Προσωρινοί ανάδοχοι για την επέκταση του Μετρό προς Ελληνικό και Χαϊδάρι ανακηρύχθηκαν η κοινοπραξία υπό την Ακτωρ στην πρώτη περίπτωση και την Alpin, Tέρνα και Παντεχνική στη δεύτερη. Tα έργα αυτά είναι προϋπολογισμού 330 εκατ. ευρώ και 200 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών άναψε το πράσινο φως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά την απόρριψη των καταγγελιών της Mηχανική και της πορτογαλικής Zagope. Επίσης ο κ. Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης η μελέτη για τον σχεδιασμό της τέταρτης γραμμής εξυπηρέτησης των περιοχών Γαλατσίου Αμαρουσίου.
Οπως ανέφερε ο κ. Γ. Σουφλιάς, οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των ελληνικών δικαστηρίων επιτρέπουν τη συνέχιση του διαγωνισμού, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Ειδικότερα, με επιστολή του ο γενικός διευθυντής της Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Αλεξάντερ Σάουμπ, ενημέρωσε ότι μετά από ενδελεχή μελέτη των καταγγελιών για τους διαγωνισμούς των επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας προς Ελληνικό και προς Χαϊδάρι, "κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν διαθέτουν στοιχεία που να καταδεικνύουν παραβίαση του Κοινοτικού Δικαίου περί δημοσίων συμβάσεων" και οδηγούνται σε "αρχειοθέτηση των εν λόγω καταγγελιών". Ταυτόχρονα ανακοινώθηκαν και οι τελευταίες αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων για τους δύο αυτούς διαγωνισμούς, οι οποίες και αυτές απέρριψαν τους ισχυρισμούς των διαγωνιζομένων. Μειοδότρια στον πρώτο διαγωνισμό αναδείχθηκε η κοινοπραξία της Ακτωρ – Siemens AG – Vinci Construction Grands Projects, με ύψος προσφοράς στα 270.600.000 εκατ. ευρώ. Η υπογραφή της σύμβασης του έργου αναμένεται στις αρχές του 2006. Το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Ελληνικό αφορά 5,5 χλμ., υπογείως της Λεωφ.Βουλιαγμένης, και την προσθήκη 4 νέων Σταθμών (Ηλιούπολη-Αλιμος-Αργυρούπολη- Ελληνικό) στο δίκτυο του Μετρό προβλέπεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2009. Η επέκταση αυτή αναμένεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 80.000 επιβάτες. Σε ότι αφορά στο διαγωνισμό για την επέκταση του Μετρό προς Χαϊδάρι, η μειοδότρια κοινοπραξία αναδείχθηκε η Alpin –
ΤΕΡΝΑ – Παντεχνική –POWELL με προσφορά στα 164,270 εκατ. ευρώ. Οπως ανακοίνωσε ο κ. Γ. Σουφλιάς, στις αρχές του νέου έτους θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την προσθήκη περίπου 1,5χλμ Γραμμής και ενός ακόμη Σταθμού (Χαϊδάρι). Στην εργολαβία αυτή έχει συμπεριληφθεί και η κατασκευή του Αμαξοστασίου στην περιοχή του Ελαιώνα, ενός έργου απαραίτητου για τη λειτουργία της Γραμμής 3. Το αμαξοστάσιο στην περιοχή του Ελαιώνα προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2007 και το έργο της επέκτασης του Μετρό στο Χαϊδάρι το 2008. Η επέκταση αυτή αναμένεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 30.000 επιβάτες. Οπως τόνισε ο κ. Γ. Σουφλιάς για να προχωρήσουν αυτά τα έργα έπρεπε να ξεπεραστούν πρώτα συνολικά 44 ενστάσεις, προσφυγές, αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων και καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σήμερα, οι ισχυρισμοί των διαγωνιζομένων έχουν απορριφθεί και στις 44 περιπτώσεις.
Η κατασκευή Νέας Γραμμής 4 Επίσης ο κ. Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι σχεδιάζεται η δημιουργία τέταρτης γραμμής προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι περιοχές Κυψέλης Αμαρουσίου, καθώς όπως προέκυψε δεν μπορούν να αποτελέσουν επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1996 - 2000), στο εγκεκριμένο Σχέδιο Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας προβλέπεται η κατασκευή δύο νέων Επεκτάσεων, που ουσιαστικά αποτελούν κλάδους των υφιστάμενων Γραμμών, όπως είναι ο κλάδος της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο - Εξάρχεια - Αλεξάνδρας - Δικαστήρια - Κυψέλη - Γαλάτσι - Άλσος Βεϊκου) και ο κλάδος της Γραμμής 3 (Πανόρμου - Φάρος - Σίδερα - ΟΑΚΑ - Παράδεισος - Μαρούσι). Μετά από πρόσφατες διερευνήσεις φάνηκε, ωστόσο, ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν είναι τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων Γραμμών, καθώς το ενδεχόμενο αυτό παρουσιάζει σημαντικές κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες (διακοπή λειτουργίας της γραμμής, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος, συχνότητα των δρομολογίων, κ.λπ.). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε στην εξέταση της σύνδεσης των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U, η οποία θα περιλαμβάνει τα παραπάνω δύο - ακτινικού χαρακτήρα - σκέλη (προς Γαλάτσι και προς Μαρούσι) και κεντρικό τμήμα που θα συνδέει 8 νέους σταθμούς Μετρό: Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Παγκράτι/Καισαριανή, Άνω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί, Κατεχάκη, με ανταπόκριση με τις υφιστάμενες Γραμμές 2 (Πανε
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr