Ο λόγος για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού που φαίνεται να έχει ουκ ολίγα «ανοιχτά μέτωπα», ενδιαφερόμενους αλλά όχι… απολύτως ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα. Μάλιστα, στελέχη του εργοληπτικού κλάδου σημειώνουν ότι οι διαδικασίες, όποιες τέλος πάντων έγιναν «με το ζόρι» και δίχως σχεδιασμό, πραγματοποιήθηκαν απλά και μόνο για προκειμένου να καλυφθούν προαπαιτούμενα του μνημονίου!
Με άλλα λόγια, για να προχωρήσει ο διαγωνισμός παραχώρησης του οδικού άξονα των 680 χιλιομέτρων, πρέπει να λυθεί μια σειρά από εκκρεμή ζητήματα. Όπως για παράδειγμα, πόσοι σταθμοί διοδίων θα υπάρξουν, ποια μορφής διόδια θα εφαρμοστούν (αναλογικά ή όχι), τι θα γίνει με το δάνειο της Πειραιώς που έχει απομείνει (κάπου στα 80 με 85 εκατ. ευρώ ακούγεται το οποίο έχει δοθεί με εγγύηση τα έσοδα από διόδια), ποια είναι τα ακριβή κυκλοφοριακά δεδομένα του οδικού άξονα, ποια θα είναι η διάρκεια της παραχώρησης και ποιο το τίμημα, τι θα γίνει με τις εμπορικές χρήσεις, εάν θα περιληφθεί συνολικά ο φορέας (άρα και τα διάφορα assets, η τεχνογνωσία όπως όμως και οι υποχρεώσεις και οι εργαζόμενοι) ή μόνο ο αυτοκινητόδρομος, ποιο θα είναι κόστος της βαριάς και της ελαφριάς συντήρησης, τι θα συμβεί με κάποιες «τεχνικές παραμέτρους» (η έκταση των παρεμβάσεων για την ανάταξη του αυτοκινητόδρομου) κ.λπ.
Αν μη τι άλλο, έχουμε να κάνουμε με πλήθος από «γκρίζες ζώνες», στις οποίες πρέπει να προσθέσουμε και οικονομικές απαιτήσεις του φορέα Εγνατία οδός από την ΑΤΤΙΚΤΑ ύψους 70 εκατ. ευρώ για υπερκοστολογήσεις (έχουμε δικαστική διαμάχη εδώ), που μάλλον θεωρείται δύσκολο από τους ενδιαφερόμενους να επιλυθούν σε λίγους μήνες. Άρα, οι ίδιοι, θεωρούν ότι ο διαγωνισμός ανακοινώθηκε… για να το ακούσουν οι δανειστές και μόνο, ως προαπαιτούμενο για το μνημόνιο.
Θεωρητικά, ενδιαφέρον, όποτε γίνει η παραχώρηση, θα εκδηλωθεί από την Άκτωρ, πιθανότατα σε συνεργασία με μεγάλο fund, από την πλευρά της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της J&P Άβαξ, της Intrakat, ενώ μένει να φανούν οι διαθέσεις και από τους ξένους τεχνικούς ομίλους της Vinci και της Hocthief. Πάντως, στην αγορά αντιμετωπίζουν με μεγάλο σκεπτικισμό την πορεία της προετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης και περιμένουν το ΤΑΙΠΕΔ, να ξεκαθαρίσει τους όρους του παιχνιδιού.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr