Η νέα αυτή σημαντική υποχώρηση αποδίδεται από τη διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας στη μείωση των πωλήσεων ως αποτέλεσμα της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος μετά την επιβολή των capital controls, αλλά και στον περιορισμό της έκθεσης της σε λιγότερο φερέγγυους πελάτες προκειμένου να μειώσει την πιστωτική της έκθεση.
Ωστόσο όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική της έκθεση «έχει επίσης μειώσει το ρίσκο των επισφαλών χρεών και ζημιών υπό το φως των σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας, που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές λιανεμπορικές αλυσίδες τα οποία έχουν αυξηθεί μετά την επιβολή των capital controls».
Πώς κάλυψε τις, εντός συνόρω,ν απώλειες;
Στο 9μηνο το 82,3% των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιήθηκε εκτός Ελλάδος από 76,5% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Σε ότι αφορά στον όγκο πωλήσεων, ο οποίος στο 9μηνο ενισχύθηκε κατά 3,6%, αυτός προήλθε από την αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες κατά 41,7%, 32,9% και 3,3% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο ομίλου τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στο εννεάμηνο στα 41,6 εκατ. δολάρια από 21,9 εκατ. δολάρια ως απόρροια της αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας, ενώ οι πωλήσεις σε αξία διαμορφώθηκαν στα 500,2 εκατ. δολάρια, μειωμένες κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Η μείωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αποδυνάμωση του ευρώ και της βρετανικής λίρας έναντι του δολαρίου ΗΠΑ. Μείωση που αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κατά 3,6%, και από τις υψηλότερες τιμές κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης χρονικής περιόδου.
Αύξηση 1% στις πωλήσεις του γ' 3ήνου
Μπορεί σε επίπεδο 9μήνου οι πωλήσεις σε αξία να μειώθηκαν έστω και οριακά εξαιτίας κυρίως των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ωστόσο σε επίπεδο τρίτου3ήνου οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας κατέγραψαν έστω και οριακή αύξηση 1% ανερχόμενες στα 172,6 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της αύξηση 4,4% του όγκου πωλήσεων. Ειδικότερα η αύξηση του όγκου πωλήσεων οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες κατά 42,4%, 26,4% και 6,9% αντίστοιχα. Στο τρίτο3μηνο το 81,2% των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιήθηκε εκτός Ελλάδος από 76,1% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr