Το σύνολο των εσόδων της επιχείρησης από τις πωλήσεις προϊόντων της στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της, περιορίστηκε πέρυσι σε 450,8 εκατ. ευρώ, από 526,9 εκατ. ευρώ το 2011 και 604,9 εκατ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας έτσι ποσοστιαία μείωση 14,5% σε σύγκριση με το 2011 και 25,5% σε σύγκριση με το 2010. Σε απόλυτα μεγέθη οι πωλήσεις αυτές το 2012 μειώθηκαν κατά 76,1 εκατ. ευρώ, ενώ συγκρινόμενες με εκείνες του 2010 ήταν μειωμένες κατά 154,1 εκατ. ευρώ.
Μείωση των ζημιών το 2012
Επίσης, οι πωλήσεις αυτές του περασμένου έτους ήταν ίσες με το 6,4% των συνολικών ενοποιημένων πωλήσεων της εταιρείας, ύψους 7,04 δισ. ευρώ, έναντι αντίστοιχων ποσοστών 7,7% το 2011 και 8,9% το 2010. Η μητρική εταιρεία στην Ελλάδα, η οποία επωμίζεται και δαπάνες διοικητικής λειτουργίας και ανάπτυξης ολόκληρου του ομίλου, κατέγραψε καθαρή ζημιά ύψους 33,3 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχης ζημιάς 34,8 εκατ. ευρώ το 2011. Τα σχετικά μεγέθη, ωστόσο, δεν είναι συγκρίσιμα, καθώς από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους ο βιομηχανικός και ο εμπορικός ελληνικός κλάδος της μητρικής εταιρείας έχει εισφερθεί στη θυγατρική Coca- Cola 3E Ελλάδος. Η Coca- Cola 3E, η οποία προωθεί εκτεταμένη αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της, οφείλει πλέον το αναλογικά μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της και το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των λειτουργικών κερδών της στις αναδυόμενες αγορές.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της, κατά το 2012:
- Οι αναδυόμενες αγορές έφτασαν να συνεισφέρουν το 45,3% των συνολικών εσόδων της και το 59,3% των συνολικών κερδών της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, έναντι 41,4% και 43,2% το 2011 και 40,8% και 44,7% το 2010, αντιστοίχως.
- Οι αναπτυγμένες αγορές συνεισέφεραν το 38,4% των συνολικών εσόδων της και το 30,6% των συνολικών κερδών της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, έναντι 41,5% και 40,3% το 2011 και 42,3% και 39,3% το 2010, αντιστοίχως.
- Οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεισέφεραν το 16,3% των συνολικών εσόδων της και το 10,1% των συνολικών κερδών της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, έναντι 17,1% και 16,5% το 2011 και 16,9% και 16,0% το 2010, αντιστοίχως.
Η ενίσχυση του ρόλου των αναδυόμενων αγορών στα συνολικά μεγέθη της επιχείρησης οφείλεται, κυρίως, στη δυναμική αύξηση των πωλήσεων και της αποδοτικότητας των θυγατρικών που διαθέτει στη Ρωσία, όπου το 2012 οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 21,6% και ανήλθαν σε 1,46 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 20,7% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου, έναντι αντίστοιχων ποσοστών 17,6% το 2011 και 16,8% το 2010. Αντιθέτως, οι πωλήσεις στην Ιταλία, δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του ομίλου και σημαντικότερη στον χώρο των οικονομικά αναπτυγμένων χωρών, το 2012 οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση 3,0% και περιορίστηκαν σε 1,1 δισ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 15,6% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου, έναντι αντίστοιχων ποσοστών 16,6% το 2011 και 16,8% το 2010. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη της εταιρείας το περασμένο έτος μειώθηκαν, ως γνωστόν, κατά 28,0%, στο ποσό των 190,4 εκατ. ευρώ, από 264,4 εκατ. ευρώ το 2011. Επίσης, ο όγκος των πωλήσεών της, μετρούμενος σε κιβώτια προϊόντων, παρέμεινε σταθερός, ενώ τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 3,2%. Για το 2013 η επιχείρηση αναμένει ότι τα έσοδά της ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αν και με ρυθμό χαμηλότερο του 2% που επιτεύχθηκε το 2012.
Αύξηση του κόστους των πρώτων υλών
Συγχρόνως, αναμένει χαμηλή μονοψήφια αύξηση του κόστους των πρώτων υλών ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, λόγω της αύξησης της τιμής της ζάχαρης στην Ευρώπη, της τιμής τής ρητίνης για την κατασκευή φιαλών και των τιμών των προϊόντων αλουμινίου για τη συσκευασία προϊόντων της. Ακόμη, αναμένει ότι οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών θα συνεχίσουν και κατά το τρέχον έτος να έχουν αρνητική επίδραση στα αποτελέσματά της, αλλά μικρότερη απ' ό,τι το 2012. Συγχρόνως, η εταιρεία διαβλέπει περαιτέρω δυνατότητες βελτίωσης της λειτουργικής της αποδοτικότητας και πρόσθετες ευκαιρίες αναδιάρθρωσης, οι οποίες είναι δυνατόν να αποφέρουν συνολικά οφέλη της τάξεως των 65 εκατ. ευρώ το τρέχον έτος.
Για τους λόγους αυτούς η Coca- Cola 3E αναζητεί, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στην αύξηση των τιμών των προϊόντων της, τη βελτίωση του προϊοντικού μείγματος των πωλήσεών της και τη δυνατότητα τα προϊόντα της να παραμένουν προσιτά στο καταναλωτικό κοινό, με στόχο, μεταξύ άλλων, να ανέλθουν σε 1,3 δισ. ευρώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές της την τριετία 2013-2015.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr