"Η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες να προσελκύσει νέες επενδύσεις. Πρέπει όμως να εκμεταλλευτεί τα γεωγραφικά της πλεονεκτήματα και επιπλέον να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές, η σημερινή ανυπαρξία των οποίων την κρατούν πίσω και την καθιστούν μη ανταγωνιστική σε σχέση με άλλα κράτη", μας λέει στο Reporter. gr ο διευθυντής επικοινωνίας και εταιρικών σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Μηνάς Μαυρικάκης. Επί παραδείγματι συνεχίζει είναι μεγάλης σημασίας για την εταιρεία το λιμάνι της Πάτρας το οποίο σκοπεύει να εκμεταλλευτεί ως βάση των εξαγωγών της εξ ου και το πλάνο -το οποίο υπάρχει σαν γενικότερος σχεδιασμός-.για δημιουργία ενός νέου κέντρου διανομής. Ομως συνεχίζει ο ίδιος και η Πολιτεία είναι αναγκαίο να προχωρήσει στις απαιτούμενες διαδικασίες αναβάθμισής του διευκολύνοντας την επιχειρηματική δράση, προτρέποντάς την έτσι άμεσα για νέες επενδύσεις.
Επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015
Η εταιρεία, όπως μας αναφέρει ο ίδιος, πιστεύει στις δυνατότητες στην Ελλάδα, γι' αυτό και προγραμματίζει να επενδύσει από φέτος μέχρι και το 2015 κονδύλια της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα δε οι φετινές επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν στην αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, στην επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρείας αλλά και σε "πράσινες" ενέργειες, όπως η τοποθέτηση περισσότερων πράσινων ψυγείων στην αγορά.
Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζει ο μεγάλος στόχος που έχει θέσει η διοίκηση της εταιρείας και ο οποίος αποτυπώνει την ψήφο εμπιστοσύνης που δίνει η πολυεθνική στην Ελλάδα είναι μέχρι το 2015 να καλύπτει τις ανάγκες της παραγωγής με ελληνικό κριθάρι. Σήμερα βρίσκεται σε συνεργασία με 2.100 αγρότες και ο φετινός στόχος είναι να προμηθευτεί από αυτούς 40.000 τόνους κριθάρι. Συνολικά συνεργάζεται με 4.350 Ελληνες προμηθευτές, για την προμήθεια εγχώριων πρώτων υλών.
"Το σύνολο της παραγωγής απαιτεί 60.000 τόνους κριθάρι και εκτιμώ" μας λέει ο Μηνάς Μαυρικάκης "ότι θα έχουμε την απαιτούμενη πρώτη ύλη μέχρι το 2015". Έμμεση επένδυση δε στην χώρα συμπληρώνει θα μπορούσε να αναγνωριστεί και η απόδοση φόρων που πραγματοποιεί η εταιρεία προς το ελληνικό κράτος. Εχει συνεισφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό περισσότερο από 1 δις ευρώ με τη μορφή φόρων, τελών και εισφορών την πενταετία 2007-2012.
Η τόνωση των εξαγωγών αποτελεί κατά τον ίδιο τον δεύτερο σημαντικότερο στόχο που έχει θέσει η διοίκηση. Πέρυσι, όπως λέει οι εξαγωγές ήταν το 10% του τζίρου (14 εκατ. ευρώ) και φέτος θα σκαρφαλώσουν στο 20%. Η αύξηση εξηγεί προέρχεται από την μεγάλη απήχηση που έχουν τα προϊόντα της εταιρείας σε όλες τις αγορές, όπου τα διοχετεύει από την Ινδία και την Αιθιοπία μέχρι το Λίβανο και το Ισραήλ.
Την ίδια στιγμή, ως εξαγωγική βάση επιθυμεί να δει το λιμάνι της Πάτρας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία κλείνοντας 50 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα και καθώς διαθέτει το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής στην περιοχή της Πάτρας, εμφανίζεται διατεθειμένη να συνεχίσει να επενδύει στην περιοχή, ελπίζοντας πως σύντομα θα γίνει πράξη και το... όνειρο ετών, ώστε το λιμάνι της Πάτρας να καταφέρει να γίνει το σημείο εξόδου των προϊόντων της προς την Ευρώπη, την Αφρική αλλά και την Μέση Ανατολή.
Προς την κατεύθυνση αυτή αποκαλύπτει ο Μηνάς Μαυρικάκης συζητάμε και με άλλες επιχειρήσεις τη δυνατότητα συνεργασίας, ώστε να έχουμε ως «ορμητήριο» τον τοπικό λιμένα και να είναι συμφέρουσα η εμπορική χρήση του.
Η ιστορία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών. Tο 1965 τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο στην Αθήνα, το οποίο παρήγαγε την μπύρα Amstel. Το δεύτερο εργοστάσιο άνοιξε το 1974 στη Θεσσαλονίκη, επεκτείνοντας την παραγωγή, ενώ το 1976 η Amstel έγινε η πρώτη σε πωλήσεις μπύρα στην ελληνική αγορά, θέση την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα.
Το 1981 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε την παραγωγή της μπύρας Heineken και το 1985 η επέκτασή της συνεχίστηκε με ένα τρίτο εργοστάσιο στην Πάτρα. Το 1990, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε την παραγωγή της μη αλκοολούχου μπύρας Buckler, ενώ το 1993 ξεκινάει την εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού Ιόλη σε σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Λαμία, μια περιοχή γνωστή για τα νερά και τις πηγές της. Παράλληλα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εμπλουτίζεται με μεγάλα ονόματα εισαγόμενων μπιρών, όπως Erdinger, Murphy's Irish Stout και Red, Duvel, Chimay, Kirin, McFarland, Carib και Desperados. Το 1999, η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή της Αλσατικής προέλευσης μπύρας Fischer, ενώ το 2000 ακολούθησε η παραγωγή της παραδοσιακής, ελληνικής μπύρας ΑΛΦΑ. Σήμερα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξάγει τα προϊόντα της σε 30 χώρες, στην Ευρώπη, την Αφρική και την Αμερική.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr