Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση η διάρκεια κατασκευής είναι τρία έτη και ο συνολικός προϋπολογισμός των εργασιών ανέρχεται σε 430 εκ ευρώ περίπου, ο οποίος θα καλυφθεί με δανειακές συμβάσεις από τις International Financial Corporation (IFC), Islamic Development Bank, Calyon, Natixis και Europe Arab Bank, καθώς με ίδια κεφάλαια και έσοδα λειτουργίας του αεροδρομίου.
Η J&P-Αβαξ συμμετέχει κατά 50% στην κατασκευαστική κοινοπραξία. Το υπόλοιπο 50% στην κατασκευαστική κοινοπραξία έχει η J&P (Overseas). Η συμμετοχή της J&P-Αβαξ στη σύμβαση παραχώρησης ανέρχεται σε 9,5%, όσο και της J&P (Overseas).
Η J&P-ΑΒΑΞ είναι η πρώτη Ελληνική εταιρία η οποία αναλαμβάνει σύμβαση παραχώρησης μεγάλης αξίας στο εξωτερικό, και μάλιστα σε ένα νέο αντικείμενο δραστηριότητας όπως η κατασκευή και λειτουργία αεροδρομίου.
Η διοίκηση της J&P-Αβαξ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την υπογραφείσα σύμβαση διότι μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί φορείς δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στην Εταιρία δρώντας ως εταίροι της, παραχωρώντας μάλιστα την αποκλειστική ευθύνη της κατασκευής στην J&P-Αβαξ και την J&P (Overseas).
Το αντικείμενο της επέκτασης, της λειτουργίας και της συντήρησης αεροδρομίων παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης, και η J&P-Αβαξ προσβλέπει στην διεκδίκηση και άλλων ανάλογων έργων παραχώρησης.
Στον όμιλο AIG μετέχουν οι εταιρείες J&P (Overseas) Ltd, J&P-Αβαξ, Abu Dhabi Investment Corporation, Noor Financial Investment Company KSCC, EDGO Investment Holdings Ltd και η Aeroports de Paris Management SA.
Ο όμιλο AIG είχε επικρατήσει στον διαγωνισμό ο οποίος διεξήχθη την Ανοιξη του 2007 με προεπιλογή, ανταγωνιζόμενος πέντε ομίλους στους οποίους μετείχαν πολύ σημαντικά ονόματα του διεθνούς κατασκευαστικού και επενδυτικού δυναμικού.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε δύο φάσεις, μεταξύ των Ομίλων :
-ΑIG, αποτελούμενο από τις J&P (Overseas) Ltd (Κύπρος), J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε., Abu Dhabi Investment Corporation (ΗΑΕ), Noor Financial Investment Company KSCC (Κουβέϊτ), EDGO Investment Holdings Ltd (Ιορδανία), και Aeroports de Paris Management SA (Γαλλία).
-Amman Airport Partners, αποτελούμενο από τις HOCHTIEF (Γερμανία), Mubadala (ΗΑΕ), Saudi Oger (Σαουδική Αραβία), United Arab Investors (Ιορδανία),
-Celebi Consortium, αποτελούμενο από τις Celebi Holdings (Τουρκία), Vienna Airports (Αυστρία), Nurol Construction (Τουρκία), YDA (Τουρκία),
-IIG Consortium, αποτελούμενο από τις IIG (Κουβέιτ), Banco Efisa (Πορτογαλία), Soares de Costa (Πορτογαλία), Aeroportos de Portugal (Πορτογαλία),
-UDCH Consortium, αποτελούμενο από τις IDCH (Κουβέιτ), KJH (Κουβέιτ), Malaysia Airport Holding (Μαλαισία) και
-TAV Consortium, αποτελούμενο από τις TAV Airport Holding (Τουρκία), CCC, Kawar (Ιορδανία).
Το Διεθνές Αεροδρόμιο QUEEN ALIA βρίσκεται στην περιοχή Zizya, 32 χλμ. νότια του Αμμάν, πρωτεύουσας της Ιορδανίας. Η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του Αεροδρομίου περιλαμβάνουν και την κατασκευή ενός νέου Τερματικού Σταθμού (Terminal) σε μελέτη του διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικού γραφείου Foster and Partners, εκτάσεως 100.000 τμ. ώστε σε πρώτη φάση, ως το 2010, το Αεροδρόμιο να εξυπηρετεί 9 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, δηλαδή θα έχει τριπλάσια δυνατότητα από την σημερινή, ενώ, σε δεύτερη φάση, να εξυπηρετεί 12 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr