«Ο κόσμος ζητούσε μια ντόπια μπύρα» σημειώνει στο reporter.gr ο ιδρυτής της "Κρητικής Ζυθοποιίας", που παράγει την μπύρα με εμπορική επωνυμία «Χάρμα», Γιάννης Λιονάκης. Έχοντας εμπειρία οικογενειακή στην εστίαση και λατρεία για τον τόπο, απόφοιτος του ΕΜΠ, πριν από περίπου 5 χρόνια, θέλησε να καλύψει ένα αυτονόητο κενό στη ζήτηση ενός hot προϊόντος σε μια παγκοσμίως δημοφιλή τουριστική περιοχή. Τα Χανιά.
Με ... γερμανική συνδρομή, σε Know how κι εξοπλισμό, ακολουθώντας το Γερμανικό νόμο του 1516 "περί Αγνότητας του Ζύθου", ο οποίος ορίζει ρητά τη διαδικασία ζυθοποίησης και τις επιτρεπτές πρώτες ύλες προχώρησε, όπως σημειώνει στο reporter.gr, στη δημιουργία μιας αγνής, απαστερίωτης, αφιλτράριστης φυσικής μπύρας. «Θέλουμε να αρέσει στον ντόπιο. Δεν κάνουμε κάποια επεξεργασία μηχανική, θερμική ή χημική, για να αντέχει. Την παράγουμε χωρίς πρόσθετα, συντηρητικά και σταθεροποιητές, γιαυτό και πρέπει να φυλάσσεται, όπως κάθε φρέσκο προϊόν, στο ψυγείο. Μάλιστα ο πωλητής μας ελέγχει συνεχώς εάν τηρούνται οι κανόνες συντήρησης στα περίπου 50 σημεία πώλησης σε καταστήματα εστίασης και μπαρ, ώστε ο πελάτης να απολαμβάνει την ίδια γεύση, που μπορεί να γευτεί και στο ζυθοποιείο»
Η αποκλειστικά draft αυτή μπύρα με ελαφριά ως γεύση, (αν και υπάρχει και η μαύρη) δεν φουσκώνει καθώς έχει το δικό της διοξείδιο του άνθρακα και όχι πρόσθετο γεγονός που συντελεί στο να αφήνει αυτήν την αίσθηση.
Μία απο τις οκτώ μικρές ζυθοποιίες
Πέρα από τη γεύση και το χρώμα που παραπέμπει στα αρχετυπικά μοντέλα μπύρας, το τοπίο που βρίσκεται το ζυθοποιείο, επιβεβαιώνει το μεράκι του παραγωγού. Ζουνάκι το όνομα του μικρού κλασικού μικρού χωριού της κρητικής ενδοχώρας, χαμένο σε ελιές και πορτοκαλιές, λίγα χιλιόμετρα από την πολύβουη βόρεια ακτή των Χανίων.
Η παραγωγή της Χάρμα κορυφώνεται το καλοκαίρι, καθώς τότε καταναλώνεται κυρίως η μπύρα από τους Χανιώτες, τους Αθηναίους (καθώς υπάρχει και σ΄ ένα σημείο στην Αθήνα) κι από τους Σκανδιναβούς, Γερμανούς κι άλλους επισκέπτες της περιοχής. Με σύνολο ετήσιας παραγωγής 80 χιλιάδων λίτρων η Κρητική Ζυθοποιία" είναι κερδοφόρα εταιρία, μία από τις οκτώ μικρές ζυθοποιίες που λειτουργούν κατά τόπους στην Ελλάδα (Μεσσηνία, Άργος, Χίο, Εύβοια, Θράκη, Τήνο, Πειραιά) . «Το ζήτημα της εποχικότητας είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα για μας. Δεν μπορούμε να παράγουμε παραπάνω, καθώς εμείς ζυμώνουμε και ωριμάζουμε την μπύρα σε 5 εβδομάδες την ώρα που εμπορικές μπύρες έχουν διαδικασία 2 εβδομάδων. Γι΄αυτό επιδιώκουμε με μια αναβάθμιση του ζυθοποιείου να αυξήσουμε την παραγωγή το καλοκαίρι, ώστε να καλύψουμε περισσότερα σημεία, κρατώντας πάντα την ποιότητα» σημειώνει στο reporter.gr ο κ. Λιονάκης τονίζοντας τη μεγάλη συμβολή που μπορεί να έχει πανελλαδικά στη μικροζυθοποιία ο αναπτυξιακός νόμος και το ΕΣΠΑ.
"Ο τόπος δίνει ευκαιρίες, ειδικά όταν λόγω τουρισμού υπάρχει αγορά", τονίζει ο ιδιοκτήτης της κερδοφόρας μικροζυθοποιίας των Χανίων. "Φτάνει να υπάρχει όρεξη για δουλειά και ξεκάθαροι κανόνες από το κράτος κι όλους τους παίκτες" τονίζει. Άλλωστε στην "ψυχρή" (όχι δηλαδή τα S/M) λεγόμενη αγορά ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, ενώ η φορολόγηση των ποτών από τον ΕΦΚΟΠ και το ΦΠΑ βαζει εμπόδια που δυσκολεύουν την τοπική κι όχι μόνο ανάπτυξη....
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr