Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Τόκιο ενώ σημειώνεται ότι μέσω του Enterprise Greece αναμένεται να επιδιωχθεί η συνέχιση του προγράμματος προώθησης ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία, για άλλη μία τριετία, προκειμένου να διατηρηθεί το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί.
Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν με αφορμή ότι ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις προώθησης του ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία που οργάνωσε το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο από κοινού με το EnterpriseGreece, στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος προβολής. Πραγματοποιήθηκαν στο Τόκιο (22 Μαΐου) και στην Οσάκα (24 Μαΐου) και περιελάμβαναν ανοικτή γευσιγνωσία, 2 θεματικά σεμινάρια master class από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη, Master of Wine και δείπνα με γευστική δοκιμή για καταναλωτές.
Παρουσιάσθηκε κατάλογος 90 ετικεττών από όλο το φάσμα του ελληνικού αμπελώνα ώστε να απεικονίζουν τις κυριότερες ποικιλίες και οινοπαραγωγικές περιοχές. Οι ετικέτες προτάθηκαν από τα οινοποιεία που ενδιαφέρονται να εξάγουν στην Ιαπωνία. Πέρυσι τα μισά οινοποιεία έχουν ήδη εισαγωγέα ενώ τα υπόλοιπα ενδιαφέρονται να βρουν. Οι γευσιγνωσίες απευθύνονταν αυστηρά στους ειδικούς του κλάδου, όπως εισαγωγείς, διανομείς, οινοχόους, εκπροσώπους εστίασης (εστιατόρια, μπαρ, κ.λ.π.), εκπροσώπους οινικού τύπου και ευζωίας.
Σε κάθε ένα από τα συνολικά 4 σεμινάρια, τα οποία είχαν διαφορετικό θέμα, παρουσιάσθηκαν 12 ετικέτες, κυρίως διαφορετικές από αυτές του καταλόγου της ανοικτής γευσιγνωσίας. Στα σεμινάρια συμμετείχαν από 75 άτομα στο Τόκιο και από 55 άτομα στην Οσάκα. Οι θέσεις συμμετοχής είχαν εξαντληθεί ήδη αρκετές ημέρες νωρίτερα. Πέραν αυτών δόθηκε η ευκαιρία σε άλλα 10 άτομα να παρακολουθήσουν το κάθε ένα από τα σεμινάρια του Τόκυο χωρίς δυνατότητα γευστικής δοκιμής και σε άλλα 5 για κάθε ένα από τα σεμινάρια της Οσάκας.
Στις γευσιγνωσίες συμμετείχαν, οκτώ εισαγωγικές εταιρείες με δικά τους stands και εκπροσώπους τους. Οι εισαγωγείς προέβαλαν άλλες ετικέτες, πέρα από αυτές του γενικού καταλόγου. Συνεπώς, ο συνολικός αριθμός των ετικετών που παρουσιάσθηκαν στις γευσιγνωσίες και τα σεμινάρια υπερέβη τις 150. Εκτιμάται ότι συνολικά πάνω από 300 άτομα συμμετείχαν στις εκδηλώσεις του Τόκιο και 170 σε εκείνες της Οσάκας. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν δύο δείπνα για καταναλωτές, στο εστιατόριο Cotociel του Τόκιο και Granvia της Οσάκας, όπου συμμετείχαν 50 και 60 άτομα αντιστοίχως. Το κόστος κάλυψαν οι συμμετέχοντες, ενώ τα κρασιά προσφέρθηκαν από τους εισαγωγείς.
Ήταν η δεύτερη χρονιά προβολής του ελληνικού αμπελώνας και οίνου στην Ιαπωνία σε τέτοιο εύρος. Το πρόγραμμα, το οποίο ολοκληρώνεται τον Ιούνιο 2017, περιελάμβανε επίσης, πρόγραμμα διαφημιστικών καταχωρήσεων σε τρία κλαδικά οινικά περιοδικά, την έκδοση στην ιαπωνική γλώσσα βιβλίου του Κωνσταντίνου Λαζαράκη για τον ελληνικό αμπελώνα, καθώς και εισαγωγικού φυλλαδίου 40 σελίδων. Επίσης, το 2016 πραγματοποιήθηκαν δύο επισκέψεις Ιαπώνων ειδικών στην Ελλάδα, ενώ το 2017 πραγματοποιήθηκε ήδη επίσκεψη εισαγωγέων (Απρίλιος) και έπεται επίσκεψη εκπροσώπων μέσων ενημέρωσης (2-9 Ιουνίου).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr