Ο πρώτος, έχει να κάνει με τα δημοτικά τέλη. Παράγοντας που διατηρεί περίπτερο στον Πειραιά και συγκεκριμένα στο λιμάνι μας ανέφερε ότι κάθε τετραγωνικό κοστίζει σε δημοτικά τέλη -για την περιοχή τη συγκεκριμένη- περί τα 200 ευρώ το χρόνο, ενώ σε κάποιες περιοχές όπως το Κολωνάκι, μπορεί να υπερβαίνει και τα 500 ευρώ το χρόνο. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον ίδιο, η τοποθέτηση ψυγείων στο περίπτερο κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι καθώς χρειάζεται τοπογραφικό από πολιτικό μηχανικό, ο οποίος θα πρέπει να ετοιμάσει διάγραμμα ροής πωλήσεων.
Ενας δεύτερος λόγος που έχει κάνει πολλούς περιπτεράδες να επιλέγουν να τοποθετήσουν ψυγεία με αναψυκτικά και όχι με παγωτά, είναι ότι οι βιομηχανίες που διαχειρίζονται τα δεύτερα έχουν βάλει μαχαίρι σε κάθε είδους παροχές προς τους περιπτεριούχους, κάτι που δεν ισχύει με εταιρείες αναψυκτικών-χυμών. Κάποτε θυμάται η πηγή μας οι βιομηχανίες παγωτών έδιναν σημαντικές παροχές στα περίπτερα είτε οικονομικές -έχουν ακουστεί και επιταγές ύψους 30.000 ευρώ- είτε σε είδος (δωρεάν παγωτά), προκειμένου να τοποθετήσουν σε περίοπτη θέση τα ψυγεία τους.
Η στροφή του καταναλωτή σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές είναι ένας εξίσου σημαντικός λόγος που έχει ωθήσει αρκετούς περιπτεράδες να αντικαταστήσουν τα ψυγεία με παγωτά από άλλα ψυγεία στα οποία υπάρχουν γαλακτοκομικά (κυρίως γιαούρτια και φρουι ζελε) ή σαλάτες και σάντουιτς, τα οποία παρεμπιπτόντως αφήνουν και περισσότερα κέρδη.
Η επιλογή των περιπτεριούχων να αποσύρουν τα ψυγεία με τα παγωτά από τους χώρους αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα των εταιρειών που παράγουν ή εμπορεύονται παγωτά, καθώς μέσω των περιπτέρων πωλείται πάνω από το 60% των συγκεκριμένων προϊόντων.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr