Ο επικεφαλής της Ιntrakat ζήτησε να αντιμετωπιστεί αποφασιστικά αυτή η αρνητική παρακαταθήκη, μέσα από θεσμικές μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται και υλοποιούνται τα μεγάλα έργα, ώστε να υπάρξει επιτάχυνση του προγράμματος ανάπτυξης υποδομών της χώρας, συνολικά.
Προκαταβολές και εγγυητικές επιστολές
Ο κ. Εξάρχου πρότεινε να καταργηθούν οι προκαταβολές στα δημόσια έργα (ώστε να μην επιβαρύνεται και ο εργολάβος με την έκδοση εγγυητικών) ή, εάν είναι απαραίτητο αυτές να χορηγούνται, να κατατίθενται σε ειδικό, δεσμευμένο λογαριασμό, όπως συμβαίνει και σε μεγάλα έργα του εξωτερικού, με στόχο αυτές οι προκαταβολές να διοχετεύονται πραγματικά στα έργα εκείνα για τα οποία είχαν αρχικά χορηγηθεί.
Επίσης, επισήμανε το γεγονός ότι την ώρα που επίκεινται πολύ μεγάλα έργα υποδομών του Ταμείου Ανάκαμψης, οι τράπεζες όλο και πιο συχνά αδυνατούν να εκδώσουν εγγυητικές επιστολές, ανεξάρτητα από τη χρηματοοικονομική κατάσταση του εκάστοτε κατασκευαστή, κάνοντας έκκληση να λυθεί το ζήτημα νομοθετικά.
Μάλιστα, σχολίασε ότι το πιο δύσκολο πράγμα σήμερα είναι να εκδώσει κανείς εγγυητική επιστολή ενδεικτικά της τάξης των 5 εκατ. ευρώ από συστημική τράπεζα, διότι ο νόμος ταυτίζει την εγγυητική επιστολή με δανεισμό, με αποτέλεσμα το αίτημα να επηρεάζεται από το πολύ βαρύ ρυθμιστικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί ο συστημικός τραπεζικός τομέας. Επιπλέον, ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι είναι απαραίτητο να δούμε σοβαρά όχι μόνο πώς θα απορροφηθούν τα κονδύλια, αλλά κυρίως και το πώς θα εκτελεστούν τα έργα.
Μετρό Θεσσαλονίκης
Αναφερόμενος στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Εξάρχου επισήμανε ότι η κυβέρνηση και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς κάνουν ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν το έργο και υπογράμμισε ότι το Μετρό ολοκληρώνεται -και αυτό οφείλεται στη συνεργασία μεταξύ της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, της ελληνικής κυβέρνησης και της Ελληνικό Μετρό.
Επίσης, τοποθετήθηκε και για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι χρειάζονται περισσότερα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και επεκτάσεις του Μετρό τόσο προς τα δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επιβεβαίωσε ότι έως το καλοκαίρι του 2025 η Άκτωρ θα ολοκληρώσει την επέκταση της Καλαμαριάς και παρατήρησε πως ο Σταθμός «Βενιζέλου» της κύριας γραμμής θα είναι μοναδικός στην Ευρώπη κι ένα ζωντανό μουσείο, λόγω των σπάνιων αρχαιοτήτων του.
Τραπεζικός τομέας και ΜμΕ
Μιλώντας με την ιδιότητα του Partner της Thrivest Holdings, η οποία επενδύει στον τραπεζικό τομέα στην Ελλάδα με στόχο τη δημιουργία του 5ου τραπεζικού πυλώνα, ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι στην αρχή, όταν οι μέτοχοι της Thrivest ξεκινούσαν το εγχείρημα, αυτό φάνταζε εξαιρετικά δύσκολο και πρόσθεσε ότι μόνο χάρη στην υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και την επανεισαγωγή του προγράμματος «Ηρακλής», τελικά κατέστη εφικτό και σύντομα θα ολοκληρωθεί.
Ο 5ος πυλώνας, συνέχισε, φιλοδοξεί να χρηματοδοτήσει Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, καθώς εξαιτίας της υπερρύθμισης των συστημικών τραπεζών από το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, προκαλούνται σημαντικές δυσκολίες στην πρόσβαση σε χρηματοδότηση για αυτή την επιχειρηματική κατηγορία.
Όπως εξήγησε, ο κ. Εξάρχου την ίδια ανάγκη είδε όχι μόνο η επενδυτική ομάδα της Thrivest αλλά και η ελληνική κυβέρνηση, υποστηρίζοντας τη δημιουργία νέων τραπεζών, αλλά και την τόνωση του ανταγωνισμού στο τραπεζικό σύστημα, ο οποίος, όπως σχολίασε, θα βοηθήσει και τις συστημικές τράπεζες να απεμπλακούν από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Και κατέληξε λέγοντας ότι το εγχείρημα του 5ου πυλώνα όχι μόνο εντάσσεται στις αναπτυξιακές κατευθύνσεις της Ελλάδας, αλλά αποτελεί και μονόδρομο ώστε να υπάρξει κανονικότητα στην ελληνική οικονομία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr