Σημειώνεται, ότι, όπως είχε αναφέρει πριν λίγες μέρες στη Βουλή η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, η κυβέρνηση προτίθεται να φέρει διάταξη με την οποία θα καταργείται η απαγόρευση του νόμου 2963/1922 για παραγωγή του προϊόντος στην Ελλάδα. «O εντός του κράτους παραγόμενος ζύθος δέον να παρασκευάζηται αποκλειστικώς διά της χρήσεως βύνης και λυκίσκου. Απαγορεύεται η εν τω ζύθω ή κατά την κατασκευήν αυτού προσθήκη εκχυλίσματος βύνης, γλυκερίνης, γλυκυρρίζης, αμυλοσακχάρου ή σακχάρου, δεξτρίνης και λοιπών αμυλωδών ουσιών ή άλλων ουσιών, εις αναπλήρωσιν της εκ κριθής βύνης, ως και η προσθήκη οινοπνεύματος» σημειώνει η διάταξη του 1922.
Με δεδομένο ότι το cider – μηλίτης γνωρίζει ως προϊόν εσχάτως στην Ελλάδα μεγάλη επιτυχία (ειδικά σε νέα κοινά όπως οι γυναίκες) και βοηθά τις ζυθοποιίες στην τόνωση των πωλήσεών τους σε μια δύσκολη συγκυρία η κορυφαία εταιρεία στον κλάδο της ζυθοποιίας αποφάσισε να εισέλθει πιο δυναμικά στην κατηγορία του μηλίτη. Το μερίδιο αγοράς του μηλίτη σήμερα στο σύνολο της κατηγορίας μπίρας - μηλίτη ανέρχεται σε 5%, ενώ το 2015 ήταν μόλις 1,5%. Σημειώνεται ότι η παγκόσμια κατανάλωση μηλίτη υπερβαίνει τα 3,5 εκατομμύρια εκατόλιτρα με τη μισή να γίνεται στη Μεγάλη Βρετανία.
Εκτός, πάντως, από το διεθνές σήμα του μητρικού της ομίλου Heineken, τον μηλίτη Strongbow, δημιούργησε ειδικά για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς τον μηλίτη «Μηλοκλέφτη».
«Με 4,5% περιεκτικότητα σε αλκοόλ, ο Μηλοκλέφτης είναι ένα φυσικό ποτό, καθώς παράγεται από τα πιο ζουμερά και τραγανά μήλα, που του χαρίζουν το μοναδικό του άρωμα. Η μοναδική γεύση του Μηλοκλέφτη οφείλεται στην διαδικασία παραγωγής του, κατά την οποία ο χυμός μήλου ζυμώνεται με μαγιά, που στη συνέχεια φιλτράρεται για να μας δώσει το μηλίτη. Το φιλτράρισμα αυτό κάνει το Μηλοκλέφτη να ξεχωρίζει και του δίνει το καθαρό του χρώμα. Ο μηλίτης καταναλώνεται από νωρίς το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ και είναι ακόμα πιο απολαυστικός παγωμένος. Συγκεκριμένα, για να πετύχουμε την απόλυτη γεύση, γεμίζουμε το 1/3 του ποτηριού με πάγο, συμπληρώνουμε με Μηλοκλέφτη και τον απολαμβάνουμε παρέα με τους φίλους μας!» αναφέρει ανακοίνωση.
Όπως ανέφερε ο διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας κ. Λοράν Ντελμουλί, «οι Ελληνες καταναλωτές θέλουν προϊόντα που παράγονται στη χώρα τους.
Πάντως, ακόμη και όταν θα γίνεται εδώ η παραγωγή του εν λόγω αλκοολούχου ποτού (4,5% αλκοόλ), η βασική πρώτη ύλη, τα μήλα, θα εισάγεται.
Σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυτό θα γίνεται διότι απαιτείται ειδική ποικιλία μήλων για την παραγωγή του ποτού, η οποία καλλιεργείται κυρίως στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη. Όμως με δεδομένη την ανάπτυξη της αγοράς η Αθηναϊκή είναι ανοικτή σε συνεργασία με τους εγχώριους παραγωγούς. Ήδη ο Συνεταιρισμός της Ζαγοράς Πηλίου, έχει στο σχεδιασμό του να συνεργαστεί με κάποιον από τους ζυθοποιούς, εφόσον αλλάξει το πλαίσιο, για να προχωρήσει σε διάθεση των μήλων που παράγει.
Στα σχέδια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας περιλαμβάνεται και η παραγωγή στην Ελλάδα για τις ανάγκες τουλάχιστον της ελληνικής αγοράς και του μηλίτη «Strongbow».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr