Στο πλαίσιο αυτό, κατά τον ίδιο, στόχος είναι τη φετινή περίοδο η καινοτομία να αποφέρει το 12% του τζίρου έναντι 5% πέρυσι, ενώ το 2015 να φθάσει στο 15% του τζίρου. Σε απόλυτα νούμερα, η εταιρεία έχει δρομολογήσει επενδύσεις 58 εκατ. ευρώ από το 2014 μέχρι και το 2016. Σημειώνεται ότι το 2013 επένδυσε κονδύλια της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, ο Ζωούλλης Μηνά ανακοίνωσε την είσοδο της εταιρείας στην αγορά των αναψυκτικών μέσω του σήματος Fayrouz, το οποίο παράγεται στην Ελλάδα από βύνη. Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο θα είναι μόνο για εξαγωγή και ο στόχος που έχει τεθεί είναι τα επόμενα χρόνια να καλύπτει τις ανάγκες της μητρικής στο συγκεκριμένο προϊόν για 30 χώρες του κόσμου. Για την παραγωγή του Fayrouz απασχολούνται σήμερα μόνο οι μονάδες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, καθώς και τα εργοστάσια της μητρικής στη Νιγηρία και την Αίγυπτο.
Στις βασικές προτεραιότητες που έχουν τεθεί τόσο για φέτος όσο και για τα επόμενα χρόνια, είναι η ενίσχυση των εξαγωγών που σήμερα φθάνουν τα 25 εκατ. ευρώ του τζίρου ή σε ποσοστό το 7%. Ειδικότερα πέρυσι οι εξαγωγές ενισχύθηκαν κατά 9%.
Μετά από έξι χρόνια που η εταιρεία εγκαινίασε το μεγαλύτερο στην Ελλάδα πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας, φέτος η εταιρεία πρόκειται να καλύψει το σύνολο των παραγωγικών της αναγκών σε σιτάρι από την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον Ζωούλλη Μηνά, ότι η εταιρεία θα προμηθευτεί 68.000 τόνους ελληνικό κριθάρι από 3.000 παραγωγούς, όταν την προηγούμενη διετία είχε προμηθευτεί 38.100 τόνους από 2.100 παραγωγούς.
Σε οικονομικό επίπεδο, οι συνολικές της πωλήσεις πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 315 εκατ. ευρώ, πετυχαίνοντας αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% και κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων 32,3 εκατ. ευρώ. Τα παραπάνω απεικονίζουν την αύξηση των εξαγωγών κατά 9%, την αύξηση του όγκου πωλήσεων του νερού Ιόλη κατά 43% και της μπύρας Άλφα κατά 46%.
Για φέτος, αν και ο κ. Ζ. Μηνά δεν έκανε καμία εκτίμηση, ωστόσο επεσήμανε ότι μέχρι και πριν από μερικές ημέρες ο κλάδος της ζυθοποιίας δεν είχε σύμμαχο τον καιρό. Συνολικά σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται 25 σήματα, κάτω από την ομπρέλα των οποίων αναπτύσσονται 110 κωδικοί. Στο σύνολο της αγοράς που εκτιμάται ότι φθάνει τα 400 εκατ. εκατόλιτρα, το μερίδιο αγοράς που ελέγχει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από πλευράς όγκου εκτιμάται στο 52%, ενώ είναι λίγο περισσότερο από πλευράς αξίας.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr