Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η CEO & Co-owner της Mapei S.p.A., κ. Veronica Squinzi και ο Γενικός Διευθυντής της Mapei Hellas, Δρ. Σπύρος Παπαγιαννάκης, «ξεδίπλωσαν» το πλάνο του ομίλου που διατηρεί 102 θυγατρικές σε συνολικά 57 χώρες. Έχοντας μία διαρκώς αυξητική πορεία, η Mapei Hellas έδειξε να μην επηρεάζεται από τις πολλαπλές κρίσεις των τελευταίων χρόνων και για το 2023 στοχεύει σε τζίρο της τάξης των 35 εκατ. ευρώ, από περίπου 30 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Η Mapei είναι τρίτη στην ελληνική αγορά βάσει κύκλου εργασιών, στον τομέα B2B «παλεύει» για την πρώτη θέση, ενώ έχει εδραιωθεί ως leader στις κόλλες πλακιδίων και στους αρμόστοκους.
«Καταγράψαμε άνοδο σε περιόδους κρίσης και δεν επηρεαστήκαμε από τη χαμηλή οικοδομική δραστηριότητα», εξήγησε ο κ. Παπαγιαννάκης. Αναφορικά με το πώς μοιράζεται η «πίτα» στην Ελλάδα, το 22% επί των συνολικών πωλήσεων αφορά την Αθήνα και την Αττική, ενώ ακολουθούν η Κρήτη με 17% και η Βόρεια Ελλάδα με 10%. Σε αυτό το πλαίσιο, χαρακτηρίστηκε δυναμική η παρουσία στην Κρήτη, ενώ ραγδαία είναι η ανάπτυξη που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα.
Με «όπλο» την προσαρμοστικότητα, η Mapei λαμβάνει σοβαρά υπόψη και βασίζεται στις τοπικές επιχειρήσεις - συνεργάτες της, καθώς αυτοί είναι που της δίνουν έμπνευση και το κίνητρο να αναπτύξει τα δικά της προϊόντα. Υπό τα «βάρη» της πανδημίας, της αύξησης των τιμών στην ενέργεια και κυρίως της έλλειψης πρώτων υλών, η διοικητική ομάδα της Mapei ξεκαθάρισε πως προσπάθησε να διατηρήσει υψηλή την ποιότητα των προϊόντων της κρατώντας, ει δυνατόν, χαμηλά τις τιμές. «Είμαστε μία εταιρεία που μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη και γι’ αυτό μειώνουμε πλέον τις τιμές με βάση το trend της αγοράς», σημείωσε κατά την παρουσίασή του ο κ. Παπαγιαννάκης και συμπλήρωσε: «Έχουμε προϊόντα value for money και οι τιμές μας είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές, πολύ καλές για την ποιότητα που πουλάμε».
Εξαγωγές και επενδυτικό πλάνο
Η στρατηγική σημασία της Ελλάδας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι από το σύνολο του κύκλου εργασιών, το 30% αφορά τις εξαγωγές της Mapei Hellas, με το ποσοστό αυτό να προβλέπεται ότι θα αυξηθεί. Σε μεγάλο βαθμό (52%) η θυγατρική του ιταλικού ομίλου εξάγει στην Κύπρο, ενώ ακολουθούν ο Λίβανος (23%), η Λιβύη (13%), το Ισραήλ (5%), η Αλβανία (4%) και η Μάλτα (3%). «Κάθε χρόνο έχουμε ανάπτυξη, αύξηση 15-20% του τζίρου ανεξαρτήτως με την οικοδομική δραστηριότητα. Ανεβαίνουμε με σταθερά “βήματα” βασιζόμενοι στην ποιότητα των προϊόντων μας», ανέφερε ο κ. Παπαγιαννάκης.
«Η οικογένεια Squinzi δεν φοβήθηκε να επενδύσει στην Ελλάδα, ακόμη και σε δύσκολες εποχές», τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της Mapei Hellas, με τους αριθμούς να μιλούν από μόνοι τους. Το ύψος των επενδύσεων είχε διαμορφωθεί στα 12,5 εκατ. ευρώ έως το 2016, ενώ κατά την περίοδο 2016-2023 ανήλθε σε 17 εκατ. ευρώ. Και έπεται πιο δυναμική συνέχεια, καθώς δρομολογούνται επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ μόνο για το 2024 στην Ελλάδα. Όπως διευκρίνισαν οι επικεφαλής της Mapei, οι νέες επενδύσεις αφορούν κυρίως τις μονάδες παραγωγής. Σημειώνεται ότι η εταιρεία λειτουργεί ένα εργοστάσιο στη Ριτσώνα, όπου αποτελεί και την έδρα της, ενώ έχει γραφεία και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία άνοιξε φέτος. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, οι ιθύνοντες της Mapei Hellas δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο επέκτασης με άνοιγμα ενός νέου εργοστασίου στη Βόρεια Ελλάδα.
Από την πλευρά της, η Veronica Squinzi εξήρε τη σημασία των εξαγορών, καθώς, όπως διευκρίνισε, «μας επιτρέπουν να εισέλθουμε πιο γρήγορα σε νέες αγορές». Σύμφωνα με την ίδια, οι εξαγορές δημιουργούν προστιθέμενη αξία. «Έχουμε εξαγοράσει ανταγωνιστές, χαρτοφυλάκια προϊόντων και στόχος μας είναι να ολοκληρώνουμε τη δική μας γκάμα. Έχουμε κάνει πάνω από 18 εξαγορές, είμαστε ένας πολύ ευέλικτος όμιλος, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εξαγοράζουμε όλους τους στόχους μας», τόνισε. Άφησε μάλιστα ανοιχτό «παραθυράκι» για εξαγορά εντός Ελλάδος, σημειώνοντας με νόημα: «Γιατί όχι;».
Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες
Με ιστορία 86 χρόνων, η σε πρώτη φάση αμιγώς εμπορική εταιρεία εξ Ιταλίας ορμώμενη «μεταμορφώθηκε» σε μία πολυεθνική με τζίρο 4 δισ. ευρώ το 2022. Η Mapei απασχολεί σχεδόν 12 χιλιάδες εργαζόμενους παγκοσμίως, διατηρεί 32 κέντρα ερευνών σε 20 χώρες, με 90 εργοστάσια σε 5 ηπείρους και 35 διαφορετικές χώρες και πάνω από 70 χιλιάδες πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Οι τέσσερις κινητήριοι «μοχλοί» για να συνεχιστεί η αναπτυξιακή πορεία του ομίλου είναι η διεθνοποίηση, η έρευνα & ανάπτυξη (R&D), η βιωσιμότητα και η αειφορία. Όπως είπε η κ. Squinzi, «διεθνοποίηση δε σημαίνει ότι είμαστε απλά παρόντες, αλλά κατανοούμε τις ανάγκες της κάθε χώρας και τις προσαρμόζουμε αναλόγως». Όσον αφορά το δεύτερο πυλώνα, σημείωσε: «Επενδύουμε συνεχώς στην έρευνα & ανάπτυξη, αναπτύσσουμε καινοτόμα προϊόντα χάρη στα 32 εργαστήριά μας και τα υλοποιούμε με βάση τις ανάγκες της αγοράς».
Τη δεκαετία 2013-2023 η Mapei Hellas παρουσίασε τζίρο 190 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 18,5 εκατ. ευρώ τα απέδωσε πίσω σε ΦΠΑ και φόρους. 25,6 εκατ. ευρώ δόθηκαν σε μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές, ενώ από 50 εργαζόμενους το 2016, σήμερα η εταιρεία απασχολεί 94 άτομα. Τέλος, η θυγατρική δίνει το παρών στα μεγαλύτερα έργα της χώρας, συμπεριλαμβανομένων του Μουσείου της Ακρόπολης, του αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», του Μετρό Αθηνών - Γραμμή 3, του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, των γεφυρών στην Εγνατία Οδό, του Costa Navarino, του Orbit, αλλά και ξενοδοχείων όπως το Grande Bretagne, το Hilton και το Ikos.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr