Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ο κορεσμός της εσωτερικής αγοράς αλλά και η ανάγκη για καθετοποίηση της διαδικασίας προώθησης των Ελληνικών προϊόντων οδηγούν σε άνοιγμα εστιατορίων, φούρνων και ταχυφαγείων Ελληνικής εκδοχής στο εξωτερικό.
Είναι ενδεικτικό ότι με βάση την πρόσφατη έρευνα της Endeavor Greece, διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού στήριξης της επιχειρηματικότητας, με βάση στοιχεία του ΓΕΜΗ το 84% των νέων επιχειρήσεων αφορούν σε κλάδους όπως εστίαση, μπαρ, καφετέριες, λιανεμπόριο, λογιστικές/συμβουλευτικές υπηρεσίες). Το ποσοστό είναι μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 88% του 2012, ωστόσο η ειδικά στην εστίαση δημιουργήθηκαν 5.613 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες, όμως, κατά 41% σε σχέση με το 2012 (ιδρύθηκαν τότε 9552). Το εύκολο της επένδυσης αλλά και η αναφορά στον τουρισμό αλλά και σε βέβαιες ροές ρευστότητας σπρώχνει πολλούς στον κλάδο. Ωστόσο εντός συνόρων υπάρχει οροφή ανάπτυξης.
Γιαυτό και πολλοί αναζητούν την τύχη τους έξω. Άλλωστε, όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στο Reporter.gr, η συρρίκνωση της ζήτησης στην Ελλάδα φέρνει αναπόφευκτα τις αλυσίδες που έχουν μια δυναμική πορεία ανάπτυξης στο εξωτερικό σε αναζήτηση νέων αγορών.
Παράλληλα το success story πολλών ελληνικών γεύσεων όπως το γιαούρτι δημιουργεί υπόστρωμα για την ανάπτυξη του κλάδου της εστίασης. Σε σημεία όμορφα στημένα καθένας μπορεί να βρει ελληνικά προϊόντα σε ένα περιβάλλον που θυμίζει Ελλάδα, κάτι που λόγω όγκων παραγωγής είναι δύσκολο να βρει σε πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ.
Greek From Greece: o Ελληνικός φούρνος στο New Jersey
Στο φόντο αυτό μια νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία Ελληνικών συμφερόντων ξεκίνησε την λειτουργία της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στο Hoboken του New Jersey .
Πρόκειται για το πρώτο πιλοτικό κατάστημα Ελληνικού Bakery με την ονομασία GFG (Greek from Greece), το οποίο δημιούργησε η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία DreamFoods, στην οποία συμμετέχουν οι επιχειρηματίες Γιάννης Χήτος (Ζαγόρι, Ολυμπιακή Ζυθοποιία, Yoda.gr, Green Cola Hellas) και Γιώργος Δρόσος (Bo Concept).
Στόχος του νέου καταστήματος και αποστολή της Dream Foods είναι να προβάλλει τα Ελληνικά ποιοτικά προϊόντα και την Ελληνική Διατροφή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, δημιουργώντας ένα νέο, άμεσο κανάλι προσέγγισης του Αμερικανού καταναλωτή με τα Ελληνικά προϊόντα που θα διατίθενται όχι σε κάποιο ράφι αλλά έτοιμα προς κατανάλωση.
Συγκεκριμένα πάνω από το 80% των προϊόντων που διατίθενται στο πρώτο πιλοτικό κατάστημα GFG παράγεται στην Ελλάδα από Ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων, ενώ και ο εξοπλισμός του καταστήματος είναι σχεδόν αποκλειστικά Ελληνικής κατασκευής και προέλευσης.
Όπως σημείωσε σχετικά ο κ. Γιάννης Χήτος ‘τα ελληνικά προϊόντα και οι ελληνικές συνταγές ταξιδεύουν στην Αμερική. Η εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής είναι απαραίτητη για την στήριξη της ελληνικής οικονομίας και θεωρούμε ότι θα συμβάλουμε και εμείς, ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση’.
Στόχος των Ελλήνων επιχειρηματιών είναι να επεκτείνουν το συγκεκριμένο concept, σε πρώτη φάση, στην αγορά της Νέας Υόρκης, όπου έχουν ήδη εντοπισθεί τα επόμενα σημεία που θα λειτουργήσουν τα νέα καταστήματα GFG και στην συνέχεια να διερευνηθούν πιθανές ευκαιρίες και σε άλλες Αμερικανικές Πολιτείες.
Ο Γιώργος Δρόσος υπογράμμισε, "έχουμε δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό πλάνο για την σταδιακή επέκταση του GFG, αποσκοπώντας στο να φέρουμε όλο και περισσότερους Αμερικανούς καταναλωτές σε επαφή με την ελληνική διατροφή και τα ελληνικά προϊόντα".
Για τον σκοπό αυτό αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα την λειτουργεία του, ένα ιδιόκτητο Logistic Center στην περιοχή του New Jersey, από το οποίο θα πραγματοποιείται η ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων GFG.
Τα προηγούμενα ανοίγματα
Σημειώνεται ότι το εστιατόριο Ergon , που ξεκίνησε το 2007 από τη Θεσσαλονίκη έστησε μέσω συνεργατών δύο μάλιστα καταστήματα σε σε Λονδίνο και Βρυξέλλες όπου πωλούνται αλλά και προσφέρονται ελληνικά προϊόντα.
Από τις μεγάλες αλυσίδες η Vivartia είχε από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 πραγματοποιεί επέκταση εκτός συνόρων Ελλάδας, με τη λειτουργία των πρώτων εστιατορίων Goody’sστην Κύπρο και στη Βουλγαρία μέσω των brand Goody’s και Flocafe. Σταδιακά αναπτύσσεται και μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Everest (2009) συνεχίζει την πορεία της.
Στη Regend street στην καρδιά της Βρετανικής πρωτεύουσας το Carpo έχει ανοίξει πύλες προσφέρει ξηρούς καρπούς αλλά και καφέ. Πατώντας στην παρουσία πολλών Ελλήνων, όχι μόνο φοιτητών, αλλά και νέο – μεταναστών, έγινε σημείο αναφοράς για όσους ήθελαν έστω και στην υγρή βρετανική μητρόπολη να πάρουν «δόση» ελληνικού Life – style.
Στην αγορά του Λονδίνου εισήλθαν στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και τα Coffee Island, δημιουργώντας το πρώτο τους καφεκοπτείο στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου. Το νέο κατάστημα στεγάζεται σε κτίριο στην περιοχή Covent Garden που βρίσκεται μόλις δύο λεπτά από το Leicester Square tube station, και 5 λεπτά από το Covent Garden tube station.
Τη Γερμανία, τέλος, επέλεξε η αλυσίδα μικρογευμάτων και καφέ Γρηγόρης για επέκταση μέσω franchisee, του του επιχειρηματία Νίκου Δραμιτινού ο οποίος είναι γενικός franchisee, δηλαδή δικαιοδόχος, των 30 καταστημάτων του «Γρηγόρη» στην Κρήτη.
Ήδη, με την επωνυμία, Gregory's Coffee, στο Βερολίνο, μέσω του κ. Δραμτινού, η γνωστή ελληνική αλυσίδα «μικρογευμάτων» έχει παρουσία και σχεδιάζει να διευρύνει τις δραστηριότητές της και σε άλλες γερμανικές πόλεις.
Επίσης έντονη εξωστρέφεια με εξαγωγές εχει η εταιρεία «Το Μάννα. Ν. Τσατσαρωνάκης» που πρόσφατα διακρίθηκε ως National Champion στα European Business Awards στην κατηγορία των εξαγωγών.
«Το Μάννα. Ν. Τσατσαρωνάκης» έχουν παρουσία σε Ευρώπη (Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία, Μ. Βρετανία, Πολωνία, Γαλλία, Βέλγιο, Αυστρία, Βουλγαρία, Ολλανδία κ.ά.), στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, τη Ρωσία, τη Ν. Αφρική και την Ιαπωνία. Συγκαταλέγεται δε ανάμεσα στα ελάχιστα ελληνικά επώνυμα προϊόντα που είναι τοποθετημένα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού όπως η αγγλική TESCO, η βελγική CORA, η γαλλική AUCHAN και το IGA στον Καναδά, αλλά και σε καταστήματα διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου.