Για έναν όμιλο με ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων περί τα 2 δισ. ευρώ, η αποτίμηση αυτή ασφαλώς δεν είναι... αντιπροσωπευτική σε καμιά περίπτωση. Η μετοχή της J&P Άβαξ ήταν από τις πλέον κερδοφόρες το 2017, καθώς έδωσε απόδοση 97,7%, κέρδη όμως που έχει απωλέσει – και με το παραπάνω – το 10μηνο του 2018. Όμως, η αποτίμηση αυτή καθώς και η δυστοκία της μετοχής στο ταμπλό όλο το 10μηνο του 2018, αντανακλά το αδιέξοδο που υπάρχει στον όμιλο εδώ και χρόνια, που δεν είναι άλλο από τη διαμάχη των δύο οικογενειών που έχουν τη... διακυβέρνηση της εταιρείας.
Εσχάτως η ανησυχία είναι πολύ έντονη, μετά τις εξελίξεις στο μητρικό κυπριακό όμιλο J&P Overseas, ο οποίος, μέσω της J&P Investments ελέγχει το 23% περίπου της ελληνικής εισηγμένης. Ο μεγάλος κατασκευαστικός όμιλος J&P Overseas Limited κατέθεσε αίτηση στα δικαστήρια της έδρας της στο Γκέρνσεϊ (Guernsey) για να υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα και τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει.
Πλέον, η κυπριακή εταιρεία J&P Overseas τίθεται υπό καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ενώ τα περιουσιακά της στοιχεία θα μεταφερθούν σε νέο σχήμα, με τη σχετική διαδικασία να αναλαμβάνει η Alvarez & Marsal. Πρόκειται για έναν από τους πιο ισχυρούς – έως πρόσφατα – κατασκευαστικούς ομίλους, με τεράστια παρουσία σε μία σειρά χωρών, απασχολώντας πάνω από 18.000 εργαζόμενους.
Παρ' ότι η διοίκηση της J&P Άβαξ μέσω ανακοίνωσης προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός τονίζοντας ότι αυτή η εξέλιξη «δεν αναμένεται να επηρεάσει ουσιωδώς τις υφιστάμενες εργασίες και μελλοντικές προοπτικές της», ο προβληματισμός είναι έντονος και εύλογος.
Η κυπριακή κατασκευαστική εταιρεία J&P Overseas, μητρική της ελληνικής J&P Αβαξ καλείται να διαχειριστεί μεγάλους σκοπέλους πλέον. Η διαμάχη των τελευταίων ετών μεταξύ των δύο οικογενειών που ελέγχουν μετοχικά και τον όμιλο, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, και σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, το «ρήγμα» από πλευράς χρεών φτάνει στα 600 εκατ. ευρώ!
Πρόκειται για ποσό που δύναται να απειλήσει ακόμη και τη βιωσιμότητα της μεγαλύτερης εταιρείας της Κύπρου και μιας από τις μεγαλύτερες στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και του Αραβικού Κόλπου στον τομέα των κατασκευών. Το συντριπτικά μεγαλύτερο πρόβλημα και η... μαύρη τρύπα για τον όμιλο εντοπίζεται στη θυγατρική της Σαουδικής Αραβίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr