμένη στους επαγγελματίες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr