Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου, ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 300 εκατομμύρια ευρώ σε παρούσα αξία, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης θα δοθεί επιδότηση λειτουργίας κατανεμημένη στα 30 χρόνια παραχώρησης μέγιστου ύψους 310 εκ. ευρώ (σε παρούσα αξία) που θα μειώνεται ανάλογα με την αύξηση της κυκλοφορίας. Π.χ. για αύξηση κυκλοφορίας κατά 35% η επιδότηση μειώνεται στο μισό.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων.
Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 66 μήνες. Δηλαδή 5,5 χρόνια.
Παράλληλα, όμως, προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργουως ακολούθως :
* Πρώτη προθεσμία είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση του τμήματος από την Λαμία(ΠΑΘΕ) μέχρι την σύνδεση με την Εθνική Οδό Λαμία Καρπενήσι
* Δεύτερη προθεσμία σαράντα πέντε (45) μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση του τμήματος Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία
Βασικά Στοιχεία του Έργου
Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει:
Τρείς λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνσημε μεσαία νησίδα (new jersey)
23 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ)
6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ)
6 Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ)
Σήραγγες διπλού κλάδου μήκους 10 χλμ.
Cut and coverμήκους 620 μέτρων
Απλές γέφυρες 2,5 χλμ.
Κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ.
Πλήρη αποκατάσταση του τοπικούδικτύου με ανισόπεδες διαβάσεις και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Οπως δήλωσε ο κ. Σουφλιάς, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος εντελώς νέος δρόμος μήκους 175 χλμ. κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ ξεκινώντας από την Λαμία και διασχίζοντας την Θεσσαλική Πεδιάδα με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ. Κυριολεκτικά ενώνει την Ελλάδα. Έχει προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ διπλάσιο από το κόστος της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Με τον Ε - 65 διασχίζουμε τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, τον Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό περνώντας πολύ κοντά στην Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθούμε με έναν άλλο μεγάλο άξονα, την Εγνατία Οδό, στον Δρυμό της Πίνδου. Κυριολεκτικά ενώνουμε την Ελλάδα. Συμβάλλουμε στο να δημιουργηθεί ανάπτυξη σε όλη τη χώρα... Να βγουν ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση... Να πάει όλη η Ελλάδα μπροστά !
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr