μίλους κυρίως ιταλικούς αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών είναι μεθαύριο Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το 2017.
Στον διαγωνισμό αναμένεται να συμμετάσχουν όλοι οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι όπως οι METKA, Ελλάκτωρ, Τέρνα, J&P Αβαξ, Intrakat αλλά και ανερχόμενοι σε κοινοπραξίες με ομοεθνείς τους ή ξένους ομίλους. Μάλιστα, τουλάχιστον δύο μεγάλοι ιταλικοί όμιλοι φέρονται μεταξύ των πιθανών ισχυρών διεκδικητών αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες της Καθημερινής.
Πρόκειται για έργο που, συνοπτικά, αφορά τη μεταφορά της παραλιακής κατά 80 περίπου μέτρα προς τη θάλασσα, την ταπείνωσή της, δηλαδή το χαμήλωμά της κατά τρία μέτρα και τη σύνδεσή της με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Δηλαδή τη σύνδεση του ανατολικού τμήματός της στην περιοχή του κόμβου με τη Συγγρού και στη δυτική πλευρά με τον κόμβο του Κηφισού. Αντίστοιχη ταπείνωση προβλέπεται και για τη γραμμή του τραμ χωρίς αλλαγή όμως στην υφιστάμενη χάραξη. Εργο σύνθετο με μεγάλες απαιτήσεις υδραυλικών έργων που αναμένεται να προκαλέσει και σημαντική επιβάρυνση του κυκλοφοριακού κατά την εκτέλεσή του. Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, έχει προβλεφθεί και κονδύλι της τάξεως των 2 εκατομμυρίων για την εκτροπή της κυκλοφορίας.
Ποσό που ήδη πάντως χαρακτηρίζεται από κύκλους του κατασκευαστικού κλάδου ως μικρό, αφού είναι πιθανή η ανάγκη να κατασκευαστεί προσωρινή γέφυρα για να εξυπηρετείται στοιχειωδώς η κυκλοφορία. Πάντως, η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται να γίνει εντός 21 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος των προβλημάτων στην κυκλοφορία.
Ολο το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού όρμου από την παραλία της Καλλιθέας έως το Μοσχάτο και το Παλαιό Φάληρο χωρίζεται σε τρία μέρη. Είναι το πρώτο μέρος από αυτά, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, που βρίσκεται τώρα στην τελική φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Συνολικά και οι τρεις φάσεις αποτελούν εκτιμώμενη επένδυση της τάξεως των 400 εκατομμυρίων. Και με δεδομένες τις συνέργειες που μπορεί να επιτύχει ο ανάδοχος της πρώτης φάσης ώστε να καταθέσει ανταγωνιστική προσφορά και για την επόμενη, το ενδιαφέρον είναι εντονότατο, αναφέρουν κύκλοι της αγοράς.
Η παραλιακή ζώνη του Φαληρικού Ορμου, μήκους 2 χλμ., αποτελεί ιστορικά τη φυσική διέξοδο της Αθήνας στον Σαρωνικό. Η ανάπλασή του έχει καθυστερήσει επί μακρόν. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να γίνει παράλληλα με την κατασκευή του Κέντρου Πολιτισμού. Τις προμελέτες για λογαριασμό του Δημοσίου είχε κάνει μάλιστα με δαπάνες ύψους 3 εκατ. ευρώ του ιδρύματος Νιάρχου ο αρχιτέκτονας Renzo Piano που σχεδίασε και το Κέντρο Πολιτισμού. Ομως, η κρίση αλλά και οι ρυθμοί του Δημοσίου είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις και απένταξη από το ΕΣΠΑ.
Έντυπη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr