Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Με ανοικτές πόρτες από το 2014 το Social Media Hub της Coca-Cola για την Επιχειρησιακή Μονάδα της, λειτουργεί σχεδόν σαν μια νεοφυής επιχείρηση, ενσωματωμένη όμως απόλυτα αρμονικά μέσα στην εταιρεία.
Άλλωστε πλέον στις νεανικές ηλικίες όπου βρίσκεται και το μεγάλο κοινό του διάσημου αναψυκτικού το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «σπάνε ταμεία». Με 30 δισ. μηνύματα στο what's app κάθε μέρα διεθνώς, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια ειδικής παρουσίασης στα ΜΜΕ, η Θάλεια Γελαδάκη CIC Area Manager, 300.000 snapchat στην Ελλάδα, 750.000 αναρτήσεις στο Instagram, 80 λεπτά τη μέρα να αφιερώνονται στα social media από τα 180 λεπτά που αφιερώνουμε κάθε μέρα στο δίκτυο, με το you tube να γεμίζει με περιεχόμενο κάθε λεπτό 400 ωρών, όντας η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google, το διαδίκτυο αναδεικνύεται στη μεγάλη διαφημιστική αρένα.
Ήδη, η διαφήμιση έχει ανεβεί κατά 25% στα ψηφιακά μέσα, χωρίς βεβαια κανείς να υποβαθμίζει την τηλεόραση που ήταν μέχρι πρότινος κυρίαρχη αλλά πλέον αναζητεί και νέο συμπληρωματικό ρόλο.
Υλοποιοώντας έτσι μια νέα αντίληψη στην επικοινωνία, που βασίζεται στην εξατομικευμένη προσέγγιση, η μονάδα Social Media των Αθηνών της πιο αναγνωρίσιμης διεθνώς μπράντας στον κόσμο έχει, σύμφωνα με τη Nεκταρία Μητράκου Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων The Coca Cola Hellas, 5 χιλιάδες το μήνα απαντήσεις, σχόλια κτλ – intreractions σε χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτώσης. Συνολικά 250 χιλιάδες intreractions έχουν καταγραφεί τους τελευταίους 10 μόνο μήνες με διάδραση με τις 10 πλέον «κινητικές» χώρες από τις 23 της Κεντρικής και Ανατολικλής Ευρπώπής κορυφαίες 10 χώρες τις τελευταίους που εποπτεύει το κέντρο. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στη σχετική παρουσίαση η Ιταλία Ρουμανία και Πολωνία λόγω και πληθυσμού είναι οι πιο «φλύαρες» στο διαδίκτυο.
Όπως ανέφερε και ο Πρόεδρός για την Κεντρική και Νότια Ευρώπη, Νίκος Κουμέττης: “Η επιλογή της Ελλάδας ανάμεσα σε 23 χώρες ως κέντρο του CIC, αναδεικνύει τόσο την πίστη τηςCoca-Cola στις προοπτικές της Ελλάδας, όσο και την εμπιστοσύνη της στα ταλέντα και τις δυνατότητες των νέων της χώρας μας».
«Επιλέξαμε την Αθήνα πιστεύοντας στο ταλέντο των νέων της χώρας. Κέντρο είναι πλέον η Αθήνα για όλο το σχέδιο επικοινωνίας. Μιλάνο, Βιέννη, Βουκουρέστι, Ζυρίχη, Βαρσοβία διαγκωνίστηκαν για το ποιος θα πάρει την έδρα» τόνισε η Αναστασία Σιδέρη Διευθύντρια Επικοινωνίας.
Σήμερα, το CIC απασχολεί συνολικά 25 άτομα, 8 από τα οποία στα κεντρικά γραφεία μας στην Αθήνα, όπου και χαράζεται η στρατηγική των social media για 23 χώρες. Οι άνθρωποι του CIC είναι ως επί το πλείστον Millennials, ταλαντούχοι νέοι, με εξαιρετική γνώση και αντίληψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι έφεραν μια νέα δυναμική με την πρωτοποριακή και δημιουργική τους προσέγγιση στην επικοινωνία με τους καταναλωτές μας και την κοινωνία γενικότερα. Μάλιστα, πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η νέα Επικεφαλής του CIC, η Ντέμη Καζάση, επίσης μια Millennial, και ήδη στέλεχος με εμπειρία στο Λονδίνο και την Αθήνα.
Εργαστήρι η Αθήνα καινοτομίας
Η εταιρία ουσιαστικά «βλέπε黨την Αθήνα συνολικά ως κέντρο καινοτομίας. «Στο χαρτοφυλάκιο μας είναι 3800 προϊόντα σε χώρες περισσότερες από τα μέλη του ΟΗΕ. 18 από τα κορυφαία Brand είναι με χαμηλές θερμίδες. Επιλέγουμε πχ στην Ελλάδα να προσφέρουμε μικρές συσκευασίες των 150 ml. Η Ελλάδα έχει αποτελέσει μηχανή καινοτομίας πχ η Sprite Zero. Μειώσαμε τις θερμίδες στα αναψυκτικά μας κατά 20%.Έχουμε δέσμευση να μην κάνουμε μάρκετιγκ στα παιδιά σεβόμενοι τη δυνατότητα επιλογής των γονιών.
47 διαφορετικές καμπάνιες έχουν βγει στην ιστορία. Φέτος για πρώτη φορά είχαμε διαφημιστική καμπάνια κάτω από μια ενιαία μάρκα την Coca Cola. Καθένας μπορεί να επιλέξει αυτό που θέλει. Σεβόμαστε τη βασική αρχή για δυνατότητα επιλογών» ανέφερε η Nεκταρία Μητράκου Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων The Coca Cola Hellas.
To σκεπτικό και η λειτουργία του CIC: Αμεσότητα στην επικοινωνία με τους καταναλωτές μας
Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι online και ενημερώνεται, αναζητά πληροφορίες και θέτει ερωτήσεις για όσα θέματα τον απασχολούν. Ένας άμεσος τρόπος είναι να απευθυνθεί στην «πηγή», δηλαδή την ίδια την εταιρεία. Η Coca-Cola, απαντώντας σε αυτή την τάση, δημιούργησε την ομάδα του CIC για να αλληλεπιδρά με τους καταναλωτές μέσω των social media, να τους ακούει και να συνομιλεί μαζί τους. Στόχος του CIC είναι η ενδυνάμωση της σχέσης ανάμεσα στον κάθε καταναλωτή με το brand, αλλά και τον κάθε πολίτη με την εταιρεία, μέσα από συζητήσεις και εμπειρίες, που θα τροφοδοτούνται από νέα δεδομένα. Η αξία του real time περιεχομένου είναι ουσιαστική και χτίζει μια αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης, ιδιαιτέρως όταν αυτό αφορά σε ερωτήσεις καταναλωτών. Αναγνωρίζοντας τη σημασία της άμεσης και υπεύθυνης ενημέρωσης, η ομάδα προσπαθεί να απαντά στους καταναλωτές το συντομότερο δυνατόν, το οποίο είναι λιγότερο από 4 ώρες για το 70% των περιπτώσεων.
«Θέλουμε να δημιουργούμε λόγους για να αγαπούν τα προϊόντα μας. Είμαστε τα αυτιά και η φωνή της Coca cola. Δημιουργούμε περιεχόμενο ώστε να διαχέεται στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Υπάρχει η τάση για real time περιεχόμενο. Προσπαθούμε να φτιάξουμε τα δικά μας newsrooms. Φτιάχνουμε ομάδες και παρακολουθούμε το τι συμβαίνει σε μεγάλα γεγονότα. Εν οψει Euro η εταιρία έχει φτιάξει μια μεγάλη καμπάνια. Μια ομάδα με επίκεντρο το Παρίσι θα παρακολουθεί τους αγώνες και θα το διαχέει περιεχόμενο» τόνισε η Τζίνα Τριακίδου CIC Manager ενώ ο Γιάννης Περαντάκος Community Manager συμπληρώνει: «Αναδεικνύουμε το ανθρώπινο πρόσωπο της εταιρίας μας. Εξατομικεύουμε το πρόσωπο της εταιρία μας»
«Υπάρχει μια δυνατότητα να βρούμε εικόνες από προϊόντα μας που συνδέουν χρήστες μα δικές τους εμπειρίες. Αναλύουμε τι θέλουν οι χρήστες να δουν και ακολουθούμε κι εμείς στο τι θέλουν και πως αντιμετωπίζουν τα brand μας. Προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας.
Αξιοποιούμε το δημόσιο υλικό. Επίσης παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο πώς πάει κάθε ανάρτηση που κάνουμε. Επίσης αναλύουμε ποιοτικά στοιχεία ανά χώρα και βλέπουμε τις αντιδράσεις» αναφέρει ο Παναγιώτης Αθανάσαινας K&I Manager Knowledge and Insight Manager.
Ταυτόχρονα, η ομάδα του CIC στην Αθήνα, συνδέεται virtually με τις τοπικές ομάδες και παρακολουθεί θέματα που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές μας διεθνώς και διαμορφώνει τη στρατηγική της εταιρείας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιοποιώντας καλές πρακτικές, καινοτόμες ιδέες και πλατφόρες από όλο τον κόσμο, αναπτύσσοντας περιεχόμενο που δημιουργεί ενδιαφέρον και συζήτηση. Η ομάδα δουλεύει με ιδιαίτερη ελευθερία ώστε να αξιοποιεί ευκαρίες που απαιτούν γρήγορα αντανακλάστικά, ευελιξία και πολλές φορές... χιούμορ!
Η ομάδα του CIC προσπαθεί πάντα να προσαρμόζει όλες τις νέες τάσεις στα social media στις εκάστοτε προγραμματισμένες ή μη ενέργειες της εταιρείας (π.χ. Facebook live streaming Coca-Cola Cup).
Coca-Cola και μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Το Facebook στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης, αποτελεί για την Coca-Cola το βασικό κανάλι επικοινωνίας με την πλειοψηφία των καταναλωτών. Ωστόσο, νέες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Snapchat αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς και αποκτούν γρήγορα δυναμική. Για το λόγο αυτό, είμαστε πολύ περήφανοι που η Coca-Cola στην Ελλάδα, το Δεκέμβριο του 2015 ήταν από τις πρώτες εταιρείες που άνοιξαν λογαριασμό στο Snapchat, μια από τις νέες πλατφόρμες για το νεανικό κοινό, με περιεχόμενο που έχει μικρή διάρκεια ζωής για προβολή από τον παραλήπτη. Έτσι στην Coca-Cola έχουμε στη διάθεσή μας άλλο ένα μέσο διαδραστικής επικοινωνίας με το πιο νεανικό κοινό των social media και αρκετό χώρο για πειραματισμό σε μια πλατφόρμα που διαρκώς εξελίσσεται.
Γιώργος Αλεξάκης