Στη συζήτηση “κορυφής” συμμετείχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σταϊκούρας, μαζί με τον Γ. Στασινό, Πρόεδρο του ΤΕΕ, τον Χ. Παναγιωτόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΕΡΝΑ, τον Αναστάσιο Αρανίτη, Γενικό Διευθυντή της Intrakat – ΑΚΤΩΡ, τον Κ. Μιτζάλη, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου AVAX, και τον Ν. Μπενρουμπή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΕΤΚΑ.
Χρ. Σταϊκούρας: έτοιμοι να χτίσουμε μια νέα γενιά έργων – Αυξήθηκε το ΠΔΕ για έργα υποδομών σε πάνω από 550-600 εκατ. ευρώ ετησίως
Στα μεγάλα έργα που βαίνουν προς ολοκλήρωση ως το 2027 και στη δρομολόγηση έργων διαχείρισης υδάτων ύψους 1 δισ. ευρώ και σιδηροδρομικών υποδομών πάνω από 1,2 δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, συμμετέχοντας στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2024.
«Το τελευταίο έτος αναλάβαμε από κοινού, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την έγκαιρη υλοποίηση εμβληματικών έργων, αλλά ταυτόχρονα κάναμε και μία συμφωνία. Μια συμφωνία να δρομολογούμε έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», είπε. Υπογράμμισε πως θα ήταν μεν εύκολο για την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να μοιράζει έργα, χωρίς χρηματοδότηση, αλλά οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι.
«Δεν μπορούμε να μοιράζουμε δισεκατομμύρια, χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα. Ειδικά όταν χρειάζονται πόροι και για την εκτέλεση υφιστάμενων έργων και για να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις, όπως ο Daniel. Προσπαθούμε συνεπώς να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε πρωτίστως να είμαστε συνεπείς προς τον ιδιωτικό τομέα», σημείωσε, ζητώντας από όλους τους εμπλεκόμενους να δουλέψουν ακόμα πιο εντατικά, ώστε να γίνει άμεσα η εκταμίευση των 2,2 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι τις προηγούμενες ημέρες ψηφίστηκε η διάταξη για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου από τα 330 εκατ. ευρώ που είχε έως τώρα, σε πάνω από 550-600 εκατ. ευρώ ετησίως από φέτος και για τα επόμενα χρόνια.
Ο κ. Σταϊκούρας απέδωσε, σε μεγάλο βαθμό, στον καλύτερο βηματισμό που έχει επιτευχθεί με τον ιδιωτικό τομέα, το γεγονός ότι το τελευταίο έτος παραδόθηκαν ή και ολοκληρώνονται εμβληματικά έργα, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα προχωρούν, όπως είπε, με ικανοποιητικές ταχύτητες σημαντικά δημόσια έργα.
Δεδομένων των παραπάνω, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «είμαστε έτοιμοι φέτος να χτίσουμε την επόμενη μέρα μιας νέας γενιάς έργων, με πρότυπες προτάσεις, αλλά καλύτερα σχεδιασμένες από την πολιτεία, και με παραχωρήσεις, ένα μοντέλο που έχει πετύχει στη χώρα».
Αναφερθείς στην τεράστια πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «χρειαζόμαστε και έχουμε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ώστε να κάνουμε μέσω δημοσίων έργων ή ΣΔΙΤ, φράγματα ανά την Ελλάδα, από τα οποία κάποια υλοποιούνται και άλλα δρομολογούνται, ενώ μέσα στο καλοκαίρι ήδη συμβασιοποιήθηκαν έργα 320 εκατ. ευρώ. Αλλά χρειαζόμαστε και επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ για να αντιμετωπίσουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις του Daniel στη Θεσσαλία», διευκρινίζοντας πως αυτή η χρηματοδότηση θα λείψει από κάπου αλλού.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Yπουργός Υποδομών και Μεταφορών στα μικρότερα έργα που εκτελούνται σε όλη την Ελλάδα, εστιάζοντας στις έννοιες της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής ανταποδοτικότητας. «Το γεγονός ότι την ερχόμενη Παρασκευή, θα παραδοθούν, μετά από μία μεγάλη φυσική καταστροφή, δύο εξαιρετικά νηπιαγωγεία στον Παλαμά -και όπως λέει ο δήμαρχος καλύτερα από πριν- κι ένα εξαιρετικό Κέντρο Υγείας, αυτό σημαίνει πως αυτομάτως η καθημερινότητα του πολίτη σε αυτό το μικρό χωριό γίνεται καλύτερη και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία για τις τοπικές κοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά.
Σε αυτό το πεδίο, όπως σημείωσε, το επόμενο χρονικό διάστημα, δρομολογείται μία σημαντική παρέμβαση, κυρίως σε σχολικές υποδομές, συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση κατά το ήμισυ από το ΠΔΕ. Εξέφρασε, δε, την πεποίθηση ότι ο ιδιωτικός τομέας θα συμβάλλει σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα 250 εκατ. ευρώ που απαιτούνται.
Ως προς τον σιδηρόδρομο, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι, μετά από πολλά χρόνια, δρομολογούνται έργα που υπερβαίνουν τα 1,2 δισ. ευρώ μόνο για τον σιδηρόδρομο, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για εξασφαλισμένους πόρους. Από αυτούς, περίπου 450 εκατ. ευρώ προορίζονται για τη Θεσσαλία, με στόχο οι σιδηροδρομικές υποδομές να γίνουν καλύτερες και πιο ανθεκτικές και περίπου 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες».
«Εξασφαλίσαμε φέτος το καλοκαίρι ακόμα 520 εκατ. ευρώ από το CEF II για να κάνουμε κι άλλες παρεμβάσεις είτε στους δύο νέους corridors που υπάρχουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ένας Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και ο άλλος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, είτε να επιδιορθώσουμε πράγματα που δεν έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση», επισήμανε.
Γ. Στασινός (ΤΕΕ): πρώτη προτεραιότητα για το ΤΕΕ η ανθεκτικότητα των έργων και υποδομών
Απ΄την πλευρά του ο κ. Γιώργος Στασινός, πρόεδρος ΤΕΕ αναφέρθηκε σε σειρά ζητημάτων που απασχολούν τον τεχνικό κόσμο. Όσον αφορά την έλλειψη επιστημονικού προσωπικού, τόνισε ότι η αγορά δε βρίσκεται σε τόσο δύσκολη θέση όσο σε σχέση με τις ελλείψεις που παρατηρούνται σε τεχνικό προσωπικό, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις αμείβεται καλύτερα από τους μηχανικούς, γεγονός που δημιουργεί μία στρέβλωση, που απαιτεί λύση από τα αρμόδια υπουργεία, όπως είπε.
Ειδικά σε σχέση με την ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “ζούμε το απόλυτο μπάχαλο”, καθώς όπως εξήγησε, εάν ένας Έλληνας έχει πάρει άδειες και εγκρίσεις για να χτίσει, σε πολλές περιπτώσεις μπορεί η οικοδομή να σταματήσει, ανάλογα με τη βούληση του εκάστοτε δημάρχου ή υπαλλήλου της αρμόδιας υπηρεσίας. «Η χώρα μας πρέπει να είναι τελευταία στην ασφάλεια δικαίου σε αυτόν τον τομέα», δήλωσε ο κ. Στασινός, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση “τραγική”.
Όσον αφορά τα δημόσια έργα, επεσήμανε ότι υπάρχουν κάποια που δεν ξεκινάνε, ή που σταματάνε, γιατί υπάρχουν προβλήματα πληρωμών και συμπλήρωσε ότι εκτός από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που υπάρχει χρηματοροή, στα υπόλοιπα έργα υπάρχουν καθυστερήσεις και δυσκολίες.
«Καλό είναι να διατυπώνουμε τα προβλήματα και να τα λύνουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στασινός.
Όσον αφορά το κυρίαρχο, όπως το χαρακτήρισε, ζήτημα της ανθεκτικότητας, ανέφερε ότι απαιτούνται μικρά έργα, αλλά κυρίως η συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών. Όπως είπε, για τα εν λόγω έργα εξασφαλισμένοι πόροι δεν υπάρχουν γεγονός που πρέπει να προβληματίσει.
Όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του ΤΕΕ, έχει ήδη ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική βάση του εθνικού μητρώου υποδομών, η οποία πρέπει να εμπλουτιστεί με τα έργα της χώρας, κάτι το οποίο θα οδηγήσει στην ανάδειξη των αντίστοιχων προβλημάτων και θα χρειαστεί η λήψη των απαραίτητων αποφάσεων.
«Απαιτούνται σημαντικοί πόροι για τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών», γεγονός που πρέπει να τεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως τόνισε, προσθέτοντας ότι η ανθεκτικότητα είναι η “νούμερο ένα” προτεραιότητα για το ΤΕΕ, το οποίο υλοποιεί δράσεις σε συνεργασία και με το Υπουργείο. Για παράδειγμα η συντήρηση των γεφυρών ή ο πρωτοβάθμιος σεισμικός έλεγχος στα δημόσια κτήρια, θα παράξουν αποτελέσματα σύντομα, όπως είπε.
Χ. Παναγιωτόπουλος (ΤΕΡΝΑ): με τις Πρότυπες Προτάσεις μπορούν να προχωρήσουν νέα έργα χωρίς το “σκόπελο” της εύρεσης χρηματοδότησης
Να βγει από το συρτάρι ο θεσμός των Πρότυπων Προτάσεων, προκειμένου να προχωρήσουν έργα χωρίς το σκόπελο της εύρεσης χρηματοδοτήσεων πρότεινε στο πλαίσιο της τοποθέτησης του στο 7o Συνέδριο Υποδομών – Μεταφορών ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ.
«Χρειαζόμαστε καλύτερη ορατότητα και περισσότερη συνεργασία στον σχεδιασμό, στη μελέτη, στη χρηματοδότηση και εν τέλει στην κατασκευή και λειτουργία των έργων, προκειμένου αυτά να έχουν το μέγιστο δυνατό όφελος με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους πολίτες της χώρας μας», ανέφερε στην τοποθέτησή του στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της Στρογγυλής Τράπεζας των Κατασκευών, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε πως «αυτή τη στιγμή που μιλάμε – πέρα από ορισμένα έργα που βρίσκονται σε διαδικασία ωρίμανσης ή από κάποιες γενικές τοποθετήσεις για τις προτεραιότητες της πολιτείας – δεν υπάρχει σαφής εικόνα. Είναι λογικό η πολιτεία να θέλει να τα προχωρήσει όλα, αλλά ποια είναι αυτά που πραγματικά έχουν προτεραιότητα ως είδος και ποια συγκεκριμένα έργα σε κάθε είδος έχουν μπει πιο ψηλά στην ατζέντα;».
«Αντιλαμβανόμαστε ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα, ούτε μπορούν να γίνουν όλα μαζί. Είναι όμως απαραίτητο, σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που οι ανάγκες βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες – λόγω παλαιότητας των υποδομών, λόγω της οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της κλιματικής κρίσης – και οι δυνατότητες είναι πεπερασμένες, να αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο πόρο, κάθε προσφερόμενη βοήθεια και κάθε ευκαιρία για να μπορέσουμε να κάνουμε όσα μπορούμε περισσότερα» σημείωσε, προσθέτοντας πως «έχουμε και ένα εξαιρετικό εργαλείο, όπως οι Πρότυπες Προτάσεις, που επιταχύνει και τις μελέτες αλλά και επιτρέπει τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων – ένα εργαλείο που νομοθετήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επί Νέας Δημοκρατίας και το οποίο παραμένει ανενεργό μαζί με τις προτάσεις που ήδη κατέθεσαν οι κατασκευαστικοί όμιλοι, στο πλαίσιο του σχετικού θεσμού».
Μιλώντας για τη συνεισφορά της ΤΕΡΝΑ στην επίλυση του ζητήματος που σχετίζεται με το έλλειμμα ανθρώπινου δυναμικού στον τεχνικό κλάδο, ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στη συνεργασία της Εταιρείας με το ΕΜΠ, με στόχο τη δημιουργία του πρώτου μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών. «Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 100% από τον Όμιλο της ΓΕΚ Τέρνα, στην προσπάθεια να φέρουμε στην αγορά έτοιμους μηχανικούς. Σκοπεύουμε να συνεργαστούμε με τον τεχνικό κλάδο και τον εκπαιδευτικό κόσμο, ώστε να συνεχιστούν αυτά τα προγράμματα και οι μηχανικοί να απορροφηθούν στην παραγωγή των έργων», κατέληξε.
Α. Αρανίτης (Intrakat - ΑΚΤΩΡ): να συμπεριληφθεί η ανθεκτικότητα και η κλιματική αλλαγή στα έργα “νέας γενιάς”
Στον μετασχηματισμό του κλάδου των κατασκευών και τη σημερινή του εικόνα, μετά από μια κρίση 10ετούς διάρκειας, αναφέρθηκε ο Αναστάσιος Αρανίτης, Γενικός Διευθυντής της Intrakat – ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.
Όπως παρατήρησε, αναφερόμενος στον κατασκευαστικό κλάδο, μπορεί να υπάρχουν έργα που έχουν δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί, παρόλα αυτά αρκετά αντιμετωπίζουν εγγενή προβλήματα υλοποίησης και ανωριμότητας μελετών και θα χρειαστούν σοβαρή δουλειά ώστε να φτάσουν σε ένα ικανό επίπεδο κατασκευασιμότητας.
«Αντιμετωπίζουμε σοβαρά μελετητικά ζητήματα, ενώ θα πρέπει να προχωρήσουμε στη συμπερίληψη μελετών ανθεκτικότητας και κλιματικής αλλαγής στα έργα. Τα παραπάνω αποτελούν σοβαρούς παράγοντες με σημαντική επίδραση στο κόστος των έργων και στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησής τους», είπε.
Παράλληλα, πρότεινε στην Πολιτεία να καταστεί αρωγός στην εξεύρεση επιπλέον πόρων και εργατικού δυναμικού από το εξωτερικό, καθώς τα έργα δεν μπορούν να υποστηριχθούν μόνο από το εγχώριο προσωπικό.
Επίσης, σημείωσε ότι πλέον τίθεται ζήτημα αναπροσαρμογής κόστους των έργων, καθώς οι συνθήκες έχουν μεταβληθεί σε σχέση με την εποχή που αυτά είχαν δημοπρατηθεί.
Αναφερόμενος στη νέα γενιά έργων, ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat και της ΑΚΤΩΡ τη χαρακτήρισε «δύσκολη» με «σημαντικές και πρωτόγνωρες προκλήσεις», συστήνοντας την ιεράρχηση της κατασκευής τους, δεδομένου ότι ο όγκος τους είναι πολύ μεγάλος, και ταυτόχρονα οι πόροι και οι τεχνικές δυνατότητες πολύ συγκεκριμένοι.
Κ. Μιτζάλης (AVAX): Να μπουν από τώρα οι βάσεις για τη “νέα γενιά” έργων
Την ανάγκη να μπουν από τώρα οι βάσεις για τη νέα γενιά έργων υπογράμμισε ο Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης. «Πρέπει να τρέξουμε. Απευθύνω έκκληση να κινηθούμε όλοι μαζί, να ολοκληρώσουμε τα υπό εξέλιξη έργα και να αρχίσουμε την προετοιμασία για τα έργα της νέας γενιάς. Να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες, που μας ταλανίζουν για δεκαετίες» είπε ο κ. Μιτζάλης.
Σημείωσε πως υπάρχουν διαπιστώσεις ότι αρκετά έργα θα έχουν ωριμάσει σε 4-5 χρόνια, χρειάζεται επομένως να μπει ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίησή τους, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι και να μην δημιουργηθεί κενό, όπως έχει συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν. «Κανένας δεν θέλει την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων. Πρέπει να προσέξουμε» τόνισε ο κ. Μιτζάλης, χαρακτηρίζοντας την παράδοση ενός έργου στην κοινωνία ως τη μεγαλύτερη ικανοποίηση για μία εταιρεία.
Αναλύοντας την χρονοβόρα διαδικασία μέχρι την έναρξη κατασκευής ενός έργου, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΑΒΑΞ εξήγησε πως καταρχήν χρειάζονται έξι μήνες για την προετοιμασία της προμελέτης, ενώ παράλληλα θα πρέπει να εκπονηθεί και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στη συνέχεια θα χρειαστεί περίπου για την διαγωνιστική διαδικασία ολοκλήρωσης της προμελέτης, ενώ ακολουθούν οι απαλλοτριώσεις, για τις οποίες δεν γνωρίζει κανείς πόσος χρόνος θα χρειαστεί λόγω εμπλοκής στα δικαστήρια. «Όλα τα συμβασιοποιημένα έργα αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις» τόνισε ο κ. Μιτζάλης, προσθέτοντας πως από την καθυστέρηση ενός έργο βγαίνουν όλοι χαμένοι.
Σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, εφόσον γίνουν όλα τα προηγούμενα, θα πρέπει στη συνέχεια να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες και να είναι αξιόπιστες, ώστε να μπορούν να εκτελεστούν άμεσα. Επισήμανε ότι με τις πρότυπες προτάσεις ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να συνεισφέρει στην ωρίμανση των μελετών, ώστε κάποια έργα να προχωρήσουν με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Ερωτηθείς για τα έργα του ομίλου ΑΒΑΞ, ο κ. Μιτζάλης σημείωσε πως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται στην Ελλάδα. «Οι μετροπόντικες δουλεύουν, η σήραγγα θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος. Παρά τα προβλήματα από εξωγενείς παράγοντες προσπαθούμε να είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος» είπε ο κ. Μιτζάλης. Αναφέρθηκε επίσης μεταξύ άλλων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, το Fly over στη Θεσσαλονίκη, την ανέγερση νοσοκομείων με το ίδρυμα Νιάρχος, αλλά και δύο μεγάλα ενεργειακά έργα στη Ρουμανία και το Ιράκ. Χαρακτήρισε, τέλος, ως τον πιο βασικό παράγοντα για την κατασκευή ενός έργου την αξιοπιστία της εταιρείας και πώς μπορεί να ανταπεξέλθει στα προβλήματα που θα προκύψουν.
Ν. Μπενρουμπή (ΜΕΤΚΑ): ανάγκη για την έγκαιρη και εντός προϋπολογισμού εκτέλεση των έργων η έγκαιρη χρηματοδότηση
Ικανοποιημένος για τον “πρώτο χρόνο” της ΜΕΤΚΑ εμφανίστηκε ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή στο ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών.
Απαντώντας στην ερώτηση αν έχουν επιτευχθεί οι στόχοι που είχαν τεθεί, επεσήμανε ότι «πέρσι είχα πει ότι δεν θέλουμε είναι να είμαστε ο μικρός αδερφός της Μυτιληναίος από ένα εύλογο διάστημα και μετά. Αυτός ήταν ο στόχος τότε». Όπως εξήγησε «είχαμε την εμπειρία, τα στελέχη και από εκεί και πέρα έπρεπε να αλλάξουν κάποια πράγματα» πρόσθεσε και συμπλήρωσε πως η τεράστια οικονομική δυνατότητα της Μυτιληναίος και η εμπειρία από την Protergia «μας έκανε να μπούμε στο κλάδο».
Ερωτηθείς για τους επόμενους στόχους, τόνισε ότι πια οι στόχοι έχουν γίνει πιο συγκεκριμένοι. «Εμείς φιλοδοξούμε από το πολύ μικρό που ήμασταν το 2023, να διπλασιάσουμε το οικονομικό αποτέλεσμα το 2024 και να το αναδιπλασιάσουμε το 2025 και να δούμε μετά αν αυτό μπορούμε να το διατηρούμε και να το συντηρούμε με μια μικρή αύξηση λελογισμένη κάθε χρόνο». Ως ορόσημο πάντως έθεσε το τέλος του 2025 – αρχές 2026 καθώς τότε σαν εταιρεία θα έχει καλύτερη εικόνα για το τι έχει απολογιστικά κάνει.
Στην ερώτηση αν έχουμε μπει σε ένα κύκλο ευρείας ανάπτυξης και ένα κύκλο ανοδικής πορείας, εξήγησε ότι «σίγουρα τα ανεκτέλεστα όλων των εταιρειών ανεβαίνουν, κάτι που σημαίνει ότι η πορεία είναι ανοδική».
Όπως είπε «δεν μπορώ να μην γκρινιάξω λίγο με τη σειρά μου για να εκτελεστούν εμπρόθεσμα και εντός προϋπολογισμού, πρέπει να ισχύσουν κάποιες συνθήκες χρονικής σημασίας».
Ο κ. Μπενρουμπή αρχικά έκανε έκκληση στον υπουργό - που όπως είπε είναι αξιόπιστος και αυτά που λέει τα κάνει - να φτάνει έγκαιρα η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Παράλληλα, για τα ανεκτέλεστα είπε «πως αν δεν εκτελεστούν εντός συγκεκριμένων χρονικών πλαισίων προκαλούν προβλήματα και ότι είναι σημαντικό να έχει ένα υπουργείο αρμοδιότητα για να αποφευχθούν καθυστερήσεις».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr