Έτσι τον περασμένο Ιούλιο λόγω της αύξησης του ΦΠΑ για μία σημαντική ομάδα ειδών τροφίμων από 13% σε 23% σημειώθηκε αύξηση των τιμών η οποία φτάνει στο 4% χωρίς να περιλαμβάνεται στο ποσοστό αυτό η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι έχουν επιφέρει επιπλέον όφελος στον καταναλωτή.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ εκτιμάται ότι η επίδραση των προσφορών το τελευταίο διάστημα αντιστοιχεί σε μέση έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που παρέχεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 7,2%, το οποίο σημαίνει πρακτικά ότι οι πραγματικές τιμές είναι κατά περίπου 7% χαμηλότερες από αυτές που μετριόνται στο «ράφι».
Μάλιστα η συνολική αξία των προσφορών που παρέχεται στους καταναλωτές μέσω των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ ετησίως ξεπερνά τα 750 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε όφελος ανά νοικοκυριό πάνω από 180 ευρώ κατά μέσο όρο ανά έτος.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η οποία παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα το 2015.
Η έρευνα η οποία βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού) δείχνει ότι οι τιμές των αγαθών προ ΦΠΑ παραμένουν σταθερές τα τελευταία 2 χρόνια με μικρές διακυμάνσεις και βρίσκονταν έως τον Ιούλιο του 2015 στα ίδια επίπεδα με αυτά στις αρχές του 2012.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr