Το εν λόγω μεταπτυχιακό αφορά στη διαχείριση έργων υποδομών και κατασκευών, έναν πολύπαθο κλάδο ο οποίος βρίσκει ξανά τα «πατήματά» του τα τελευταία χρόνια. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον αποκλειστικό χρηματοδότη του προγράμματος, προσφέροντας το σύνολο των εξόδων που αφορούν στην προπαρασκευή και στη διενέργεια του μεταπτυχιακού. Η διοίκηση του ομίλου ανακοίνωσε πως αναλαμβάνει τα έξοδα για τα πέντε χρόνια, που θα συνεργαστεί με το ΕΜΠ από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 έως το 2027-2028, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στις 500.000 ευρώ (100.000 ευρώ για κάθε έτος).
«Ενθουσιαστήκαμε με την πρόταση να συμμετάσχουμε σε αυτό το πρόγραμμα» ανέφερε με έμφαση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, τονίζοντας πως «παρατηρήσαμε ένα “κενό” το οποίο έπρεπε να συμπληρωθεί». Στο δρόμο που χάραξε ο Όμιλος, έκανε έκκληση να ακολουθήσουν κι άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες από τον ιδιωτικό τομέα και σημείωσε ότι με αυτό τον τρόπο επενδύουμε στα παιδιά μας, στο μέλλον, για να εξυπηρετήσουν την Ελλάδα και την κοινωνία. «Είμαστε βέβαιοι ότι η μετοχή μας στο πρόγραμμα θα γίνει παράδειγμα και για άλλους και ότι το σημερινό εγχείρημα θα στεφθεί από επιτυχία», συμπλήρωσε ο κ. Περιστέρης αναφερόμενος στο νέο μεταπτυχιακό.
Ανεκτέλεστο 15 δισ. ευρώ το 2023
Το παρών στην χθεσινή εκδήλωσε έδωσε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος έκανε λόγο για το πρώτο μεταπτυχιακό σε εφαρμογή του νέου νόμου βάσει του ζητούμενων της αγοράς εργασίας. Η ανάγκη σύνδεσης του ιδιωτικού τομέα με την επιστημονική κοινότητα γίνεται περισσότερο αντιληπτή και από τον κλάδο που επιλέχθηκε να δημιουργηθεί ένα τέτοιο μεταπτυχιακό, που είναι το πρώτο στο είδος του. Οι κατασκευές είναι ένας τομέας με νωπές τις πληγές του από τα χρόνια της κρίσης των μνημονίων, ωστόσο έχει κάνει restart και η πορεία του είναι πλέον ενθαρρυντικά ανοδική. Ενδεικτικά, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ που επικαλέστηκε ο κ. Καραμανλής, η συνεισφορά του κλάδου προβλέπεται να ανέλθει στο 8,1% του ελληνικού ΑΕΠ το 2025, από 4% το 2020.
Ο υπουργός μίλησε για επενδυτική «έκρηξη» στις κατασκευές, έναν κλάδο που -όπως είπε- «ξύπνησε» από έναν μακρύ και επίπονο λήθαργο. Κάνοντας μία αναδρομή στην προηγούμενη προεκλογική περίοδο το 2019, κατά την οποία η τότε αντιπολίτευση και σημερινή κυβέρνηση είχε εξαγγείλει επενδύσεις στις δημόσιες υποδομές ύψους 10-12 δισ. ευρώ, πολλοί μίλησαν για ένα υπέρμετρα αισιόδοξο και δύσκολα υλοποιήσιμο σχέδιο. Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι εκείνη την περίοδο οι συμβασιοποιήσεις στα δημόσια έργα ανέρχονταν στα 800 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, τόνισε, πλέον έχουν ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5 δισ. ευρώ ήδη υλοποιούνται και θα «αγγίξουν» τα 15 δισ. ευρώ το 2023.
Συνδέοντας τη δημιουργία του πακτωλού νέων έργων με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΕΜΠ, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως το επάγγελμα του μηχανικού κάθε ειδικότητας είναι και πάλι ελκυστικό, καθώς υπάρχουν καινούριες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο. «Η κατάσταση αυτή μέρα με τη μέρα αναστρέφεται και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που συμβάλουμε σε αυτό. Που καταφέρνουμε δηλαδή, το brain drain, να μετατρέπεται σε brain gain», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να γίνεται η πρώτη η εταιρεία που αξιοποιεί τις δυνατότητες του νέου νόμου, ο κ. Καραμανλής προέτρεψε εταιρείες κι από άλλους κλάδους (π.χ. ενέργεια, τεχνολογία) να «αγκαλιάσουν» αυτή τη δυνατότητα και να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Ομίλου, καθώς το όφελος είναι πολύπλευρο. Τόσο για τους νέους, που τα πτυχία τους θα αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη αξία, όσο και για τις επιχειρήσεις που θα μπορούν να απασχολούν άριστα καταρτισμένο προσωπικό.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, έκανε λόγο για μία ιστορική μέρα καθώς αξιοποιείται το νέο νομοθετικό πλαίσιο, που τέθηκε σε ισχύ το καλοκαίρι του 2022 και με το οποίο λαμβάνουν «σάρκα και οστά» τα επαγγελματικά μεταπτυχιακά. «Αντίστοιχη στόχευση έχουν και άλλες πρωτοβουλίες μας, όπως τα βιομηχανικά διδακτορικά, η δυνατότητα ενός υποψήφιου διδάκτορα να εστιάζει την έρευνά του, όχι σε ένα θεωρητικό ζήτημα, αλλά σε ένα πρακτικό πρόβλημα της βιομηχανίας ή μίας εταιρείας», σημείωσε η υπουργός Παιδείας. Παράλληλα, τόνισε πως με το μεταπτυχιακό των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΕΜΠ ξεπερνάμε κατεστημένα διότι συμπράττει ένα πανεπιστήμιο με μια επιχείρηση, κάτι που θεωρείται δεδομένο στο εξωτερικό.
Βασικές πληροφορίες για το μεταπτυχιακό
Διαμεσολαβητικό ρόλο στη συνεργασία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το ΕΜΠ έπαιξε το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας, Υποδομών και Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ), καθώς υπέγραψε σχετικό μνημόνιο με το ΕΜΠ το Νοέμβριο του 2020 και στη συνέχεια προχώρησε τις διαδικασίες με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στο πρώτο επαγγελματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών θα γίνονται δεκτά μάξιμουμ 30 άτομα ετησίως, με ελάχιστη διάρκεια σπουδών να αποτελούν τα τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα, ενώ μέγιστος χρόνος παραμονής είναι τα δύο έτη. Η διατμηματική φύση του μεταπτυχιακού οφείλεται στη συνεργασία τριών σχολών για την υλοποίησή του και συγκεκριμένα των Πολιτικών Μηχανικών, των Μηχανολόγων Μηχανικών και των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών. Η διδασκαλία και η εξέταση θα γίνονται στα ελληνικά και στα αγγλικά, ενώ στην εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας βασική γλώσσα θα είναι τα αγγλικά. Τα μαθήματα αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Οκτώβριο.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr