Όπως προκύπτει από τις δημοσιευμένες λογιστικές καταστάσεις του 6μήνου της τρέχουσας χρήσης, οι τρεις Ομιλοι Ελληνική Τεχνοδομική - Παντεχνική, η J&P Αβαξ- Αθηνά και η ΓΕΚ Τέρνα, κατάφεραν να συγκεντρώνουν το 60% περίπου του τζίρου των εισηγμένων και πάνω από το 90% των μετά από φόρων κερδών του συνόλου των εταιρειών.
Αλλά και σε επίπεδο συμβάσεων, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των τριών Ομίλων φτάνει πλέον τα 9 δισ. ευρώ (5 δισ. για την Ελληνική Τεχνοδομική, 1,7 δισ. ευρώ για τον Ομιλο ΓΕΚ - Τέρνα και 2,2 δισ. ευρώ για την J&P Αβαξ), ποσό ιδιαίτερα υψηλό για τα μέχρι τώρα ελληνικά δεδομένα.
Επίσης για πρώτη φορά οι τρεις μεγάλοι Ομιλοι έχουν να επιδείξουν και σημαντικό χαρτοφυλάκιο από τα έργα του εξωτερικού, καθώς οι προσπάθειες που έχουν καταβάλλει τα τελευταία χρόνια, έχουν αρχίσει να αποδίδουν.
Σήμερα άνω από το 30% του ανεκτέλεστου της Ελληνικής Τεχνοδομικής προέρχεται από τα έργα του εξωτερικού με κυριότερο το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου στη Ντόχα (Καταρ), προύπολογισμού 670 εκατ ευρώ και το περίφημο Blue City στο Ομαν (με το μερίδιο του Ομίλου να αγγίζει τα 700 εκατ ευρώ).
Υπό την στήριξη της μητρικής, J&P Overseas, η J&P Αβαξ, έχει καταφέρει να ενισχύσει την παρουσία στις ξένες αγορές (το 40% των συμβάσεων προέρχεται από το εξωτερικό). Τελευταία μεγάλα έργα του Ομίλου, το νέο έργο στο Κατάρ (σε κοινορπαξία με την μητρική), συνολικού προύπολογισμού 220 εκατ ευρώ καθώς και το οδικό έργο 200 εκατ. ευρώ στην Πολωνία.
Σημαντικά έργα, κυρίως real estate έχει αναλάβει στα Βαλκάνια το τελευταίο διάστημα και ο Ομιλος ΓΕΚ - Τέρνα, ο οποίος ευελπιστεί ότιη ανάπτυξη των κατασκευαστικών εσόδων του για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης θα προέλθει από το εξωτερικό.
Ελένη Μπότα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr