Κάθετα αντίθετοι στην επαναφορά της χρονικής διάρκειας του γάλακτος στις πέντε ημέρες από τις επτά, που είναι σήμερα, είναι οι βιομηχανίες τονίζοντας ότι αυτό θα κοστίσει στο φρέσκο γάλα μερίδια αγοράς. Εάν επιστρέψουν οι πέντε ημέρες διάρκειας του φρέσκου γάλακτος, αυτό θα πισωγυρίσει και το υψηλής παστερίωσης θα βγαίνει και πάλι μπροστά. Γεγονός που σημαίνει ότι οι πολυεθνικές που εμπορεύονται το τελευταίο (υψηλής παστερίωσης) θα πάρουν και πάλι κεφάλι. Και εξηγούν:
1) Με την επέκταση της χρονικής διάρκειας στις 7 ημέρες το φρέσκο γάλα αύξησε το μερίδιο του κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες. Ετσι σήμερα το μερίδιό του είναι πάνω από 50% - πρώτη δύναμη στο χώρο είναι ο όμιλος Vivartia με το Δέλτα - και ακολουθεί με μερίδιο κοντά στο 40% το υψηλής παστερίωσης, όπου σε αυτό πρωταγωνιστεί η Friesland Campina (Νουνού). Οσον αφορά το εβαπορέ, το μερίδιό του έχει κατρακυλήσει κάτω από 6%.
2) Με την αύξηση της χρονικής διάρκειας, η τιμή του φρέσκου γάλακτος μειώθηκε κατά 3-4%. Δηλαδή από 1,19-1,20 ευρώ το λίτρο που ήταν στις 5 ημέρες σήμερα η τιμή του έχει πέσει στο 1,14 ευρώ το λίτρο μέχρι 1,19 ευρώ το λίτρο. Γεγονός στο οποίο έχει συμβάλλει σημαντικά και η μείωση των επιστροφών προϊόντων προς τις βιομηχανίες.
Η τιμή του, ωστόσο, σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας θα μπορούσε να πέσει και άλλο αν δεν είχε αυξηθεί τόσο το κόστος ενέργειας, το οποίο αντιπροσωπεύει μαζί με τα εργατικά πάνω από το 50% του συνολικού κόστους διαχείρισης του προϊόντος.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr