Η οικονομική κρίση, τόσο βαθιά και φαινομενικά ατέρμονη μπορεί να δώσει έναν ακόμη λόγο για όσους λόγω ιδιοσυγκρασίας, προσωπικών στόχων και φιλοδοξίας έβλεπαν με καλό μάτι το επιχειρείν.
Πλέον σε ένα τόσο ρευστό οικονομικό περιβάλλον με χιλιάδες επιχειρήσεις να κλείνουν, την αγορά εργασίας να ασφυκτιά και το χρηματοπιστωτικό πλαίσιο να βρίσκεται σε ασταθείς συνθήκες, η ιδέα μιας ατομικής επιχείρησης φαντάζει κάτι παραπάνω από ενδιαφέρουσα, γίνεται ανάγκη επιτακτική.
Το πρόβλημα βεβαίως σε ένα τέτοιο κομβικό σταυροδρόμι δεν είναι μόνο η απόφαση αλλά και η επιλογή του τομέα που θα επενδύσει κανείς. Αν είναι ελπιδοφόρος, αν έχει προοπτική, αν υπάρχει η τεχνογνωσία, αν θα έχει υποστήριξη. Δεκάδες διλήμματα καθιστούν την απόφαση βασανιστική. Ασφαλώς όλοι βλέπουμε ότι παρθενογένεση πλέον δεν υπάρχει, παρατηρούμε όμως ότι κάποιες αγορές κινούνται σαφώς καλύτερα από άλλες.
Η καφεστίαση παραδείγματος χάρη, σταθερά την τελευταία πενταετία και ειδικότερα το 2015 κατέχει τα σκήπτρα της νέας επιχειρηματικότητας, καθώς είναι ένας από τους κλάδους που έχουν υποστεί τη μικρότερη πτώση, παρουσιάζει ανάπτυξη και είναι προσιτή για κάποιον που επιθυμεί να αποκτήσει τη δική του επιχείρηση. Ειδικά για τις αλυσίδες του χώρου παρατηρούμε μια τάση ανάπτυξης ενώ καταφέρνουν ακόμη και μέσα στην δυσκολότερη μεταμνημονιακή εποχή των capital controls να παρουσιάζουν τη μικρότερη συμπίεση τζίρου.
Αν γνωρίζει κανείς το χώρο εκ των έσω και διαθέτει τα απαιτούμενα κεφάλαια, τα πράγματα σαφώς είναι πιο απλά. Αν όμως δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία το εγχείρημα φαντάζει πιο δύσκολο. Τι χρειάζεται λοιπόν ένας επίδοξος επιχειρηματίας για να τολμήσει την ιδέα του να την κάνει πράξη;
Καταρχάς χρειάζεται κέφι, όραμα και φιλοδοξία, μετά τεχνογνωσία, εξοικείωση της συγκεκριμένης αγοράς, του ανταγωνισμού, των εμπορικών σημείων που είναι κατάλληλα να στήσει την επιχείρηση του, και φυσικά καλό και ποιοτικό προϊόν. Αντίληψη και γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές τάσεις και σαφώς αξίες όπως η διάθεση για προσφορά και σεβασμό στον καταναλωτή σε ένα πλαίσιο τίμιας συναλλαγής, είναι απαραίτητα συστατικά.
Εδώ λοιπόν έρχεται να δώσει απαντήσεις, η μέθοδος του franchise και να βοηθήσει ανθρώπους με όραμα να κάνουν το μεγάλο βήμα με το μικρότερο δυνατό ρίσκο. Η ένταξη σε ένα δίκτυο γνωστών σημάτων με τη μέθοδο του franchise φαντάζει η ασφαλέστερη λύση διεξόδου από την κρίση αλλά και αξιοποίησης των ευκαιριών που παρουσιάζονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα καταστήματα αλυσίδων εστίασης και καφέ που κατακλύζονται καθημερινά από πελάτες και επεκτείνονται διαρκώς σε αντίθεση με τα αυτόνομα coffee shops που παραπαίουν και φθίνουν.
Τέτοιες ευκαιρίες υπάρχουν αρκετές, αρκεί να κοιτάξουμε γύρω μας και να κρίνουμε με ρεαλισμό. Σε αυτή την αναζήτηση βεβαίως, θα βρούμε απ΄ όλα.
Πολλές επιχειρήσεις του είδους, που διαθέτουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά και έχουν μια επιτυχημένη πορεία, άλλες που δεν τις έχουν και συρρικνώνονται, άλλες που προσπαθούν αλλά αισθάνεσαι, πως κάτι τους λείπει και άλλες που αποτελούν φαινόμενο ή αλλιώς case study για τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα όπως η εταιρία «Γρηγόρης Μικρογεύματα» κι έχουν όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία για την επιτυχία στον υπερθετικό βαθμό. Ποιος δεν έχει επισκεφτεί ποτέ ένα από τα ομώνυμα καταστήματα;
Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε απολαύσει ένα από τα φρεσκοψημένα προϊόντα ζύμης και πίτας, κάποιο χορταστικό sandwich ή τον καθημερινό μας καφέ μέσα από τη μεγάλη γκάμα των προϊόντων του κι έχουμε ταυτόχρονα αισθανθεί τη φιλική ατμόσφαιρα, που είναι διάχυτη στα καταστήματα της αλυσίδας.
Η επιχείρηση αυτή, που έχει 43 χρόνια παρουσίας στην αγορά, είναι η 8η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ με ένα δίκτυο 280 καταστημάτων σε όλη την Ευρώπη και με εντυπωσιακά θετική ανάπτυξη προσφέρει όλα τα εχέγγυα ώστε να μειώσει, σχεδόν να εξαλείψει το ρίσκο μιας επένδυσης.
Έχει ισχυρό brand name που μειώνει το ρίσκο της επιχείρησης, καθώς αποτελεί συνώνυμο της εγγύησης στο χώρo. Διαθέτει την τεχνογνωσία που απαιτείται για να ανοίξετε το δικό σας κατάστημα και να κάνετε σωστή διαχείριση της επιχείρησής σας. Πρόκειται για επώνυμο one stop shop το οποίο υποδέχεται καθημερινά σε όλο το δίκτυο του 200.000 επισκέπτες.
Τα προϊόντα του είναι πολλά και καλής ποιότητας με φρέσκα και σπιτικά υλικά. Ξεχωρίζει γιατί προσφέρει μεγάλη ποικιλία σε επιλογές φαγητού και καφέ σε αντίθεση με άλλες αλυσίδες που προσφέρουν μόνο καφέ. Παρέχει οργανωμένες δομές και υποστηρίζει τους συνεργάτες του σε κάθε βήμα, από τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων μέχρι την προμήθεια των πρώτων υλών και την εκπαίδευση του προσωπικού κι επίσης διαθέτει ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας & Ασφάλειας Τροφίμων σύμφωνα με τα διεθνή Πρότυπα ISO 9001:2000 & ISO 22000:2005.
Και το καλύτερο; Το σεβασμό, τη φιλική διάθεση και την άψογη εξυπηρέτηση που απολαμβάνεις ως πελάτης στα καταστήματα «Γρηγόρης Μικρογεύματα» είναι τα βασικά στοιχεία που εισπράττεις και ως συνεργάτης του, νιώθοντας ότι μπαίνεις σε μια οικογένεια.
Πολύ πρόσφατα μάλιστα, περί τα μέσα Νοεμβρίου, ο «Γρηγόρης Μικρογεύματα» επεκτάθηκε και στη Γερμανία την 6η κατά σειρά χώρα ανοίγοντας νέο κατάστημα στο Βερολίνο, στη φημισμένη Alexanderplatz.
Ο «Γρηγόρης Μικρογεύματα» στην Alexanderplatz
Σκοπός μας δεν είναι να σας πείσουμε για την αξία της «Γρηγόρης Μικρογεύματα». Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την αξία του franchise ως απαραίτητο οδηγό προς «ναυτιλομένους», μια πολύτιμη πυξίδα, στο δύσκολο οικονομικό κι επιχειρηματικό χάρτη της χώρας.
Κάθε επίδοξος επιχειρηματίας ας κάνει την προσωπική του εξερεύνηση, ως μικρός Χριστόφορος Κολόμβος, στα χαρτογραφημένα - ευτυχώς - ύδατα του σύγχρονου Business franchise πριν ανακαλύψει τη δική του Αμερική!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr